Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.

Jag har ändrat kontrasterna en hel del. Vissa tyckte att allt flöt ihop så det är nog lite mer kontrast nu än när det var som mest "grådassigt". Vilka kontraster specifikt är som är mest jobbiga?

Att allt flyter ihop utan skillnad på de fält, eller rättare sagt färger.
Allt är bara en gröt som gör att jag får koncentrera till max för att hålla fokus på det jag vill, dvs texten och vem som skriver vad.

Jag har försökt att dra ner ljuset, ingen skillnad.
Jag upplever de ljusare färgerna som boven. Kanske måste det vara mer skillnad i ton eller annan färg som ger ögat frid.

Saknar också den gråa menyn på mobilen, känns effektivare att zooma in och klicka direkt på länken än att hålla på och leta bland undermenyer. På tal om det, går det att få den grå menyn att stanna kvar när man scrollar ner på datorn? Var ligger den inställningen i så fall?

När jag fokuserar på texten nu så kan jag se i periferin utan att flytta direktseendet.
Området runt profilbilden är fortfarande svår, måste fokusera om för att se vem det är.

När man scrollar neråt förlorar mina ögon direktseendet och allt blir suddigt.
@Gunnar kan inte vara lätt att se till att alla är nöjda. Eloge till dig som försöker att ändra och fixa.
Jag ska försöka vara tyst nu :angel:

Beror kanske på min upplösning, men det borde kunna åtgärdas ändå.
Det ser lite oproffsigt och grötigt ut när Hästar: har sina länkar på en rad, Hästgrenar: på samma rad direkt efter gnägg, sedan radbyte och sen kommer länkar till varje gren.

Beror kanske på min upplösning, men det borde kunna åtgärdas ändå.
Det ser lite oproffsigt och grötigt ut när Hästar: har sina länkar på en rad, Hästgrenar: på samma rad direkt efter gnägg, sedan radbyte och sen kommer länkar till varje gren.
Det ser ut så för mig med :down:

Nu är det ännu värre på mobilen, det är bara text på halva sidan. Och första raden jag skriver kan jag inte se pga menyn.

Vart hittar man bevakat numera?
Här :)
12083663_1262429417121235_732946437_n.jpg

Jag har försökt att dra ner ljuset, ingen skillnad.
Jag upplever de ljusare färgerna som boven. Kanske måste det vara mer skillnad i ton eller annan färg som ger ögat frid.
Jag har ändrat om lite bland färgerna, tycker det blev bättre och vilsammare, kanske behöver finjusteras lite till framöver.

Nu är det ännu värre på mobilen, det är bara text på halva sidan. Och första raden jag skriver kan jag inte se pga menyn.
Detta är inget jag ser på min mobil. Har du en iphone? Vet inte hur man gör en ctrl+F5 på mobiler kanske någon cache som spökar, eller någon för bred banner som ställer till det, trodde dock att jag fixat det sedan tidigare.

Jag fick en liten fundering idag, satt i en tråd och reflekterade över att moderatorerna nästan blivit lite "anonyma". Jag vet inte vad tanken är bakom det, men jag personligen föredrog när det var lite mer synligt, när de hade den där rosa/lila färgen runt texten moderator, så det var lätt att urskilja vem som tillhör moderatorerna.
Jag höll på att missa som det ser ut nu, då det typ kamouflerade sig mot bakgrunden.

Nu skriver jag från min iPad och det fungerar helt ok, hade dock önskat lite mörkare och varmare bakgrundsfärg på hela sidan, för att tydligare separera olika inlägg från varandra.

Jag hade också önskat lite mer färg i bilderna på de som inte laddat upp egen "profilbild", nu är det så blekt och konstigt att allt känns fel.

Men, största problemet tyckte jag kom igår när jag satt en stund vid datorn. Någonting med teckensnittet gjorde att jag inte klarade av sidan, alls. Jag skrev ett inlägg, kanske två, sedan lät jag bli buke tills jag åter igen använde min iPad. Trist! Om datorversionen blir att se ut som ipadversionen och bakgrundsfärgen ändras till det bättre, då kommer jag vara nöjd.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama