Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.

Såg att min bild igår blev liten. Testar en ny:

b184984.png

Jag testade även att klippa ut och jämföra storleken på texten med andra saker på skärmen. Den är visserligen någon storlek mindre än andra texter är normalt på olika sidor, men en svart text på ljus bakgrund är läsbar i samma storlek så det kanske blir bättre när du ordnat färgerna?

Hoppas det syns på bilden vad jag menar, jämför t.ex. textstorleken i den svarta menyn på bilden jag visade med till exempel flikarna i webbläsaren jag har öppna på bilden.

Men nä! Nu måste man klicka runt en massa för att nå gren-forumen! :mad:

Jag vill kunna nå dem direkt! Det gick ju igår?

Jag har nu arbetat med färgerna ett tag. Det kan finnas mer att göra, men jag tycker det är betydligt bättre nu, om det är därför ingen skrivit på länge vet jag inte.
Jag tror jag lyckats mjuka upp helheten på sidan samtidigt som textkontrasterna är bättre så det bli mer lättläst.

Äntligen!

Så fungerar buke på mobilen (browser Opera). Har haft stora problem med både operation och krascher för föregående format, men äntligen så liksom bara funkar det som default utan problem.

Kontrasterna mellan bakgrunden och inläggen är för små. Det känns som att allt flyter samman och bara är en enda lång text och inte olika inlägg. Väldigt jobbigt att läsa.
Det flyter samman väldigt mycket för mig också. Inte minst sedan balken med avvikande färg där man ser vilka som gillat ett inlägg försvann, det var en bra avslutare på varje inlägg innan.

Det flyter samman väldigt mycket för mig också. Inte minst sedan balken med avvikande färg där man ser vilka som gillat ett inlägg försvann, det var en bra avslutare på varje inlägg innan.
Japp det här funkar inte alls för mig :( så nu ger jag upp för tillfället och får se om jag orkar pallra mig tillbaka in på buke under kvällen. Mycket tråkigt.

En av anledningarna till att jag gick ifrån den gamla standardlayouten var att jag tyckte att de som gjorde den hade problem med utvecklingen, bland annat ledde det till en del buggar.

Nu är det mer kontrast mellan inlägg och bakgrund, blir mer lär det bli så att vissa får ont i ögonen av kontrasten.
Citaten skall jag försöka lösa lite senare, likaså trådlistan som är lite för mycket samma färg.
Färgerna nu är i övrigt väldigt nära de som var på gamla standard-stilen.

Jag säger :up:! Det enda som stör mig är det skrikgula hänglåset (vid låsta trådar) och att "Hästar:" och "Hästgrenar:" är liksom ihopsatta i den svarta/gråa menyn (ser konstigt ut med en rubrik mitt i, liksom).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama