Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.

Håller med om mycket av det som sagts redan. Vad jag kan sakna är den lilla "Hem"-ikonen i den gröna listen som följer med när man scrollar. Jag hade gärna haft en som på ett klick tog en tillbaka till startsidan (det kanske finns, men jag hittar den inte nu :p ). Och när man har sidan öppen i mobilen som hamnar BUKEFALOS (rubriken som jag använder som "hem-knapp") ovanför en stor annons, hade varit bättre om annonsen låg ovanför rubriken för sidan.

Men just det här att menyn följer med är helt hopplöst på mobil, det var den bästa förändringen någonsin när det var "klibbig" så man kunde bli av med den men bara scrolla lätt uppåt för att få fram den.

/har mobil modell mindre
Och jag tycker det är underbart att jag slipper leta upp den varje gång :p

Både den rosa och den gröna färgen är för starka, tycker jag. Det känns också splittrat med två kontrastfärger som är så olika. Ett lugnare färgschema vore att föredra. Antingen rosa accenter (gärna ljusare i så fall) ELLER gröna (också gärna mildare nyans) skulle se enhetligare ut.

I stort tycker jag att det är OK nu @Gunnar förutom färgerna.
*Den gröna färgen som är på menyn samt den rosa färgen som är lite varstans är alldeles för mörka/ skarpa. De ger huvudvärk på ett par minuter. Skulle det gå att byta dessa mot lite ljusare/ mildare varianter?
*Det är svårt att snabbt se var ett inlägg börjar och ett annat slutar eftersom linjefärgen är väldigt snarlik färgen på rutorna vilket även bakgrundsfärgen är. Här hade jag önskat en större kontrast.
*Citatrutorna är (innan man klickat på dem för att se mer) i stort sett oläsliga pga för liten kontrast. Jag vill veta vad det står så jag vet om jag vill se mer eller inte.

Annars gör du ett väldigt bra jobb Gunnar. tror säkert du får rätt på det denna gången också samt att vi gamla invanda stofiler vänjer oss vid din uppdatering även om vi är lite motvilliga :p

Som jag skrivit tidigare är den rosa och den gröna samma som på den gamla stilen.
Att det ser annorlunda ut beror nog på de övriga färgerna.

Det jag skall fokusera på att göra idag är att ändra dessa andra färger som många tagit upp inte är helt bra, jag håller med.

Sedan kan man se att alla inte tycker lika om exempelvis menyn, vilket bör innebära att jag där inte kan få alla nöjda.

Näee, då kommer jag bara till alla forum. Jag vill till Startsidan med nyheter osv
Stämmer. Om man är i toppen av sidan kan man klicka på loggan, eller hus-ikonen i "breadcrumben" längst ned på sidan finns även huset i sidfoten. Det kändes ok att offra huset i menyn för att låta övriga få lite mer plats. Dock fick detta mig att vilja lägga in en Hem-länk under första meny-valet.

Kontrasterna är helknasiga i det grå på min ena skärm, något mindre jobbig på macbooken. Just nu flyter det mesta bara ihop och de ramar som finns är nästan osynliga. Känslan är nästan densamma som sjösjuka :D :crazy:

Jag tycker att det är jobbigt att inte kunna klicka direkt på en viss tävlingsgren, utan behöva klicka först på tävlingsgrenar och sedan på den gren jag vill titta på. För att när jag vill gå till nästa gren få göra om klickandet igen... :(

Jag tycker att allt flyter ihop för mycket nu. Det är så jäkla grått bara, man ser inte var nåt slutar eller börjar. Särskilt längst ner till, här där jag skriver.

Jag förstår inte riktigt poängen med färgbytet. Visade hemsidan igår, som den såg ut då, för dem jag känner som byggt många snygga hemsidor och samtliga sa att färgvalen var otroligt olyckliga. Idag är det ju klart bättre men det känns ändå som att många saker skulle kunna fixas rätt lätt av folk som är vana att göra hemsidor och har koll på vilka färger som matchar bra och är sköna för ögonen.

Stämmer. Om man är i toppen av sidan kan man klicka på loggan, eller hus-ikonen i "breadcrumben" längst ned på sidan finns även huset i sidfoten. Det kändes ok att offra huset i menyn för att låta övriga få lite mer plats. Dock fick detta mig att vilja lägga in en Hem-länk under första meny-valet.
Upptäckte att inte alls fungerade som jag sade, men nu är det fixat och hem-länken är inlagd.

Till övriga, som jag skrev tidigare skall jag idag försöka fixa till färgerna, ge mig bara lite tid.

Näe det löste sig inte, fick zooma in sidan i webbläsaren för att se de små texterna i den svarta menyn. Nu är texten i inläggen jättestor istället. :D Läsvänligt javisst, ryms ett inlägg i enorm stil på skärmen.

Surfade på mobilen senare för att kolla hur det såg ut och där anpassar det sig som det ska, såg inte värre ut än vilken äldre sida som helst.

Jag tycker att citaten blir bättre nu med den mörkare grå men har problem att när det är längre citat så ser man inget av citatet utan att trycka upp det? Det blir väldigt drygt, innan så såg man 2-3 rader av citatet så man visste vad det handlade om, utan att behöva trycka upp det.

Menyraden lägger sig över textfältet man skriver inlägg i. Jag skriver detta i blindo, ser i te alls.
Kör chrome på Ipad

Näe det löste sig inte, fick zooma in sidan i webbläsaren för att se de små texterna i den svarta menyn. Nu är texten i inläggen jättestor istället. :D Läsvänligt javisst, ryms ett inlägg i enorm stil på skärmen.

Surfade på mobilen senare för att kolla hur det såg ut och där anpassar det sig som det ska, såg inte värre ut än vilken äldre sida som helst.

Jag förstorade också upp allt och nu ser jag bara ett inlägg i taget. Men är alternativet att inte kunna läsa något så är det väl bättre att det ser som att jag är halvblind när man kollar på skärmen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30