Ny ridhjälm -tips?

Trocadero_lover

Trådstartare
Jag ska köpa nya ridhjälm & funderar på vilken jag ska köpa. Har inte varit så aktiv i ridsporten på ett par år & ska nu köpa häst & komma igång igen:laugh:
Behöver som sagt ha ny ridhjälm, vilken har ni? Vad är bra/dåligt med dessa?
Är lite sugen på Charles owen John Whitaker hjälm, vad tycker ni om den?
Alla prisklasser är intressanta, kom med tips !:idea:

Sv: Ny ridhjälm -tips?

Jag älskar min CO Wellington Classic (samma som JWn, men med snörning ist för autogtaf på "nackkudden"), rekommenderas varmt! :love:

Älskar min lamicell transformer, sval och skön! tycker JW blir väldigt varm..även om den är underbart skön den också:)

CO/JW är riktigt skön och snygg, rekommenderas!
GPA har ju också fina hjälmar.

CO/JW är riktigt skön och snygg, rekommenderas!
GPA har ju också fina hjälmar.

Jaa de är fina :love: Ska JW sitta ganska tajt när man köper dem? Provade den och tyckte att 55an satt väldigt tajt & 56an satt bra men kanske kunde suttit hårdare?

GPA har fina hjälmar, vet dock inte riktigt vad jag tycker om den nya, speed air... någon som har? Eller någon annan GPA?

Som sagt, den är precis lika dan som JWn om man inte tittar nerifrån/bakifrån ;)

Kostade £130 inkl frakt från GB, här ligger den väl på knappt 3000,- (som JWn)

WC/JW ska sitta tight när du köper den.

co:n passar de med rund huvudform.
Har man en äggformad huvudform, är GPA titium och speed air ngt att prova! :love:

köpte min för ca 800 kr, finns i olika färger, jag har den svart/grå
24050480.jpg

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 787
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 905
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 729
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII