Ny liten vän!

nevin

Trådstartare
Vi hämtade den här idag, fantastiskt kul liten flickpinne!
541717_10151584469343543_1810439183_n.jpg

Nu har jag 6 arter pinnar och löv hemma, det är så kul, jag som brukar vara så rädd för sånt!

det gör nog sitt till att sambon har ett brinnande intresse, och att jag numera jobbar i butik som saluför sånt här :)

Sv: Ny liten vän!

Det var ingen liten en. :)
Fick mig att tänka på något som hände tidigare i em. Jag och en stallkompis sköter om våra hästar på 500-800kg och ca 10 sekunder senare sprätter vi skrämda omkring i sadelkammaren för att avlägsna en liten vårtbitare som sitter på kompisens hink. :D

Tänk om vi sett den där sötingen därinne i sadelkammaren. Vi hade nog trott att det var nåt muterat, låst dörren och ringt 112. :p Men när du håller i den sådär ser den inte så farlig ut faktiskt.

Ah!! Vad är det? En vandrande pinne? Shit! Vilken bjässe!
..... men häftig va den! På bild... ;)

Hallå.. vadå löv? Finns de vandrande löv med?:D

En flicka? Ser man skillnad på dem, hur då? Lyfter på kjolen? :D
Skulle fortfarande inte vilja ha nån (pep på älsklingen häromdagen som fick komma och ta bort en harkrank från badrummet innan jag vågade gå in ;)) men de är lite häftiga.

Det är en malaysisk djungelnymf, honan ser ut så här och hanen är mer grå och lite lik extatosomahanarna i kroppen.
Jättehäftiga är de!

Skaffa mig en sån här med en dag:
971436_10151584461358543_1459852729_n.jpg

Och löven ser ut så här:
1003166_10151576478538543_687777752_n.jpg

Visst är de! Jag brukade vara skiträdd för såna här djur, men det har gått över kan man väl säga :p

Nu har jag faktiskt planer på att sälja en hel del av det som kommer i ungväg, tar ner dem till butiken och ser till att de säljs. På så sätt finansierar jag fler fina pinnar :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 113
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 743
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar