Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Hej! Jag tycker inte du ska vara så negativ mot dig själv! Det är en stor häst, som ínte är så jätteutbildad. Då är det svårt. Jag tycker inte du behöver lägga tävlingsridningen på hyllan, den hänger ju ihop med träningen. Träna istället på att göra fler halter, korrekta halter, där hästen står "på tygeln", dvs den står inte och stretar emot. Gör även ryggningar ifrån det och gör igångsättningar i både trav skritt och galopp, bara så många steg som du känner att du kontrollerar VARJE steg och han inte blir för svår att sitta på.

Sen ett sitstips, många ryttare lutar sig bakåt på hästar som inte är starka nog för det, MEN denna häst är i mina ögon absolut redo för lite mer ryttare i sadeln, så prova luta dig lite mera bakåt, bara så du får lite mer stabilitet och kanske bättre ridkänsla.

Det är inte mycket som behöver korrigeras för att det ska bli rätt. Prova rid lite utan stigbyglar också, och rid lätt utan.

Fortsätt träna! Du är inte ensam om att känna frustration ibland!
Förutom ovan: FIN HÄST OCH FIN SILUETTE PÅ DIN SITS! ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Underbar välbehållen 27-åring! Verkligen härligt att se er ritt :heart
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack snälla du, det värmer verkligen!

mumrikan<< menh.... så får du inte säga, nu blev ju jag alldeles tårögd :o

AnnBur<< :) åååh tack! Det är svårt att hålla tillbaka en kille som vill så mycket =) Varje dag verkar vara underbar för honom. Vi trimmar på, men leker och njuter i massor tillsammans oxå.


Jag har sagt att det är ett måste att han har en plats på mitt bröllop, på nåt vis. Det ligger förvisso nåt år bort, men tog ju studentbilder tillsammans med honom så det skulle vara märkligt om han inte var med vid ännu en "milstolpe" i livet. :laugh:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Instämmer med de övriga! Vilken välbevarad herre! Han kan vara best-man på bröllopet :D.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Herregud så fin han är! och fick lite hjärtsnörp, för han var väldigt vääldigt lik min första häst! :love::cry::laugh:'
otroligt fin och ser mjukt ut. Vackert!! :)

Möjligtvis connemara?
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tycker du ser lite stel/spänd ut? Du har tyngdpunkten högt upp särskilt i galoppen där du egentligen hade behövt ha den långt ned för att hjälpa henne till en lugnare takt. Vad händer om du följer henne mer med händerna i galoppen? Alltså halvhalt-följ, halvhalt-följ, nu blir du lite statiskt hållande. (Tycker jag det ser ut som iaf)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det blir lätt att jag halvställer mig i galoppen då jag är så van att hon inte orkar i vänster varv än, men börjar sätta mer och mer krav och de går bättre och bättre nu. :) Jadu jag har aldrig tänkt på de, försöker följa med så gott det går, att hon får ta det hon behöver. Har aldrig känt att det skulle ha varit statiskt, men kan vara värt o tänka på nästa gång. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Helt OT men...
Åååh! Det är ju min gamla tränare!! Hon är suverän!
Känner du henne sen förut?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej men jag blev rekommenderad henne av 2 helt oberoende personer så då var valet ganska lätt att skicka dit henne:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad roligt! Hon är super med unghästar. Ja alla hästar överlag. Oerhört sympatisk och trevlig därtill.
En gång i tiden byggde hon upp mitt raserade självförtroende på föredömligt sätt!
Tror det är dags att börja hoppa lite igen. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu ska jag våga mig på att visa mig på film för första gången.. Läskigt :eek: Men jag vill gärna ha kommentarer, och så får vi se om det är samma saker som min tränare tjatar på mig om :angel: Pållan har jag haft i snart två månader så vi håller fortfarande på att lära känna varandra.
http://www.youtube.com/watch?v=8GmbYmTYosQ
Film med galopparbete kommer imorrn då jag orkat klippa ihop och ladda upp det.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fin häst! Alltid svårt att bedömma speciellt när man inte vet ålder och utb. punkt på hästen. Men det ser trevligt ut och ni ser ut att ha sommar också:).

*kl*Lägger in en film på mig och min fem-åring. Min andra start öht i livet:D. Hoppas iof. komma längre än tilll lc så småningom. Hästen skötte sig och fick mvg:). Var fantastisk cool på ett bra sätt på framridning m.m, dvs utan att vara loj förutom till andra klassen då tog bensinen sluthttp://youtu.be/cP2etR99w8k.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Patricia...jag sitter här med tårar i ögonen...:o Vilken fantastisk häst! Å vilken fantastisk video med det ljudspåret...en riktig tankeställare för alla oss som håller på med dessa underbara djur. Han anstränger sig ju verkligen för att vara sitt "unga" jag o dansa fram!:banana::love::banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Mycket bättre än sist polly! Du rider på framåt i traven, o hon har ju HÄRLIG trav, så med lite mer finlirs filande blir det superbra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp