Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Gud ja! The Sara perfect sit! :D

Tar du kred för C uppfinning? :eek:

Jag har lidit mååånga måånga timmar med snöret.
Det har hjälpt, men nu är det nog dags att plocka fram snöret igen. :cool:

Jag tror att Chasmir här på buke har en bra bild på hur det ska sitta. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha nä då men no name policy lämnar rum åt sånt ;)
Tror alla förstår att jag inte lyckats komma på det själv haha
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, Jag driver med dig. ;)


Idag tränade vi lite. Ptja det har ju gått bättre, Semlan var lite överallt och både laddad och lat. :p
Vi försökte rida lite rörelser men nja. Vi får nog backa bandet ett par varv. (Mina armar är ett problem, måste ta fram snöret. :devil:)
Tror det beror på att jag tappar tygeln lite och hon är lite glappig i munnen så det blir att hon/jag drar in nosen och då åker
mina armar ut. När jag rider rakt fram och inte behöver göra något direkt så är det ju bättre. Mina ledande tygeltag är en kvarleva
från när jag bara åkte unghäst. :rofl: Stella är 17, hon behöver inte något sådant egentligen.

Det är så roligt med Stella, alla fel är mina, gör jag rätt så gör hon rätt, det är liksom inte svårare än så. Min gullunge. :love:
Men när jag gjorde övergångar skritt galopp mellan förvänd och rätvänd blir hon (tillsynes) skitarg. :p

http://www.youtube.com/watch?v=4jave3Drbfw

Som vanligt travar vi nästan inget än men en liten snutt på traven kommer sen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Äckliga människa å sitta snyggt. Sluta klaga! ;) :p

Hon ser jättefin ut och jag håller alla tummar och tår att hon får hålla sig frisk nu.


Helt OT. Vet du vem det är som fastnade på film ståendes på läktaren? Jag vill veta vart hon fått tag på sina ridbyxor. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

haha jag förstod det, i promise ;) jag är inte den som är den.

ponnyn är ljuvlig!
men om du inte misstycker måste jag fråga varför ni vill att den går så otroligt mycket fram hela tiden?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Javisst, jag kan fråga henne. :)
Klaga gör jag ju inte, men jag vill ju gärna bli bättre. :)

Tack så mycket! :)

Bräk, Ja alltså förr fick hon gå fram så mycket för att hon var skitlat. Nu är hon skitpigg :D Och blir liksom
lite bänglig att rida och hon springer gärna på för att slippa en del arbete. Hon är inte riktigt "på sätet" och
jag kan inte rida halvhalter. Det enda tränaren säger i traven som är i samma hastighet som sken "Ptrooo
inte så hastigt, inte så hastigt."
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Är det inte irriterande med alla hinder överallt?
Söt ponny!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

haha då frågar jag inget om halvhalterna, det hade vart min följdfråga! :D

Ettie: det frågar jag min kompis som står på samma ställe varje gång vi ses o pratar :angel: har stått på hoppstall och skulle aldrig igen klara av att rida bland hinder. spelar ju ingen roll om det är ett STORT ridhus för det blir ju helt sjukt irriterande ändå. haha!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, jo det är irriterande. :p Men man vänjer sig. Dock har vi ju flyttat till nytt stall idag. :)

Bräk, jo halvhalter. Hm, jag håller på och lär mig. :p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja å jag hänger väl på (provade ju aldrig sist detta kom på tal)så jag måste fråga hur hårt man ska ha resåret.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ganska hårt. Lite skav får man räkna med. Det töjs ju så lätt. (IW som fortfarande har ärr i armvecken. :devil:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

med elastiskt bensnöre behöver man inte alls ha speciellt hårt och det jämnar ut trycket bättre än smala band! inget obekvämt, inga skav, ingenting :)

corax: du får känna efter lite, det är svårt att säga hur hårt det ska vara, enklare att visa lixom. jag har inte alls spec hårt.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker ni är jättefina!

Breccia_: Jag provade bensnöresvarianten du tipsat om, det var verkligen det enklaste, billigaste, effektivaste tips jag fått tror jag! Funkade verkligen kanon :idea:

Liten filmsnutt från senaste träningen, jag övar stenhårt på att lära mig att SITTA ner i trav och inte bara sitta och guppa runt, ibland är det lite hastigt och stressat, jag fiskar som vanligt i innertygeln :o och för övrigt övar jag som bäst på att försöka lära mig rida i de tjusiga dressyrstövlarna jag haft stående i gadroben de senaste 3 åren :cool::angel:

http://www.youtube.com/watch?v=ZySuE4lCqKE
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL
alltså, jag vill också prova resår bandet men jag är trög och fattar inte av beskrivningen hur det ska sitta. :D hade Cashmir ngn bild att visa?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du trär i båda armarna som en ryggsäck och resåret löper från armbåge till armbåge via ryggen.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! Jag listade ut det på egen hand via trial and error idag!

Måste säga att det var himla himla nyttigt och vilket bra redskap!!!!
Tack Breccia för tipset, det här kommer bli ngt jag använder, helt klart! satt mycket bättre både med sits och hand. :bow:


edit: rättelse och dubbelcheck: alltså, som jag satte det så lät jag det löpa bakom ryggen i midjehöjd, och trädde bara igenom armarna - samma modell som Perfect Sit bågen? har jag gjort rätt då?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp