Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kollade på filmen från 10 feb också. Det är onekligen skillnad! Och det bara på 15 dagar :bow: Tycker absolut att ni är på rätt väg. Visst var det hon som hade blivit tjuvbetäckt?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Lite kul när man har filmer att jämföra med, och när man kan se tydlig skillnad.

Japp, det var hon som fick oplanerat föl förra året. Han såldes i höstas. Saknar honom. :cry:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vilken skillnad! Jättefin!
Hon är så sjukt söt när hon 'tittar med öronen'! :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Alltså jag är nog kär i din häst:love: grymt fin!

Får man fråga varför du inte rider henne själv (har inte så bra "koll" på folket här inne, kanske finns en fysiskt anledning eller så tänkte jag)
För hade jag ägt den hästen skulle jag inte kunna motstå att rida :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack. Jag var gravid när det var dax att börja inridning förra året, så jag lämnade iväg henne. Sen visade de sig att hon var dräktig (tjuvbetäckt på lösdrift utan att någon märkt något) så Inridningen avbröts. När vi separerade henne från fölet fick hon åka tillbaka för fortsatt inridning då de blev svårt för mig med en bebis som är med hela tiden, plus att hon har sadeltvång. Jag känner mig ringrostig efter detta uppehåll men har nu börjat rida lite olika hästar, för att under våren börja rida henne själv.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Härlig häst du har!! :love:


Kan också se visa likheter med min donna, varför jag kanske tycker hon är xtra fin. :angel:

Kl
Tänkte våga visa upp mig här med risk att bli sågad vid fotknölarna av alla dressyr experter. Filmen är under all kritik, men var lite snälla tack. Tips och råd, gärna. :)

http://www.youtube.com/watch?v=V-yk6Dbh-MQ

Om det nu finns något att skylla på så är modern dressyr min grej. ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Lovely :love:

Men vad FW typar sina avkommor. De jag har sett är alla så otroligt lika.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jätte fin häst!
Det enda som stör "intrycket" är väl att den ser lite "störd" ut i munnen, och ryttaren ser lite spänd ut. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Ny liten film från mig, på ny liten häst!

http://www.youtube.com/watch?v=VDV3cGMsi-E

5-årigt sto som vi lånat, min syster ska ha henne men jag har satt igång henne och ska "rida till" henne några veckor. Hon var inriden men hade inte gjort något sedan sitt 3-årstest. Nu är hon riden i knappt en vecka, och longerad ytterligare en vecka innan dess. e. Cosmopolite S-Stanford-Artist, så det är egentligen en liten hopphäst, men hoppas det är OK ändå ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det var en söt liten häst, det blir ju lite hastigt ibland speciellt i traven men det ser du säkert själv. Positivt att hon är pigg och framåt iaf :laugh:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det var en pigg och söt sak! Det ser ut som att hon blir stark emellanåt och kommer inte riktigt igenom för innersidan men det är väl väntat om hon inte fått arbeta på länge! Kommer säkert att utvecklas snabbt nu när hon blir riden igen. Hon ser onekligen arbetsvillig ut och det är alltid roligt att arbeta med sådana hästar tycker jag! Vore kul att se en video till sen i framtiden! Lycka till!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kl

Funderade på om jag vågade lägga ut film här i dag?:angel: Men min fröken har varit duktig och nu blir det en månads vila för henne för att smälta allt plus att hon växer. Hon blir precis som Stiletts häst gärna väldigt kort i halsen om hon är spänd. Men i går var hon avspänd och halsen bli 2 dm längre. (jämför med filmen från 10 feb) Om ni orkar se longering och skritt så kolla traven från 1,25

(inga kommentarer på ryttaren, då de ej är jag)

http://www.youtube.com/watch?v=F2_AF5kRMjo

Även om du inte ville ha kommentarer så måste jag bara skriva en rad: Vilken underbar unghästutbildning :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Har inte sett så många andra FW hästar, men hennes mamma är också svart med stjärn så färg och teckning kommer från 2 håll.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

En ny film på mig och Figaro
http://www.youtube.com/watch?v=MYSwq06BdYA&feature=player_embedded


Det var ungefär 3 månader sen ajg red ett ordentligt dressyrpass, då han först fick en elak hovböld och fick stå med gips och sen opererades jag. Så jag har precis börjat komma igång med ridningen igen efter op:en. Han har under tiden ridits av min syster.

Ser nu på filmen att jag behöver aktivera bak lite mer, speciellt i galoppen, då det är där han blir som mest "framtung".
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kul med FT-häst här! Den är jättesöt o du rider inte alls dåligt men din häst behöver bli lite mer lösgjord o framför skänkeln, syns ju tydligt när du ska sätta igång efter halten o hon kör upp huvudet. Sen ska du bara spänna upp dig lite mer så du slutar nicka med huvudet så blir det väldigt mycket bättre nästa gång!:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 374
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp