Nu vet vi vad barnet ska heta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

doglover

Trådstartare
Blir det en pojke så får han heta Loke, blir det en flicka så får hon heta Freja.....
vi kommer att få reda på i april vad det är för kön....är i 15-16 nu...
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Jag har så månag namn på förslag, och har inte hittat ett enda som verkar passa. Är lite rätt för att hänga upp mig på något namn då jag gjorde det förra gången, och sedan fick sonen heta något annat ändå.

Freja var fint, men Loke påminner mig om en gammal slö fjording jag red ibland :crazy: :D

Kommer ni att göra ett könsbestämmande UL? Jag är sugen på det, eftersom man inte kan få ett 100% säkert svar på det vanliga UL:et man gör. Där trodde de dock att vi skulle få en pojke till.
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

okej...vi har tid den 2 april och vi ska kolla med det då....får det vore kul att veta-
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Men är det ett vanligt UL ni ska på då? Det beror ju på var man gör det, men på en del ställen talar de inte om vad de ser. Men det är som sagt olika.
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

:rofl:
Jaja, planera ni bara!

Sen kommer ungen ut och ser inte alls ut som nån Loke elelr Freja!
;) Det kanske är en Kurt eller Gunilla! :D
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

:rofl:
Jaja, planera ni bara!

Sen kommer ungen ut och ser inte alls ut som nån Loke elelr Freja!
;) Det kanske är en Kurt eller Gunilla! :D


Och det är tydligen ganska vanligt :)
Kanske inte att det är en Kurt eller Gunilla, utan att man ändrar namnet när man har fått se det lilla fröet IRL :D
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

när vi gick på ul så gickd et inte att se vad det var för kön. frågade då hon som gjorde det när ungefär de va lagom att gå till en privatklinik för att kolla. då sa hon v 25. ringde till en privatklinik och fick tid i v 25. då kunde man se väldigt tydligt att de va en flicka tydligen. jag såg inte men=)

Om du ska gå till en privatklinik. kolla upp flera stycken och kolla priserna. här i stockholm skiljer det sjukt mycket!

Mamamia tar vad jag vet 600 kr!

Sibyllekliniken tar 260 kr! lite skillnad=)

Loke är jättefint! Känner en sån=)
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Här där jag bor säger de könet om man frågar. Gjorde tre ul med Eln men inte förrän på sista i v 34 så kunde de se att det var en Elin och inte en William där inne. Jag hade nästan vant mig vid tanken att itne få veta könet förrän hon föddes. Nästan...;)
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Jätte fina namn bägge två!Spännande med könet. I Halland är det tvärtstopp om man vill veta könet. Vet några som åkt till en barnmorska eller gynekolog i Ängelholm (?) för att tjuvkika.
Jag ville inte veta innan men gissade rätt båda gångerna. Ett ultraljud hade nog vart säkrare än min känsla i.of.;)
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Men är det ett vanligt UL ni ska på då? Det beror ju på var man gör det, men på en del ställen talar de inte om vad de ser. Men det är som sagt olika.

har ingen aning...var på besök i 12-e veckan och fick hem ett brev några veckor senare om att jag har tid på mölndal i göteborg den 2 april då ja ska göra ett UL. så får vi se när vi kommer dit
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

jo, men så vitt jag förstår så är det ingen större skillnad.

Förutom att mamamia är "kända". och sibyllekliniken känner folk knappt till...
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Jag känner till båda, och är inte ens därifrån :D

En del bakar ju in den medicinska delen också, och en del gör enbart en könsbestämmande undersökning. Det var så jag menade. Men jag har ingen aning om hur de två klinikerna gör.
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

Skumt. Har läst i någon mammatidning att en del barnmorskor är emot att tala om vad de ser, och de kallar det då helt omöjligt. Jag tror det var för att det blev för mycket fokus på vad det skulle vara, istället för på undersökningen. Jag tycker det är konstigt, jag är ju likson nyfiken på vem det är där inne, sedan om det är kille eller tjej spelar ju ingen roll, mer än att det för våran del är praktiskt med tanke på renovering av rum mm.
 
Sv: Nu vet vi vad barnet ska heta!

haha okej. å i min umgängeskrets viste ingen att sibyllekliniken hade ul=) Förutom 1 person som tipsade mig=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 098
Senast: Krålus
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp