Nu var det klippt

Sv: Nu var det klippt

De avlar ju hellre på stora än små så det gjorde nog inet att jag slutade ställa ut Sirius för han är så liten så det är ingen som gillar honom iaf :p den stora däremot, han hade nog gått långt så kraftig som han är :love:

Ja, fram med klippmaskinen nu och klipp likadant som jag har gjort. Vi kan starta en ny beardistrend :idea: :D

Senast ändrad:

lille susibus ser ju mkt vuxnare ut när han tagit ett varv med rakhyveln.. lite sofistikerad :idea:

Ne kan man nog säga.. Hoppas bara att något av pälsen går att rädda då vi inte har ekonomi nog att slänga ut ett par tusen för ett täcke om hon skulle bli renrakad :o

haha... de var mest på skoj faktiskt... men eftersom ja hittade en färdigsydd "munkjacka" med tryck på ryggen som skulle passat perfekt på Benso :love:
Men ja lovar att ta kort om ja klär ut han nån gång :p

Men ja kanske ska göra en halloween hund :idea: :banana:
Han kan bli en my little pony :love: :angel:

Senast ändrad av en moderator:

men det blev ju jättefint!
blev lite mer lik en hund nu:D

Jag tycker att han såg ganska cool ut faktiskt! :love: :p

Jag tyckte han blev jätte gullig! :love:
Ser mycket gladare ut.
På sommraren brukar en sådan hund bli piggare när den inte har så mycket päls så jag tror det är ingeting att oroa sig för ;)

*lånar knapp*
... han blev väl eh... söt... ;)
Måste dock säga (ack vad alla ska hoppa på mig nu) att jag blir lätt störd på folk som klipper av sina pälshundar pälsen för att dom inte orkar borsta dom... Sen om dom har eksem, extremt dålig päls el dyl så finns det ju en orsak till det... Men annars tycker jag att pälsen är ju en del i rasen... vill man ha den typen av lynne med kort päls får man väl leta efter nån annan ras...:smirk:
Jag blev övertalad av min förra room-mate att klippa ner min skyeterrier (dock inte så kort, utan lämnade väl en tie femton cm päls) och det var väl det värsta jag någonsin gjort! Aldrig mera... Så hih, min beardis går med hela pälsen kvar han, men sen ska jag inget svära, han är bara ett år än... :D
Men jo han blev väl söt din vovve... men ... sötare med päls:love:

Ja, beardisar är vackrast med päls. Men är det bättre för hunden att bli klippt så är det :smirk:

Jag klippte honom inte för att jag är för lat för att borsta, tvärtom, jag tycker det är jättemysigt :love: Nu klippte jag honom för att jag inte mår bra och är superstressad och alltså inte orkar borsta honom av den orsaken. Jag har en sjuk häst, pluggar heltid, plus en massa andra saker jag inte orkar dra upp här och då prioriterar jag det viktigaste= att hästen ska må bra, att skolan ska gå bra och att hunden ska må bra. Och han mår knappast sämre med kort päls han har tvärtom blivit mycket livligare (hur nu det är möjligt:crazy: ).

Jag köpte den här hunden för 2,5 år sedan. Då visste jag exakt vad som krävdes för att hålla pälsen i ordning eftersom vi har haft beardis i många år, men det jag inte visste var att jag om 2,5 år kommer ha en häst som är konstant dålig och jag själv kommer må piss och vara superstressad över skolan, för att djuren ska må bra och för hela livet.

Jag vet inte hur du gör när du väljer hund, men jag går i alla fall inte bara efter utseendet :smirk: Leta fram en hund som är exakt som en beardis fast korthårig och naturligtvis allergivänlig eftersom jag är alldergisk mot hundar som fäller. Jag ville ha en beardis för dess egenskapers skull, inte för dess utseende (men naturliogtvis gör det inget att de är underbart vackra :love: :angel: ).

Ja, så tänkte i alla fall jag.

kritiserade dig inte :D sa bara vad jag tyckte... ;)

.. hinner man inte borsta eller dyl ärdet ju definitivt bättre att raka visst, menad eju inte så att det var fel att raka av dom, mest att jag vet folk som gör det av ren lathet.

Hur jag väljet mina hundar? Lynne och kapacitet, sen utseende. Men är torsk på päls hundar överlag, finns det nått vackrare än en välkammad och ren långhårig hund? Sen att dom inte håller sig rena eller välborstade längre än tie minuter är ju ett annat dilemma ( i synnerhet mina stallhundar) :rofl: :rofl: :rofl: ... och förstår ju valet av en beardis iom dess lynne och den icke allergi framkallande pälsen (är oxå allergiker, har en hel del olika hundar hemma, alla långhår, och ingen ger mig allergiska reaktioner)...
Hoppas din häst blir bättre o stressen släpper så kanske han får en fin päls igen nån dag ;) nog för att han är söt annars oxå, missförstå mig ej :D

Okej om det är så lätt så..:crazy:

Nope men imorgon är det dags:D :crazy: :angel:

Nej, det finns inget vackrare än en långhårig, välborstad och ren beardis :love: Men OJ vad jobbigt det är med långhårshund på vintern i snöslasket :rofl: särskilt när vi bodde på en gård :p

Får se vad som händer med pälsen, om jag låter den växa ut eller inte...

Rattalskare: Då måste vi får se bild :bump:

Det e självklart :smirk: Du trodde väl ändå inte att jag skulle glömma det:eek: :o :D

Gu va söt han är, både med och utan päls:d
Ni som har beardisar, hur är dom?? Gillar barn, aktiva, reserverade m.m.. skulle gärna vilja veta mer om denna underbara ras:love:

Aktiva hundar som följer med på allt, min ene är reserverad mot män men han är allmänt fjantig mot allt typ, det händer att folk blir rädd för honom eftersom han morrad och ibland gör utfall om personen han är rädd för kommer för nära honom. Den lille är inte lika feg. Men jag har fått för mig att de flesta beardisar är lite reserverade och veka, emn det är inget rastypiskt.

En barnhund gör man själv... man får lära både hunden och barnet att umgås med varandra. Mina hundar gillar inte när barnen är för "på". Den lille var jätterädd för barn när han var valp.

Men det är jättehärliga hundar :D

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 221
Senast: skuggi
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Donnaline
·
Övr. Katt I måndags fick min förra älskade katt Isak somna in. :cry: Han var mitt första "riktiga" husdjur, vi köpte honom från en...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Yossarian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama