Nu var det klippt

Sv: Nu var det klippt

Jag skulle också gjort det om det inte hade varit så att alla mina pengar gick till massa veterinärräkningar de här månaderna :cry: vill inte ta benen, det är så svårt där och precis som du säger så växer det ju ut. Vår gamle beardis är också klippt och han är riktigt stilig :)

Söt :love: det finns en sån här i krokarna också men man kan tro att den är ren beardis för den har päls till backen :p

Han ble juh suuuppper dupper bumber sööööt :love: :love: :love: :banana: :banana: nu! sötare än innan faktiskt! :o han liknar en snazer! lr va dem hetter! :confused: vill ha han, undra ente va han e om han e borta! :angel: :angel: skojjja! me vill ha han! förälskad! ska chatta på pappsen nu!!

Mamma tyckte han liknar en foxterrier :rofl: Tack för komplimangerna :love: det värmde och behövdes verkligen!

på valpträffen var det min och en till som var håriga, den andre en aning mer hår. De andra hade mindre och mindre hår.

Tips som alternativ till helrakning (eh, alltså till nästa gång då...): Klipp kort under magen o på insidan av benen - alltså där det värsta lurvet blir och där det inte syns. Men han var söt helklippt också; lugn o fin...

Det var för krångligt att göra bilder så som du sa. När jag fått ordning på min mail-adress så kan jag skicka bilden på korsningen till dig.

Jag bor utanför Göteborg. Lina kommer från Onsala och är född
7 okt -97. Pappan är korthårig border collie

Ok, min är bara 1½år typ, föd i Sösdala. Pappan är ganska långhårig

Vad söt den var, med OCH utan päls :p
Och du är inte den enda som har klippt din beardis...
min kompis gjorde detsamma med sin bearded som hade
kass pälsvalité & hon blev uppriktigt sagt mycket snyggare
som klippt...fastän hon mer liknade en Irländsk varghund då :D

Du gjorde rätt som klippte honom , och han blev söt ju :)
Bättre med en kortklippt hund än en hund som lider pga alla tovor..så brukar vi tänka när vi klipper Affe.
Efter ett par veckor kommer du tycka att han ser riktigt söt ut! Pälsen växer fort på dem.

Jag tycker att han blev söt, på ett roligt sätt.. :D

Vår store ser ut som en isländsk varghund .p eller en gatukorsning av någo0t slag, typ Lufsen :p

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 221
Senast: skuggi
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Donnaline
·
Övr. Katt I måndags fick min förra älskade katt Isak somna in. :cry: Han var mitt första "riktiga" husdjur, vi köpte honom från en...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Yossarian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama