Nu var det klippt

Sv: Nu var det klippt

Nämen guuud va söööt!!! :love:
Jag gillade den snaggade versionen av honom!
Jag klipper min Softie så kortkort också!
Hade INTE hans uppfödare gillat! haha!

Tips till lurviga hundar... hästarnas glansspray..! :idea: Om det var nån som inte kommit på det. :D

Han vart ju jättefin ju! Skall själv klippa Ronja imorgon. Nu när jag äntligen fått tillstånd av mamma att klippa "min" hund :banana: :D

*lånar*
Tycker han blev söt!
Gäller bara att försöka hålla efter pälsen vartefter den växer ut nu då...

Du är inte ensam!

Så här såg våran lilla pojk ut förra våren/tidigt sommar. För att han skulle slippas dö av värme slag och för att vi slarvat med borstningen det sista.

yatzyklippt.jpg

Dock tyckte han INTE klippmaskinen var rolig så det blev väldigt fult klippt. Och han skämdes i flera dagar efteråt. :o

Så här såg han ut efter ett tag när det växt ut lite.

Bild067.jpg

Skulle mer än gärna klippa han igen men nu blir det ju kallt snart. Iofs kan man ju shoppa något snyggt täcke till honom.

/Maria

Vad lika de var utan päls fast de har olika färg :) Vår gammelhund har lika långt hår som din nu! Sisius verkar trivas i sin nya snaggade frisyr :D Han är lika vild som vanligt och när vi går ut får han ha fleecetäcke.

Din är lika gammal som min såg jag, hur mycket väger han? Har fått för mig att min är ovanligt liten, vår store väger 10 kg mer :o

Senast ändrad:

Han väger 26-27 ca och då är han ändå tunn. Men han är ganska stor för en Beardis (dom ska väga upp till 25 kg). Vad väger din?

Han ser helnöjd ut ju! :D
/Maria

Senast ändrad:

Gus va söt han blev... jag hade nog oxå fått fanik på pälsen tror ja... Ska ha en korthårig hund =))
nu kan du sy ett täcke till honom ju :) ja vill oxå ha en "naken" hund... vill oxå klä på min tröjor :love: ;)
tycker den ser ut som min kompis schnauzer :banana: Men den e förbannat söt :p

;)
Siriusspringer1.jpg

Sydde i panik så jag tog det jag hade och det blev en blå fleecefilt. Men fler lär det bli :D

men gos :love: jag ska fan hem å raka min me... sen ska ja köpa en munkjacka ja hittade för hundar. :love: va tror ni nyrakad border collie :rofl:

Mkt hår på tassarna iaf... Du slipper köpa strumpor :love:

Senast ändrad av en moderator:

Nä, bebisen får inte frysa om tassarna ;) Haha, du måste ta kort, lova det! Jag ska nog iväg och köpa mer tyg nån dag så han har flera tröjor :p

Senast ändrad:

Han väger bara 20 kg :o Jättetunn är han, men han tål inte för fet mat och så har han jättemycket energi så det är inte så konstigt. Men vår store ligger på 30 kg i normalvikt, nu är han lite rund så han väger nog 31-32 nu. Men han har alltid varit kraftig. Hur hög är din i mkh? Försöker bilda mig en uppfattning om jag ska vara orolig för min smala hund eller inte ;)

Efter en tredjedel av hunden händer det värsta!! Trimmern går sönder så då tänker jag att ja varför inte klippa med saxen ;)

Jo gissa hur hon ser ut.. Vågor överallt på hela kroppen så nu har mamma ringt för trimmning hos en frisör för vovvar :smirk: Och ja jag skall med och skämas :o

Haha, trodde att samma sak hade hänt med min! Men den vara bara lite konkig, tyckte Sirius päls var tjöcjare än hästarnas, haha. Stackare, inte kul att åka dit och skämmas :p

Har ingen aning om hur hög han är. Har inget att mäta med heller.

Dom säger ju att Beardisar ärt väldigt kräsna med maten när dom är yngre sen när dom blir gamla så blir det tvärtom. :D Sen är dom ju grymt aktiva med så vi ger våran foder för högaktiva hunder (Eukanuba Performance) just för att han äter lite och rör sig mycket. Funkar bra men han är tunn men ingen veterinär har sagt att han är för tunn. Trots att jag frågat.

Dom ska ligga mellan 16-25 kg enligt rasstandarden så 20 är ju ganska lite för en hanhund. Men jag tyckte han såg fin ut på bilderna. Men är det orolig så fråga veterinären nästa gång du är där. Så länge han äter hyfsat och verkar pigg så är det säkert ingen fara.

Yatzy är förstfödd och har en övervuxen morbror så det är inte så konstigt att han blivit ganska stor.

:love: Bilden med det blåa täcket :love:

/Maria - som snart kommer få ett ryck och ta fram klippmaskinen med tror jag

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 221
Senast: skuggi
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Donnaline
·
Övr. Katt I måndags fick min förra älskade katt Isak somna in. :cry: Han var mitt första "riktiga" husdjur, vi köpte honom från en...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Yossarian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama