Nu skos det för fullt

Sv: Nu skos det för fullt

Jag säger ingenting om "bröllopsskorna", men fattar inte varför man väntar med att sko om hästarna tills kvällen innan. När allt ska vara så perfekt, tänk om nån häst skulle bli sömstucken eller om, det är ju inte helt omöjligt med nyskodda hästar, och när hovslagarna har massor på en gång dessutom..

Man vill ju använda skorna sparsamt så att dom är så fina som möjligt. Plus att vi ville rida förövningen som var idag, på de gamla skorna. De nya slits lättare än vanliga skor. Och det var väldigt lätt att få tag i extra hovslagare som hjälpte till.
Sömstuckna hästar, klart att det kan hända, men det är så liten risk, och vi hade idag flera duktiga hovslagare. Det finns reservhästar om något skulle hända, vad som helst kan hända. En häst kan rulla fast i boxen eller få kolik. Men planen är att allt skall vara tip-top!!

Såg förövningen idag och det var ju riktigt stiligt med m/90 och hjälm utrustad för stor parad. Det måste vara ytterst sällan den kombinationen bärs...

Sorry men jag tycker det är urfånigt, som mycket i detta spektakel.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 158
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 020
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar