Nu ska Sirius få somna in

Sv: Nu ska Sirius få somna in

I våras undvek jag sådana här trådar, då när jag satt med en 15-årig hund som inte hade ont, men som helt enkelt inte tyckte att det var roligt längre... Hon fick somna in i somras, och även om jag saknar henne enormt så var det en sån lättnad när beslutet var taget och allt var över. Sorgen är oerhört tung, men tiden innan beslutet, när man våndas och ifrågasätter sig själv och undrar när det är dags... den tiden kändes tyngst för mig. Hoppas du också kommer att känna så till slut.

Stor kram. De finns alltid med oss så länge vi minns dem.

Sv: Nu ska Sirius få somna in

Jag tog samma beslut tidigare i år och min gamla vän fick somna. Det var rätt beslut, det enda rätta att göra. Precis som det beslut som du fattade och nu med stor smärta har behövt genomföra. Tänker på dig i din sorg och är glad att din fina hund fick ett så kärleksfullt och genomtänkt slut på sitt liv. Det är det bästa sättet att tacka för allt våra hundvänner ger oss varje dag.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 390
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 120
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka