Nu ska Sirius få somna in

Sv: Nu ska Sirius få somna in

Beklagar sorgen... Du är en bra människa som tar helt rätt beslut att släppa iväg din bästa vän innan det går för långt. All heder åt dig!

Kommer ihåg så väl när jag skulle ta bort min allra bästa vän, min första egna hund, i oktober 2008 :(. Man vill så otroligt gärna ha kvar de man älskar så mycket, men man måste ta sitt ansvar att inte låta dem gå och lida. Det är en kärlekssorg som vi tyvärr är tvugna att leva med när vi väljer att involvera oss med djur...

Hoppas att ert farväl blir så bra som det går. Min hund fick det bästa slutet han kunde tänka sig, det var en löptik i receptionen när vi kom till avlivningen, så han stod med viftande svans och luktade i luften och "kurrade" efter henne när han fick sprutorna, han hann inte märka någonting alls och det kändes såååå skönt mitt i all sorg...

Lilla vännen! Men han har ju haft ett bra liv. Känner man att de är glada men inte kan fungera som de gjorde förut så har man ändå ett ansvar att avsluta deras liv.

Min setter var så fin, jättefina tänder, päls glad men han hängde inte med. Artros i alla benen o smärtstillande slutade fungera. Kändes som han bad om det själv den dagen han gick efter mig på promenaden (han går alltid före annars) Sov djupt o var inte med på något inne. Fick hämta honom när vi skulle ut :( då är det dags.

Han kommer inte lida, det är det vi som blir kvar som får göra tyvärr.

Usch vad tråkigt!
Beklagar, men du har tagit rätt beslut låter det som.

*KL*

Jag tänker på dig och Sirius idag! Jag hoppas att ni får ett fint, lugnt och stilla avsked.

Det är det finaste man ge sina djur. Vi tog bort en gammal familjekatt i fredags medans han fortfarande var "relativt pigg".

Att få somna innan man lider, det är något jag avundas djur med ägare som dig. Du har mina tankar idag Glim.

Tack för alla fina ord.

Strax innan 10 i morse så somnade den finaste hunden i världen, med magen full av köttbullar och med massa goda dofter i nosen.

I morse gick vi på promenad i skogen och hunden som alltid haft väldigt bråttom för att hinna nosa på allt, lunkade vid mig. Jag märkte att han hade ont så beslutet kändes rätt, även om det var jättesvårt att låta veterinären ge honom sprutan och sedan se honom försvinna. Nu har han inte ont längre.

En bild från i morse
313268_10150344723817343_541737342_8650868_389823204_n.jpg

Tårarna rinner,men du gjorde helt rätt...

Hoppas han leker för fullt nu i hundhimlen!

Jag säger som jag alltid gör: För att vara en sann djurvän krävs det ibland att man tar beslutet att låta djuret slippa lida mer.

Du har tagit helt rätt beslut, det finns ingenting att tvivla på. Var stolt över dig själv istället för att du ser till hundens bästa och inte till dina egna känslor. :)

Så bra skrivet, för det är helt sant.

Emelie, du älskade honom tillräckligt för att ta det beslutet för hans skull, inte din.

Du ska ha stor eloge för att du tänkte på hunden först och dig själv sen.
Tänk om fler gjorde så...

Vilken jättefin bild på honom du tog på sista promenaden!

Har tänkt på er idag. Har en gamling här hemma som är lite skröpplig men full av livsglädje. Såna här trådar är svåra att läsa eftersom man vet att det kan bli dags snart. :cry: Sirius var verkligen superfin. Många tröstkramar från oss.

Ja, han var världens finaste hund. Men tyvärr inte speciellt gammal :( Bara 8,5 år ...

Åh:cry:

Börjar alltid grina stort när det är djur som tas bort, men beslutet är så rätt och så värdigt. Ingen förtjänar att att behöva lida och ha ont, och du har verkligen gett din vän ett värdigt slut och trygghet. Önskar dem levde förevigt.

Artros tar dem för tidigt. Malte hann bli 11 tills han mage inte klarade av smärtstillande längre :(

Jag beklagar verkligen sorgen!

Det är alltid tufft att ta det sista beslutet men det är fruktansvärt starkt av dig att lyckas göra det. Kram!

Tack, vad söta ni är! Det kommer nog aldrig sluta göra ont, men någon gång kanske jag kan känna att det går att leva med det. Men just nu är det skitjobbigt :(

Kram och tack alla som svarat i tråden

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 390
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 120
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka