Nu ska Sirius få somna in

Glimfeather

Trådstartare
Jag har just ringt och bokat tid för att ta bort min älskade hund. Jag har ju hela tiden veta att den dagen kommer, men det känns så overkligt. Det är svårt att sätta ord på, men det är ju inget man går och funderat på, och när väl dagen är inne, dagen när man inser att de inte kommer leva för evigt så blir det så konstigt.

Jag har funderat och funderat igen. Jag har terrat mina kompisar med tjat och resonnemang om hurvida jag tänker rätt eller helt galet.

Han har artros, tål inte smärtstillande och kortison har ingen effekt. Dessutom har han cancer. Pratade med veterinären idag och vi kom överens om att avlivning är det bästa för honom.

Men det är så svårt! Jag vet att jag gör rätt, men han är ju fortfarande så glad och pigg. Men samtidigt så vet jag ju att han är en hund och hundar är glada, även om de har ont. Och jag vill inte vänta med att ta bort honom tills den dagen han inte är sig själv längre. Ont har han ju, men han orkar fortfarande med att hänga med och blir jätteglad av en promenad, även om han kanske tar det lite lugnare.

På måndag ska Sirius få åka till hundhimlen. Det känns helt overkligt :(

294255_10150333209077343_541737342_8578420_183224416_n.jpg

Sv: Nu ska Sirius få somna in

Så fin han är :love: Jag vet att det är helt ofattbart att skiljas från sin vän *tröstkram*

Beklagar - Vet precis hur det känns, förlorade själv en av våra hundar i söndags i en bilolycka :cry:

//Linda

Beklagar verkligen!

Det finns nog bara en sak som är svårare i en hundägares liv än att vara den som bestämmer att ett hundliv ska avslutas och det är att vänta med beslutet tills dess att ens älskade vän har gått bortom det som är ett värdigt liv. Försök att finna tröst i att du in i det sista har stått vid hans sida och varit hans bästa vän. Alla era fina minnen tillsammans kommer du att bära med dig resten av ditt liv.

Skickar tusen tröstkramar till dig! Hör av dig om du behöver prata mer, jag finns här i så fall.

Jag är jätteledsen för er skull :(

Det är jättefint att du tänker som du gör,
anser jag.
Att han får somna in medans han mår bra.
Bamsekramar i mängder!

Det är alltid hemskt att ta sådana beslut. Men han kommer till ett bättre ställe nu, på andra sidan regnbågsbron.

Beklagar verkligen. Men jag är övertygad om att det är rätt ( men ack så svårt ) beslut.

**KRAM**

Beklagar verkligen. :(
Han är jättefin verkligen!
Men klokt att ta beslutet nu, medan han ännu mår bra sas.
Mycket bättre än att han blir dålig.

Usch,jag blir så blödig av sånna här trådar... :cry: Men jag älskar mina små killar så otroligt mycket,bara tanken på den dagen då dom ska vandra vidare får mitt hjärta att gå sönder! Jag lider verkligen med dig,men du gör iallafall helt rätt,även om det kanske inte är någon tröst just nu.

Tårarna rinner för dig och din fina hund! Men jag är säker på att han haft ett underbart liv med dig,och han får avsluta det med värdighet! Ge han en kram från mig,han såg så himla härlig ut!

Tack alla! Det känns skönt att ni håller med mig om att detta är det bästa för honom. Han mår ju trots allt inte bra. Nu ska vi ha några fina dagar med härliga promenader, massor med mys och extra god mat!

Jag säger som jag alltid gör: För att vara en sann djurvän krävs det ibland att man tar beslutet att låta djuret slippa lida mer.

Du har tagit helt rätt beslut, det finns ingenting att tvivla på. Var stolt över dig själv istället för att du ser till hundens bästa och inte till dina egna känslor. :)

Precis! När vi "skaffar" oss en hund, eller annat djur, skriver vi samtidigt under ett kontrakt, där vi lovar att se till djurets bästa och inte våra egna känslor. Det är ett stort löfte men absolut nödvändigt att hålla.
Sedan får vi gråta, sörja, lida och hjärtat må brista, men vi gjorde rätt.
En vän skrev till mig, att "Tårarna är Kärlekens pris!" Visst är det så.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 390
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 120
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka