Nu ska min bäste vän somna in

L

LillOhlsson

I somras var första gången, Turbo (vovven) tvärvände och morrade samt högg emot en person som skulle klappa honom. Jag "skyllde" då på att Turbo var påväg emot ett bullpapper och personen (14 år) kom bakifrån så det blev ett försvarsmoment. Samtidigt visste jag inom mig att en hund Får Inte göra så.

Det gick några månader utan några tecken på detta så jag bestämde mig för att sälja honom för jag hade inte riktigt tiden jag ville ha för honom. Så jag la ut annons, hitta en jätte bra familj, äldsta dottern 16 år.

Andra dagen dom har honom morrar han mot henne men hon böjer sig ändå ned och ska klappa honom så han flyger fram morrande och försöker bita henne. Hon blir livrädd och jag hämtar hem honom med det samma åker då hem till en kompis där hans morbor är (40 år) som först busar med honom å sen på en sekund flyger Turbo fram morrande och försöker hugga. Jag tänker att nästa gång Måste jag ta bort honom. (borde redan här ha tagit beslutet men jag hittade på undanflykter hela tiden, han kände sig hotat osv.)

Så idag träffar vi en tjej (18 år) som han aldrig träffat förut, han hälsar glatt pussas lite och hon håller honom i kopplet, busar med honom osv medans jag fixar stallet, tar ca 30 min. Sen går vi in i sadelkammaren, dom busar lite men så fastnar han med tassen över kopplet så hon ska böja sig ner och ta loss honom å då flyger han upp morrandes och försöker hugga, så fort han landar gör han det igen.

Så nu har jag tagit beslutet, han ska få somna in för gott:cry: min bästa vän, som aldrig gjort mig något ont, bara varit en äkta vän, funnits där när jag gråtit, fått mig att skratta, följt mig överallt, blivit min stöttpelare. Ska nu få somna in. Varför gjorde han det? jag vill inte förlora honom. Men det är tyvärr det bästa. Han mår dåligt på någe vis, vad vet jag inte.:(

Vill bara ventilera mig lite och få lite styrka av er. Hoppas någon orkade läsa. Imorrn ringer jag och bokar tid.. snart finns han inte mer:cry::cry:

Sv: Nu ska min bäste vän somna in

14 st som kollat men ingen som har en ända tanke att dela med sig av till mig?
:cry::confused:

Vet inte vad jag ska säga..
Ett bra och strongt beslut.
Styrke kramar till dig.

det måste kännas jätte jobbigt för dig.. men du gör antagligen det rätta!

*många tröstkramar*:(

jag antar att du gjort en veterinär utredning som utesluter att han har ont och att du har gått hundkurser för att det kanske ska finnas en chans att korrigera detta? så att avliva kanske är ett bra alternativ.

Hej! Beteendet på din hund låter lite som på en av mina fd riesen,hon blev plötsligt morrig vid äldre ålder,hon hade muskelförtvining i bakbenen,så hon gillade inte beröringen!
Vi provade att behandla henne nån gång,det var när vi märkte symtom(innan hon började morra),men när det inte hjälpte efter ett tag och hon morrade åt oss i familjen,då valde vi att ta bort henne!
För går det så långt att dom morrar åt sin familj,då mår dom inte bra!

Kram på dig!

Precis samma sak har hänt med min svågers BC tik, hon gick helt utan förvarning fram och bet min dotter i armen. Dotter satt och kramade om deras andra hund, troligen ansåg denna äldre tiken att hunden som kramades var i fara eller ngt. Denna tik har juvertumörer, troligen är de dessa som gjort hennes beteende konstigt. Nu vågar inte dottern vara i samma rum . Tiken skulle operares i går, har inte vågat ringa och fråga hur det gått. Först skulle hon röntgas för att kolla så det inte spritt sig, om det gjort det skulle hon tas bort. Vet hur mkt min svåger älskar sin hund.

jag antar att du gjort en veterinär utredning som utesluter att han har ont och att du har gått hundkurser för att det kanske ska finnas en chans att korrigera detta? så att avliva kanske är ett bra alternativ.

Jag håller med i vad hästhandlarjävel säger, alla undersökningar är väl gjorda för att utesluta andra fel på hunden? Som flera skrivit, smärta, för oss osynlig, kan få det att slå slint i även den snällaste hund.

Om så är fallet, så har du gjort allt du kunnat och då beklagar jag djupt sorgen :(. Att ta bort ett älskat djur är något av det värsta och hemskaste som finns....

*knapplån*

Håller med MosterMia och hästhandlarjävel, och hoppas att du har kollat igenom hunden hos veterinär och även gått kurser ifall det bara kan vara Olydnad bakom det hela, eller smärta.. Har du gjort det så var det ett klokt beslut..

//Diana

Ja hoppas du har kollat hunden ordentligt! Tycker att alla jc (tre i stallet) e lite sådär. Försvarar saker utan anledning.

Jag har pratat med vet. 2 olika, men dom säger att de inte borde vara något med att han har ont. Han har varit helt fri när det har hänt ingen har klappat honom och han har inte suttit/stått konstigt, det bara har kommit från ingenstans.
Får se om vet. kan hitta något idag innan han får sprutan. Fan ja vill inte! Orkar inte!
Skit hund å va så snäll och bara från ingenstans göra sådär sen vara hur snäll som helst igen.. (menar inte skithund) blir bara så arg!
allt är bara snurrigt, kan inte tänka klart överhuvudtaget..

Du gör helt rätt, även om det känns tungt.:( Bättre ta bort honom nu innan han bitit någon ordentligt.

Börjar med att ge en stor kram..

Men jag skulle kräva en ordentligt veterinärundersökning, inte bara att en veterinär ska tro och anta.

När en hund har ont, kan huggen komma som från en blixt från en klarblå himmel.

Våran Clumberspaniel betedde sig ungefär som du beskriver, gick dock inte så långt att hon upprepade gånger högg.
Men vi gjorde iaf grundlig kolla för att utesluta, hon hade ledgångsreumatism.

Senast ändrad:

Jag har pratat med vet. 2 olika, men dom säger att de inte borde vara något med att han har ont. Han har varit helt fri när det har hänt ingen har klappat honom och han har inte suttit/stått konstigt, det bara har kommit från ingenstans.
Får se om vet. kan hitta något idag innan han får sprutan. Fan ja vill inte! Orkar inte!
Skit hund å va så snäll och bara från ingenstans göra sådär sen vara hur snäll som helst igen.. (menar inte skithund) blir bara så arg!
allt är bara snurrigt, kan inte tänka klart överhuvudtaget..

Jag tycker att hunden ska få genomgå en ordentlig vetrinärundersökning och när den gjort det och det visade sig att han inte har ont så tycker jag att du ska ta kontakt med en duktig tränare som har jobbat med sånna här hundar tidigare..

//Diana

KL
Nu är det gjort:cry:
Vet. fick uppfattningen att han var väldigt lömsk=( min lilla vän, jag har aldrig uppfattad honom så.. Jag köpte honom när han var 8 månader, något måste ha hänt innan dess som får honom att reagera på detta viset:confused:

När han fått första sprutan börja han bli dåsig och trött, då högg han även mot mig och min syster:cry: lilla vännen blev väl alldeles förtvivlad när han varken kunde stå eller sitta. Kändes så konstigt när han gjorde så mot oss:(
Men sen gick de väldigt lugnt och fint stilla, han fick somna in och dom ska nu skicka honom till Bergsjö där han kommer kremeras, jag behöll kopplet.. ucha va de känns tomt:( vill inte vara utan honom:cry:
Kom hem nyss och det är så tomt. Bästa delen av mig är borta, hur ska jag ta mig igenom detta?
Sov gott min älskling, tack för tiden med dig du har varit otrolig, min bästaste bästa vän, igenom Allt!

Tack till alla styrkekramar, ni är guld värda!

Senast ändrad av en moderator:

ja men just nu känner jag mig allt utom stark. Men det är de ansvaret man tar när man skaffar djur och det sista jag vill är att han ska må dåligt. Min vackra vän. uch va jag känner mig tom, känns som den bästa delen av mig försvunnit... han var ju med mig överallt, tittade med sina nyfikna ögon, öronen frammåt och vill alltid upp i knät för att gosa lite.. Nu, ingenting. Bara tomt. Minnen.
I never wanted memories, I only wanted you!
Den meningen har fått en ny innebörd för mig idag....

Strongt gjort av dig, beundransvärt :bow:

Hur gammal blev han? Jättefin var han i alla fall...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 559
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 308
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka