Hedinn
Moderator
Grejen är ju att valet att inte vaccinera sig påverkar ett helt samhälle. Det är ju bara att se hur vi har levt de senaste åren, utan vaccin. Begränsningar på allt, vårdpersonal som tvingas jobba med munskydd och visir, ”utegångsförbud” vid minsta förkylningssymtom, inget umgänge med släkt och vänner… Jag antar att man är intelligent nog att förstå att man knappast är ensam om att välja bort vaccination, och då förutsätter jag också att man inser att det valet man gör är att leva vidare i ett sånt samhälle. Man kan ju knappast anse att det är rimligt att alla andra vaccinerar sig så man själv ska slippa, om man nu är rädd för vaccinet?
Så, med tanke på det tycker jag inte det är ett dugg diskriminerande/elakt/whatever om ovaccinerade får fortsätta leva med begränsningar, det är ju det valet vi alla har stått emellan. Jag väljer vaccin och ett öppet samhälle. Väljer någon annan bort vaccinet väljer man ju också fortsatt isolering. Tycker inte det är svårare än så?
Så, med tanke på det tycker jag inte det är ett dugg diskriminerande/elakt/whatever om ovaccinerade får fortsätta leva med begränsningar, det är ju det valet vi alla har stått emellan. Jag väljer vaccin och ett öppet samhälle. Väljer någon annan bort vaccinet väljer man ju också fortsatt isolering. Tycker inte det är svårare än så?