Nu klampar vi in igen... på ett personligt plan

Jag vet inte vad det är?
Hmm jag tror det är lika bra att veta, tror han kontrollerar en hel del medier i Australien, om inte en majoritet och han påverkar gärna politiskt. Undrans om han inte har ett par TV kanaler med.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch
Rupert Murdoch är grundare och huvudägare av, styrelseordförande i samt VD för News Corporation, ett av världens mest inflytelserika medieföretag. De av honom kontrollerade medierna spänner ett brett fält, men inkluderar flera med en folklig, populistisk prägel. Han kontrollerar bland annat den brittiska kvällstidningen The Sun som med en upplaga på 3,2 miljoner är den största engelskspråkiga tidningen. Den har på sidan tre en topless-modell ("Page 3 Girl"), vilket introducerades av Murdoch i början av 1970-talet. Murdoch bor sedan 1974 i New York och är amerikansk medborgare sedan 1985.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch

Many of Murdoch's papers and television channels have been accused of biased and misleading coverage to support his business interests[10][11][12] and political allies,[13][14][15] and some have credited his influence with major political developments in the UK, U.S., and Australia.[13][16][17]

Rupert Murdoch turned its Adelaide newspaper, The News, its main asset, into a major success.[24] He began to direct his attention to acquisition and expansion, buying the troubled Sunday Times in Perth, Western Australia (1956) and over the next few years acquiring suburban and provincial newspapers in New South Wales, Queensland, Victoria and the Northern Territory, including the Sydney afternoon tabloid, The Daily Mirror (1960). The Economist describes Murdoch as "inventing the modern tabloid",[28] as he developed a pattern for his newspapers, increasing sports and scandal coverage and adopting eye-catching headlines.[4]

Asked about the 2007 Australian federal election at News Corporation's annual general meeting in New York on 19 October 2007, its chairman Rupert Murdoch said: "I am not commenting on anything to do with Australian politics. I'm sorry. I always get into trouble when I do that." Pressed as to whether he believed Prime Minister John Howard should continue as prime minister, he said: "I have nothing further to say. I'm sorry. Read our editorials in the papers. It'll be the journalists who decide that – the editors."[37] In 2009, in response to accusations by Australian Prime Minister Kevin Rudd that News Limited was running vendettas against him and his government, Murdoch opined that Rudd was "oversensitive".[38] Murdoch described Howard's successor, Labor Party Prime Minister Kevin Rudd, as "more ambitious to lead the world [in tackling climate change] than to lead Australia" and criticised Rudd's expansionary fiscal policies in the wake of the financial crisis of 2007–2008 as unnecessary.[39] Although News Limited's interests are extensive, also including the Daily Telegraph, the Courier-Mail and the Adelaide Advertiser, it was suggested by the commentator Mungo MacCallum in The Monthly that "the anti-Rudd push, if coordinated at all, was almost certainly locally driven" as opposed to being directed by Murdoch, who also took a different position from local editors on such matters as climate change and stimulus packages to combat the financial crisis.[40]

https://sverigesradio.se/avsnitt/ru...diemogulen-och-verklighetens-succession-p3-id

Och ngn slags allmän krönika med säkert en massa åsikter.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/x3QjAR/maktkamp-mellan-morkrets-furstar

Senast ändrad:
Jag vet inte vad det är?
I samband med bränderna minns jag vagt ngn diskussion om att hans medier inte rättvisande rapporterade om miljöproblem och div politik. Så om era tidningar eller vad ni nu läser verkar lite udda och vaga om Corona, miljö osv så kan ni ju dubbelkolla om de ägs av Murdoch och om verkar rapportera liknande saker som tja någon kanal som inte ägs av honom.

Inte hunnit läsa hela tråden, men lite generella tankar:

Jag tycker verkligen inte om detta sociala "presset" (shameandet) att man måste vaccinera sig annars är man egoistisk, bla bla. Och även reglarna om att man måste vara vaccinerad för att få åka utomlands... Vad är det för BS?! Vaccinerade kan fortfarande sprida smitta, de kan även bli sjuka själv, de får bara mildare symptom, vilket gör att det troligen inte ens märks att de är sjuka, vilket igen gör det mera sannolikt att de sprider smittan vidare. För mig känns det fullkomligt ologiskt att låta vaccinerade resa och umgås helt fritt, med tanke på detta.

Jag är inte antivaxx, men lite skeptisk kan man allt få vara, tycker jag. Det är inte alls svårt att hitta officiella listor på biverknader av vaccinet där vissa kan vara livshotande. Och om man vill vaccinera sig så ska man göra det för sin egen skull, inte under alibin att "jag gör det för mina medmänniskor". Låt bli med att resa och åka på sociala tillställningar, kramas etc. istället, om du verkligen inte vill sprida smitta.
Det är inte shaming att rekommenderas vaccinering av myndigheter och hälsoinstitut. Du borde inte över huvud taget lägga fram de argument du gör bara för att du själv har läst på om det, för du är ingen expert.

Och två frågor:
Hur länge (till) tycker du att världen ska följa ditt exemplariska leverne?
Hur hjälper det utvecklingsländer som lever i än mer misär för varje våg och mutation?

Jag tycker verkligen inte om detta sociala "presset" (shameandet) att man måste vaccinera sig annars är man egoistisk, bla bla. Och även reglarna om att man måste vara vaccinerad för att få åka utomlands... Vad är det för BS?! Vaccinerade kan fortfarande sprida smitta, de kan även bli sjuka själv, de får bara mildare symptom, vilket gör att det troligen inte ens märks att de är sjuka, vilket igen gör det mera sannolikt att de sprider smittan vidare. För mig känns det fullkomligt ologiskt att låta vaccinerade resa och umgås helt fritt, med tanke på detta.

Jag är inte antivaxx, men lite skeptisk kan man allt få vara, tycker jag. Det är inte alls svårt att hitta officiella listor på biverknader av vaccinet där vissa kan vara livshotande. Och om man vill vaccinera sig så ska man göra det för sin egen skull, inte under alibin att "jag gör det för mina medmänniskor". Låt bli med att resa och åka på sociala tillställningar, kramas etc. istället, om du verkligen inte vill sprida smitta.
Är du vaccinerad är det mindre troligt att du belastar sjukvården i främmande land och att Sverige får plocka hem dig med ambulansflyg för dyra pengar. Självklart är det inte BS med vaccination för att få resa utomlands.

Och självklart är det relevant att vaccinera sig för sina medmänniskor. Både för de som inte kan vaccinera sig och de som jobbar i vården. Den höga vaccinationsgraden har t ex medfört att vårdanställda kan få nån sorts hyfsad semester i år. Vad varje svårt coronafall kostar för dina medmänniskor skattebetalarna ska vi inte prata om... Så nej, jag tycker inte att det är vars och ens ensak att vaccinera sig.

Att fortsätta att hålla avstånd och hålla oss hemma vid minsta symptom är vi uppmanade att göra till åtminstone 30 september. Vi får inte "umgås helt fritt" ännu, vare sig hemma eller på resa. Och det finns inget motsatsförhållande mellan att följa rekommendationerna och att vaccinera sig. Bäst effekt blir det om alla gör både oçk.

Honung och mabuse jag tror ni drar mitt uttalande till sin spets liksom. Jag pratR inte om att köpa en hel jvla studie från någon. Men dessa forskare har ju uttalat sig och jag vill läsa det. Jag har ej gjort det än. Alla de artiklar ni läst i ett år är vad jag kommer starta snart iom att vi är så efter i AUS
Jag förstår inte. Starta snart?
Nyheter läser väl de flesta på nätet nu, så det är ju samma nyheter tillgängliga överallt. NYT har t ex skrivit en hel del om hur de nya vaccinen fungerar, och det går ju lika bra att läsa i Australien som i Sverige.

Jag håller med om att det ska vara upp till var och en om man vill vaccinera sig, men det är ett faktum att vaccinet begränsar smittspridningen och framförallt minskar risken att bli allvarligt sjuk och dö drastiskt. Det är inte fel att upplysa om fakta, även fakta som ovaccinerade ogillar att höra.

Och du får åka utomlands så mycket du vill utan vaccin, ingen kommer att hindra dig. Problemet för dig är snarare att många länder inte vill släppa in ovaccinerade. Och nej det är inte större risk att någon vaccinerad sprider smittan, om inte annat för att de mycket mer sällan får Corona men även för att det är mängden aktivt virus som kan utsöndras som avgör, och den är lägre för vaccinerade i och med att immunförsvaret är redo att bekämpa det från första stund. Men ja man kan smitta folk även om man är vaccinerad och får Corona.

Vill du se officiella biverkningar rekommenderar jag att kolla i FASS, det finns biverkningar listade på alla godkända läkemedel och vaccin. FASS finns på internet.

@sorbifolia

Tänkte påminna dig om att akta dig för. Ibuprofen också

Palpitationer, hjärtsvikt, hjärtinfarkt, akut lungödem, ödem, hematopoetiska sjukdomar (anemi, leukopeni, trombocytopeni, pancytopeni, agranulocytos). Initiala symtom kan vara: feber, halsont, ytliga sår i munnen, influensasymtom, kraftig trötthet, blödningar i näsa och hud, neuropeni.
Huvudvärk, somnolens, vertigo, trötthet, agitation, yrsel, insomnia, irritabilitet.
Optikusneurit, parestesi, aseptisk meningit.
Synrubbningar.
Toxisk amblyopi.
Tinnitus.
Nedsatt hörsel.
Rinit, bronkospasm
Gastrointestinala rubbningar såsom halsbränna, dyspepsi, buksmärta och illamående, kräkningar, flatulens, diarré, förstoppning
Gastrointestinala ulcer, ibland med blödning och perforation (se avsnitt Varningar och försiktighet), dold blödning som kan leda till anemi, melena, hematemes, ulcerös stomatit, kolit, förvärrad inflammatorisk tarmsjukdom, komplikationer av kolondivertiklar (perforation, fistlar).
Gastrit.
Esofagit, pankreatit, intestinala strikturer.
Utveckling av ödem speciellt hos patienter med hypertoni eller nedsatt njurfunktion, nefrotiskt syndrom, interstitiell nefrit som kan vara associerad med njursvikt.
Renal papillär nekros vid långtidsbehandling (se avsnitt Varningar och försiktighet).
Fotosensitivitet.
Svåra former av hudreaktioner (erythema multiforme, exfoliativ dermatit, blåsbildande reaktioner inklusive Stevens-Johnson syndrom och toxisk epidermal nekrolys, alopeci, nekrotiserande fascit).

Biverkningar med eosinofili och systemiska symtom (DRESS-syndrom), akut generaliserad exantematös pustulos (AGEP)
Hypertoni.
Överkänslighetsreaktioner såsom urtikaria, pruritus, purpura och exantem samt astmaattacker (ibland med samtidig hypotoni)
Lupus erythematosus-syndrom.
Kraftiga överkänslighetsreaktioner. Symtomen kan vara: ansiktsödem, svullnad av tunga, svullnad i svalget med obstruktion av luftvägarna, dyspné, takykardi, blodtrycksfall som kan leda till livshotande chock.
Nedsatt leverfunktion, leverskada, speciellt vid långtidsbehandling, leversvikt, akut hepatit, gulsot.
Depression, konfusion, hallucinationer.
Ångest

VDu tänker säkert på Sars.
Sars är en smittsam lunginflammation orsakad av coronaviruset SARS-CoV, epidemin hade sitt ursprung i provinsen i Kina i november 2002, varifrån den spreds till ett flertal länder.

Om man haft Sars runt 2002 är man troligen inte immun emot Covid-19 eftersom immuniteten inte verkar vara livslång, och det är inte exakt samma sjukdom, utan härstammar bara från samma stam av coronavirus (SARS-CoV)
Vilka äger MERS och SARSCov patenten? Ebola och Zika?
Vilka äger labben med Gain of function research i Kina?
Varför är Vaccinerna nu endast NÖDGODKÄNT? För att de har förbjudit de 3 verksamma medicinerna samt det faktiskt Godkända Remdevisir som var Svindyrt trots att det påminner om Hydrocloroquin. Ivermectin som visat sig vara oerhört verksamt för en billig peng ska nu WHO förbjuda. Inget Vaccin får framställas om det finns tillgänglig behandling. Därför tar de bort Ivermectin som behandling. Nu ska folket vaccineras 4gånger med en gensax som varken skyddar mot smitta åt något håll. Försöket ska utvärderas 2023. Mänskliga försökskaniner som aldrig har upplyst om att de ingår i ett enormt kliniskt försök. Läkemedelsverket släpar efter och har bara undersökt 11% av de 58000 rapporterade biverkningarna. Norge har tittat på 68%.
Ingen Etiknämnd har godkänt eller kontrollerat preparaten. Moderna har aldrig förr skapat Ett vaccin och de säger öppet att det är en GMO. Som äver står på Pfizers/ Comirnaty vaccinationsintyg.
Läs Björn Hammarskjölds brev till myndigheterna. http://www.svaradoktorn.se/427029039/7048156/posting/myndigheters-laglydighet

Varför är Vaccinerna nu endast NÖDGODKÄNT? För att de har förbjudit de 3 verksamma medicinerna samt det faktiskt Godkända Remdevisir som var Svindyrt trots att det påminner om Hydrocloroquin. Ivermectin som visat sig vara oerhört verksamt för en billig peng ska nu WHO förbjuda. Inget Vaccin får framställas om det finns tillgänglig behandling. Därför tar de bort Ivermectin som behandling. Nu ska folket vaccineras 4gånger med en gensax som varken skyddar mot smitta åt något håll. Försöket ska utvärderas 2023. Mänskliga försökskaniner som aldrig har upplyst om att de ingår i ett enormt kliniskt försök. Läkemedelsverket släpar efter och har bara undersökt 11% av de 58000 rapporterade biverkningarna. Norge har tittat på 68%.
Ingen Etiknämnd har godkänt eller kontrollerat preparaten. Moderna har aldrig förr skapat Ett vaccin och de säger öppet att det är en GMO. Som äver står på Pfizers/ Comirnaty vaccinationsintyg.
Läs Björn Hammarskjölds brev till myndigheterna. http://www.svaradoktorn.se/427029039/7048156/posting/myndigheters-laglydighet
Det här svarar nog på de flesta av dina frågeställningar:
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin

Och där föll din trovärdighet 🤣
Ja klart att läkemedelsföretagen styr vad de erbjuder
Och att de fattiga länderna inte får tillgång till all behandling.
Världen är kapitalistisk.
Ingen nyhet där.
Inga företag ger bort saker gratis

https://www.theguardian.com/society...es-plummeted-in-england-during-covid-pandemic

Jag vet inte om liknande studier har utförts i Sverige men jag tror det är en underskattad men mycket allvarlig konsekvens av att så mycket övrig vård har tvingats nedprioriteras när vårdresurserna varit fokuserade på covid.

Jag har svårt att förstå logiken att å ena sidan välja att inte vaccinera sig, å andra sidan klaga bittert på svenska vården pga inställda behandlingar och operationer, när alla i Sverige är medvetna om hur ansträngd vården varit under pandemin. Och att samtidigt klaga över lockdown och begränsningar i offentliga rum (och det är inte direkt ovanligt att de tre sammanfaller).

https://www.theguardian.com/society...es-plummeted-in-england-during-covid-pandemic

Jag vet inte om liknande studier har utförts i Sverige men jag tror det är en underskattad men mycket allvarlig konsekvens av att så mycket övrig vård har tvingats nedprioriteras när vårdresurserna varit fokuserade på covid.

Jag har svårt att förstå logiken att å ena sidan välja att inte vaccinera sig, å andra sidan klaga bittert på svenska vården pga inställda behandlingar och operationer, när alla i Sverige är medvetna om hur ansträngd vården varit under pandemin. Och att samtidigt klaga över lockdown och begränsningar i offentliga rum (och det är inte direkt ovanligt att de tre sammanfaller).
Ja, huvudproblemet är, som jag ser det, inte de som dött av viruset i sig, utan all annan vård som blivit lidande och kanske till och med kommer kunna ge fler döda på grund av att de inte fick diagnos i tid.

Du har fallit för mycket av antivxxarnas propaganda. Du kanske ska kolla upp dem innan du för dem vidare, det är så mycket fel i det du skriver så eventuella fakta drunknar i lögnerna. Kan du möjligen ge någon källa på något av dina vansinniga påståenden? Jag tvivlar på att något alls stämmer.

Du kanske ska läsa lite här för att få lite mer koll https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin

De håller på Att samla in löpande rapporter om biverkningar, men studien ska vara klar 2023. PCR testet visade lika falskt för HIV. Lyssna på Kary Mullen som fick Nobelpriset för det. Folk tog då det mycket farliga cellgiftet AZT som cancervården inte ville ha att göra med. Det såldes som "Bromsmedicin", men som förstörde benmärgen och organ som ingår i immunförsvaret. De fick AIDS
Folk verkar att ha glömt bort Svininfluensavaccinet. Djurs smittor överförs inte till människan eller vice versa. Det borde alla djurägare här känna till. Därför görs detta till superpotent i Bakteriologisk KRIGSFÖRING labb. Nu har Fauci som även var chef för CDC på 80-talet och förde HIV smittan via PCR testet, visat sig Att betala med amerikanska skattebetalares pengar för Gain of Function research i Wuhan. Läs Emailen! . Labbet som på Obamas begäran flyttades från Virginia 2014
https://vaccine.unchealthcare.org/s...emergency-use-authorization-and-fda-approval/
Du har fallit för mycket av antivxxarnas propaganda. Du kanske ska kolla upp dem innan du för dem vidare, det är så mycket fel i det du skriver så eventuella fakta drunknar i lögnerna. Kan du möjligen ge någon källa på något av dina vansinniga påståenden? Jag tvivlar på att något alls stämmer.

Du kanske ska läsa lite här för att få lite mer koll https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin Har Läkemedelsverkets generaldirektör varit Patient safety specialist på ASTRAZENECA i 22 år? Inget Jäv där.
https://se.linkedin.com/in/björn-eriksson-839a0a47

Du kanske ska läsa lite här för att få lite mer koll https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin
Har Läkemedelsverkets generaldirektör varit Patient safety specialist på ASTRAZENECA i 22 år? Inget Jäv där.

De håller på Att samla in löpande rapporter om biverkningar, men studien ska vara klar 2023. PCR testet visade lika falskt för HIV. Lyssna på Kary Mullen som fick Nobelpriset för det. Folk tog då det mycket farliga cellgiftet AZT som cancervården inte ville ha att göra med. Det såldes som "Bromsmedicin", men som förstörde benmärgen och organ som ingår i immunförsvaret. De fick AIDS
Folk verkar att ha glömt bort Svininfluensavaccinet. Djurs smittor överförs inte till människan eller vice versa. Det borde alla djurägare här känna till. Därför görs detta till superpotent i Bakteriologisk KRIGSFÖRING labb. Nu har Fauci som även var chef för CDC på 80-talet och förde HIV smittan via PCR testet, visat sig Att betala med amerikanska skattebetalares pengar för Gain of Function research i Wuhan. Läs Emailen! . Labbet som på Obamas begäran flyttades från Virginia 2014
https://vaccine.unchealthcare.org/s...emergency-use-authorization-and-fda-approval/

Jag frågar efter en källa och du ger en linkedin profil och kommer med mer antivaxx svammel som också det saknar verklighetsförankring.

PS Alla seriösa djurägare och även allmänbildade personer i största allmänhet har koll på att det finns smittor som överförs mellan människor och djur, en del är till och med vanliga i flera arter inklusive människan.

Men va? Är du seriös?
Det här är ju nästan värre än mig, när jag var i en psykos. 😅

Jag frågar efter en källa och du ger en linkedin profil och kommer med mer antivaxx svammel som också det saknar verklighetsförankring.

PS Alla seriösa djurägare och även allmänbildade personer i största allmänhet har koll på att det finns smittor som överförs mellan människor och djur, en del är till och med vanliga i flera arter inklusive människan.
Känner du till debaclet med Faucis email där forskare i Wuhan skrev att det såg ut som ett Gain of function research. Inte direktsmitta.
Han vittnade innan det i Senaten och är nu försvunnen. Det visade sig också att över 800 miljoner USD hade skickats till labbet.
Gain of function är officiellt förbjudet i USA, men bedrivs nu i Wuhan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka