Nu klampar vi in igen... pÄ ett personligt plan

Men kom igen 😆

Hur mÄnga mg ibuprofen har jag tagit under mitt liv vs mg av vaccinet?

Man kan inte skrĂ€mmas med vaccin med "man kan DÖ av det", och "folk kan fĂ„ ALLVARLIGA biverkningar". Ja, precis som med vilken jĂ€vla medicin som helst.

Det Àr farligt att leva, man dör till slut...

Eller som kÀra moster gynsköterskan sÀger: "Livet Àr en sexuellt överförbar sjukdom som slutar med döden" :up:

Men kom igen 😆

Hur mÄnga mg ibuprofen har jag tagit under mitt liv vs mg av vaccinet?

Man kan inte skrĂ€mmas med vaccin med "man kan DÖ av det", och "folk kan fĂ„ ALLVARLIGA biverkningar". Ja, precis som med vilken jĂ€vla medicin som helst.
Ja, visst Àr det sÄ. Man dör förr eller senare av olika orsaker. Men det Àr ju bara löjligt att jÀmföra en tablett med ett vaccin.

Seriösa diskussioner som inte baserar sig pÄ 99% inbillning, pÄhitt och insinuationer om att allt Àr en global konspiration. Och 1% förvrÀngda fakta. Det verkar finnas riktigt svÄra biverkningar av att inte vilja ta vaccin, undrar om de Àr listade nÄnstans?

Paranoia
Faktaresistens
Avsaknad av kÀllkritik
FrÄnvaro av logisk förmÄga
Delirium
Tungotal

Förmodligen Àr det en global konspiration av mÀktiga virus som sprider dessa teorier, för att fÄ oss att inte ta vacciner, sÄ att virusen kan sprida sig. Virusen Àr till och med evolutionÀrt jÀviga.

Glöm inte Bill Gates, George Soros och 5G

Ja, visst Àr det sÄ. Man dör förr eller senare av olika orsaker. Men det Àr ju bara löjligt att jÀmföra en tablett med ett vaccin.

Varför? Det finns inga som helst likhetstecken mellan distributionssÀtt och "farlighet". Tex Àr ett av de lÀkemedel som Àr kÀnda för att leda till dödsfall vid felanvÀndning distribuerad via; ett plÄster!

(Fentanyl)

Vi har faktiskt haft tvÄngsvaccinering! Snubblade över ett papper idag som mamma fick nÀr hon lÄg pÄ BB med mig, och dÄ stod det att smittkoppsvaccinering var obligatoriskt! Men jag fick aldrig det - sjukdomen hann bli utrotad. Tack vare vaccin!

Men nu Àr ju allt vaccin frivilligt.
Jag skrev givetvis om dagslÀget :)

Varför? Det finns inga som helst likhetstecken mellan distributionssÀtt och "farlighet". Tex Àr ett av de lÀkemedel som Àr kÀnda för att leda till dödsfall vid felanvÀndning distribuerad via; ett plÄster!

(Fentanyl)
Det Àr ju det jag skriver, precis allt Àr ju farligt, tabletter och vaccin. Dock Àr det svÄrare att bli av med vaccin ur kroppen Àn en tablett.

Det Àr ju det jag skriver, precis allt Àr ju farligt, tabletter och vaccin. Dock Àr det svÄrare att bli av med vaccin ur kroppen Àn en tablett.
Men om du stÀller dig frÄgan: Varför ska man/jag vaccinera sig/mig? Vad blir det för svar pÄ det dÄ?

Är det? Jo en tablett kan du krĂ€cka upp innan du fĂ„tt i dig nĂ„got av den men sĂ„ fort den tas upp av systemet sĂ„ Ă€r den i blodet och dina vĂ€vnader precis som en spruta.

Hur ska du bli av med nÄgon av dem?

BÄde substansen i tabletten och i vaccinet nÄr ju blodet om Àn med en omvÀg via magen för tabletten. Och bÄda bryts ned. Skillnaden Àr vÀl iofs att effekten av vaccinet i form av antikroppar och andra delar i det trimmade immunförsvaret blir kvar men vaccinet i sig bryts ju ner.

Men om du stÀller dig frÄgan: Varför ska man/jag vaccinera sig/mig? Vad blir det för svar pÄ det dÄ?
Att jag totalt skiter i hur folk gör. Vill folk inte sĂ„ fĂ„r dom avstĂ„, men kom inte och gnĂ€ll sen bara om olika krĂ€mpor hit och dit om ni fĂ„r Covid. Tack o lov sĂ„ lever vi inte i en diktatur. Än.

Det beror pÄ vad DU vill framföra. Men jag skulle nog sÀga att fox news som Àr en del av fox television inte Àr det folk förknippar mest med Rupert Murdoch mest. Kanske MySpace, The Times, Twentieth Century Fox (inte helt okÀnt), Dow Jones/Wall street journal, New York Post, the Sun, Daily Telegraph, förlaget Harper osv osv Àr mer kÀnda hÀr Àn en tv-kanal i ett tvbolag han Àven skapat och Àger - som inte ens broadcastar i europa.
Fox news Àr större hÀr i Aus Àn NY post. Myspace har jag aldrig haft men har för mig ett ex för 15 Är sedan hade det och la ut sin egen musik dÀr?

Jag vaccinerar mig för att jag vill att samhÀllet ska ÄtergÄ till det normala. Jag vaccinerar mig inte för min egen hÀlsas skull primÀrt. Jag har haft covid-19 och mÀrkte knappt av det. MEN, eftersom jag fick det sÄ extremt lindrigt sÄ vill jag göra vad jag kan för att minska risken att jag fÄr det igen och inte mÀrker det och gÄr runt och smittar folk som blir allvarligt sjuka av det. Sen vaccinerar jag mig lite till viss del ocksÄ för att det finns en liten risk att nÀsta covid-19 infektion jag fÄr inte blir lika lindrig. För mig Àr det helt sjÀlvklart att jag vaccinerar mig! OcksÄ för att skydda de som av medicinska orsaker inte fÄr vaccinera sig och de vars immunförsvar Àr sÄ nedsatt att vaccinet inte ger fullt skydd. Helt sjÀlvklart för mig!

Hittills har 58000 rapporter om allvarliga biverkningar rapporterats in. Inkl döden och permanenta Neurologiska skador.
Hittils sÄ har över 4 miljoner dött av covid-19.

VÀrre Àn Narkolepsin av Svininfluensavaccinet som dÄ stoppades.
Det var vaccinet Pandemrix som inte anvÀnds lÀngre. Svininfluensan ingÄr numera i den vanliga influensa-vaccinationen.
Den Àr inte stoppad utan utbytt.

Att jag totalt skiter i hur folk gör. Vill folk inte sĂ„ fĂ„r dom avstĂ„, men kom inte och gnĂ€ll sen bara om olika krĂ€mpor hit och dit om ni fĂ„r Covid. Tack o lov sĂ„ lever vi inte i en diktatur. Än.
Fast vi ska ju betala deras sjukvÄrdskostnader nÀr de fÄr covid för att de vÀgrat vaccinera sig. De resurserna hade ju kunnat gÄ till att behandla sjukdomar som inte kan förhindras.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka