Nu klampar vi in igen... på ett personligt plan

Du frågade tidigare vad ”Murdoch” är för något. Rupert Murdoch är en australiensisk mediamagnat som bland annat ligger bakom Fox news.

Oavsett vad andra tittar på, så har ju du ett eget val vilka nyhetskanaler du väljer att titta på. Vill man ha saklig information ska man inte titta på Fox.
Ja?
Jag frågade vem han var, fick en länk i nästa svar och hajade, sen skrev det du just svarade på?

Ja?

Fast med den inställningen,, du betalar även storrökares cancer elller kol vård... och fd alkoholisters fd levertransplant osv..... just saying

Även icke-vaccinerde betalar skatt

Jo, fast här i Sverige har vi nästan haft ihjäl sjukvården och personalen. Apparaten är inte dimensionerad för den covid-vård den fått utföra. Nu när vi har facit kan jag inte se det som försvarbart att sätta sig på röven och vägra vaccinera sig med hänvisning till att en har rätt att göra den samhällsbelastningen det kommer innebära att vårda ovaccinerade en runda till.

Ja?
Jag frågade vem han var, fick en länk i nästa svar och hajade, sen skrev det du just svarade på?

Ja?
Jag läste inte det - tråden är evighetslång, och jag har inte följt den slaviskt. Gör det dig nånting om fler än en person förklarar något för dig som du undrar över?

Jag läste inte det - tråden är evighetslång, och jag har inte följt den slaviskt. Gör det dig nånting om fler än en person förklarar något för dig som du undrar över?
Nej det är ok. Jag läser ikapp tråden när jag har tidoch svarar på de inlägg jag känner är relevanta. Positivt och negativt :)

Jo, fast här i Sverige har vi nästan haft ihjäl sjukvården och personalen. Apparaten är inte dimensionerad för den covid-vård den fått utföra. Nu när vi har facit kan jag inte se det som försvarbart att sätta sig på röven och vägra vaccinera sig med hänvisning till att en har rätt att göra den samhällsbelastningen det kommer innebära att vårda ovaccinerade en runda till.
Men nog kan andra än de som inte vill vaccinera sig bidra till att få ner belastningen. Antingen bidrar vi alla med livsstilsmagasin val eller så får alla göra sina val.

Men nog kan andra än de som inte vill vaccinera sig bidra till att få ner belastningen. Antingen bidrar vi alla med livsstilsmagasin val eller så får alla göra sina val.

Jag tycker det är enormt skillnad på en pandemi och t ex rökning. Nu är jag inte rökar och tycker det är en förkastlig vana både för hälsan och omgivningen, men jag ser likafullt skillnaden mellan pandemi och ja... typ allt annat.

Du har på allvar missat vad covid gjort med svensk sjukvård under den här perioden?
Nej det har jag inte. Samma med andra europeiska länder.

Men det har inte vart lika häktiskt här där jag bor. Ja, i städer som Brisbane, Sydney och Melbourne, men de är likalångt ifrån mig som andra europeiska länder är från Sverige

Fast Sveriges sjukvård (politikers fel) har ju gått i graven redan innan covid, med alla som inte får lön för mödan och sjukhus läggs ned..... det kan man ju inte skylla på covid

Och du tror inte att covid-19 ökade deras arbetsbörda nåt enormt? Nä, svensk sjukvård har inte gått i graven redan inna covid. Den har inte ens gått i graven under covid eftersom perosnalen jobbat stenhårt! Det tycker jag inte de ska behöva göra längre så alla som får bör vaccinera sig.

Och du tror inte att covid-19 ökade deras arbetsbörda nåt enormt? Nä, svensk sjukvård har inte gått i graven redan inna covid. Den har inte ens gått i graven under covid eftersom perosnalen jobbat stenhårt! Det tycker jag inte de ska behöva göra längre så alla som får bör vaccinera sig.
Såklart det har, då nedgången av personal på sjukhus och äldreboenden.började för många år sedan plus nedläggning av sjukhus

Ja, skit i alla andra bara JAG har det bra här i mitt lilla hörn... *suck*
Jamen precis, det är ju en orsak till att jag startade tråden.

Jag har fortfarande hela tiden sagt att jag med största sannolikhet kommer vaccinera mig. Men beroende på att vi har det så bra i vårt lilla hörn/bubbla/under en sten (vad som nämnts i tråden) så avvaktar vi en aning

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka