Nu klampar vi in igen... på ett personligt plan

Jag skulle nog ändå säga att det är just fox news som varit mest uppmärksammade i samband med Murdoch senaste åren, även i Europa.
Med 'uppmärksammat' ser inte jag insikt eller relevans vad det handlar om, jag kan slå mig i backen på att det flesta ser i sinnesbild är tucker carlson när de tänker på 'fox news, ' -. Fox news är ett format vi inte ens har i europa.

Med 'uppmärksammat' ser inte jag insikt eller relevans vad det handlar om, jag kan slå mig i backen på att det flesta ser i sinnesbild är tucker carlson när de tänker på 'fox news, ' -. Fox news är ett format vi inte ens har i europa.
Nej, jag vet att formatet inte finns i Europa! Och jag vet också att Tucker Carlson inte är den enda man tänker på, men visst han kanske är en av dem! Klart man sett ganska mycket från Fox News för att hålla sig uppdaterad? Varför skulle jag annars uttala mig om det?

Man får ha i åtanke att när ett läkemedel ges till så otroligt många som ändå fått vaccin, så är det ganska givet att det dyker upp en och annan biverkning. Det är inte så att biverkningar inte existerar för exempelvis Alvedon, det finns de som avlider av det också.
Absolut, det jag invände mot var (citat) "Själv tänkter jag att i dagsläget verkar det inte som om någon fått några allvarligare biverkningar av sprutan."
Det finns alltså allvarliga biverkningar, men som du säger så är de sällsynta. Bäst att vara helt ärlig och förklara detta tänker jag så stöter tveksamma personer inte på dessa artiklar senare och tänker att nu har de hittat något stort som motbevisar allt.

Nej, jag vet att formatet inte finns i Europa! Och jag vet också att Tucker Carlson inte är den enda man tänker på, men visst han kanske är en av dem! Klart man sett ganska mycket från Fox News för att hålla sig uppdaterad? Varför skulle jag annars uttala mig om det?
Han är en av de med egen show ja. Och han, trots den konservativa ägaren, sin egen konservativa approach, bjuder regelbundet in folk från alla politiska läger för diskussion. Det är motsatt till vad andra uttalade demokratkanaler som exv CNN gör som enbart tar in folk enligt egen politisk hemvist.

Han är en av de med egen show ja. Och han, trots den konservativa ägaren, sin egen konservativa approach, bjuder regelbundet in folk från alla politiska läger för diskussion. Det är motsatt till vad andra uttalade demokratkanaler som exv CNN gör som enbart tar in folk enligt egen politisk hemvist.
Men det stämmer ju inte alls CNN bjuder också in, även om det oftast är närmare deras politiska hemvist. Det är ju inte så att Fox bjuder in många demokrater, om man ser till det stora hela. Men för att vara lite mer nyanserad så har ju Fox även namn som Chris Wallace.

Absolut! Jag menade mer på att det säkert finns någon stolle på ytterkanten som inte fått plats i TV-soffan, men det betyder ju inte att republikaner inte kommer till tals.
Sorry, jag antog inte att du menade något annorlunda, spann bara vidare! Jag skulle tro att det är ännu mer vinklat vad som visas hos Fox dessutom, åt andra hållet då. Men nej, det är ingen rättighet att få sitta och syssla med förargelseväckande beteende och hets mot folkgrupp etc.

@honung Oavsett vilka exempel som ges, ser du helt ärligt inga problem med att en person äger så extremt stora delar av global media? Inte problematiskt alls i dina ögon?
Absolut att jag tycker att det är problematiskt. Jag tycker att shibstedt och storstadspress är för stort för vårt eget land. Har jag på något sätt gett intrycket att jag tycker det är BRA att murdoch är en multimiljardär och storägare av media? Jag trodde det handlade om vad som är det mest igenkänningsbara då TS inte kände till Murdoch som ju borde vara som mest känd i australien kan jag tycka. Jag la ingen egen värdering i något annat.

Absolut att jag tycker att det är problematiskt. Jag tycker att shibstedt och storstadspress är för stort för vårt eget land. Har jag på något sätt gett intrycket att jag tycker det är BRA att murdoch är en multimiljardär och storägare av media? Jag trodde det handlade om vad som är det mest igenkänningsbara då TS inte kände till Murdoch som ju borde vara som mest känd i australien kan jag tycka. Jag la ingen egen värdering i något annat.
I min värld känner precis alla till Fox News. Menmen

Läste just det här i Wall Street Journal (på tal om Rupert Murdoch alltså ;)) och tänkte på dig @Seabaz:

"Early data from Australia’s outbreak of the Covid-19 Delta variant suggest that two vaccine doses offer significant protection against severe illness and hospitalization.

Health authorities in Sydney, Australia’s most populous city that is currently under lockdown because of its Delta outbreak, said Saturday that no one who has received two doses of a vaccine needed to be hospitalized. Of the 47 people now in the hospital, 37 haven’t been vaccinated.

Four people who are in the hospital got one dose of the AstraZeneca PLC vaccine and one person got one dose of the Pfizer Inc. - BioNTech SE vaccine. The other five people received two Pfizer-BioNTech doses—but they are nursing-home residents who were admitted as a precautionary measure.

“Two doses of either the AstraZeneca or the Pfizer vaccine is incredibly effective at preventing hospitalization and death, which is an incredibly positive contribution,” said Kerry Chant, the chief health officer for New South Wales state, which includes Sydney.

The figures from Australia are in line with evidence from other countries, including the U.K. and Israel, showing that vaccines offer a high degree of protection against severe illness from the Delta variant. Recent data from Israel, though, showed the Pfizer vaccine is less effective at protecting against infection from the Delta variant when compared with previous strains, posing a challenge for health authorities as many countries ease coronavirus restrictions as vaccination programs progress."

https://www.wsj.com/articles/austra...0D1qnu7vCr3xkM54eKWxDPO1vFpjg3JPJ1EaAPbcVnbzs

Och det är en relevant diskussion för tråden eftersom...?
Men suck! Jag tycker inte att det är relevant att dra upp Fox News som det 'mest kända' för någon som uppenbarligen inte vet om vem Rupert Murdoch, tillsammans med sin dotter är som är ren av världens mäktigaste mediafamiljer. I så fall är det även relevant att Metronome och Meter television som också är ett Murdoch-styrt bolag står bakom Idol, bonde söker fru, stjärnorna på slottet, mästarnas mästare ed mera med mera.
Bor man i australien kan jag kanske tycka att man skulle hört talas om Rupert Murdoch då det är DÄR han nog är mest känd då han är australiensare.

I gar morse dog en av mina arbetskamrater som allvarligt trodde pa all "Trump era propaganda" att vaccinet skulle skada mer (allt fran microchip till infectera med sjukdommen) an gora nytta. Han lag pa ICU och det sista han sa var att han angrade sig att han inte vaccinerade sig. Han blev 52 ar gammal.

Men suck! Jag tycker inte att det är relevant att dra upp Fox News som det 'mest kända' för någon som uppenbarligen inte vet om vem Rupert Murdoch, tillsammans med sin dotter är som är ren av världens mäktigaste mediafamiljer. I så fall är det även relevant att Metronome och Meter television som också är ett Murdoch-styrt bolag står bakom Idol, bonde söker fru, stjärnorna på slottet, mästarnas mästare ed mera med mera.
Bor man i australien kan jag kanske tycka att man skulle hört talas om Rupert Murdoch då det är DÄR han nog är mest känd då han är australiensare.
Fast jag skulle hävda att Fox News faktiskt är det mest kända, även för folk i Sverige eller Australien. Det är det Murdoch är mest känd för att äga, helt enkelt. Förstår helt ärligt inte varför det är så provocerande för dig att Fox News tas upp som exempel, för om TS fortfarande inte vet så gör det ju inget heller. Om du nu inte anser att just Fox News eller Murdoch ska försvaras?

Fast jag skulle hävda att Fox News faktiskt är det mest kända, även för folk i Sverige eller Australien. Det är det Murdoch är mest känd för att äga, helt enkelt. Förstår helt ärligt inte varför det är så provocerande för dig att Fox News tas upp som exempel, för om TS fortfarande inte vet så gör det ju inget heller. Om du nu inte anser att just Fox News eller Murdoch ska försvaras?
Försvaras för vad? Va? 🤔

Det är inte ett dugg provocerande för mig om du anser så, däremot finns det en politisk agenda i att lyfta fram just fox news - som jag anser är ganska orelevant i topic och tråd. Dags att släppa detta i tråden, vill du ha en fortsatt diskussion om vad Rupert Murdoch är mest känd för så starta ny tråd vettja och så hoppas jag att du hittar någon annan som går igång på ämnet. Jag släpper detta nu.

Försvaras för vad? Va? 🤔

Det är inte ett dugg provocerande för mig om du anser så, däremot finns det en politisk agenda i att lyfta fram just fox news - som jag anser är ganska orelevant i topic och tråd. Dags att släppa detta i tråden, vill du ha en fortsatt diskussion om vad Rupert Murdoch är mest känd för så starta ny tråd vettja och så hoppas jag att du hittar någon annan som går igång på ämnet. Jag släpper detta nu.
Och det finns en politisk agenda i att försvara Fox News (vilket jag anser att du försökt göra). Men nog med OT som du säger :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka