Nu har vi börjat vår inkörningskurs :)

gadriel

Trådstartare
Äntligen har jag kommit igång att göra något med Kamé, min 3-åriga nordsvensk. I söndags var vår första gång på inkörningskursen, instruktören kändes bra och var väldigt mån om att hästen ska vara trygg hela vägen och det kändes tryggt.

Kamé skötte sig bra trots nytt ställe och andra hästar men den bruna kossan i hagen bredvid ridbanan var livsfarlig :eek: (att vi har 50 VITA kor hemma som inte alls är farlig spelade visst ingen roll).

Vi fick träna på halter med grimma och grimskaft nu första gången och det gick hyffsat bra och igår byggde jag upp en liten bana hemme med korner, pressening mm och tränade lite och hon börjar bli duktig även om det fortfarande är lite konstigt att gå först.

Sv: Nu har vi börjat vår inkörningskurs :)

Va kul att komma igång!!

Allt arbete du lägger ner INNAN du får hästen i vagnen kommer du att få igen mångfallt när ni väl är i vagnen!!
Lycka till!

Anna-Carin

Sv: Nu har vi börjat vår inkörningskurs :)

Va kul att komma igång!!

Allt arbete du lägger ner INNAN du får hästen i vagnen kommer du att få igen mångfallt när ni väl är i vagnen!!
Lycka till!

Anna-Carin

Ja dte känns ju vekrligen så :) Har ju gjort mycket ledarskapsövningar och sånt med henne innan så det känsn som vi har en bra grund att utgå ifrån nu när vi börjar jobab med det här, är ju nytt både för henen och mej :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 454
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
9 795
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar