Nu har man rådisungar :D

E

et_flikkan

För två dagar sen fick vi råttungar i hemmet :). Det var Arwen som fick sina 8 ungar.

Men hon kommer inte få fler ungar igen då hon INTE har varit så trevlig. Har bitit både mig och mamma, andra honan är urtrevlig, henne kan jag göra vad som helst med och hon är också dräcktig :).

Bilder kommer snart :D :banana:

Sv: Nu har man rådisungar :D

gul_zebra skrev:
Men varför har ni avlat på henne om hon bits? :confused:

Vi skulle aldrig ha avlat på henne om vi visste att hon skulle börja bitas när hon var med ungar. Hon har aldrig bitit mig förut utan som sagt när hon redan hade blivit på tjocken. Det kanske är för att skydda ungarna jag vet inte men det e inte trevligt med en sån råtta. Har aldrig haft råttor som har bitit som hon gör :confused:

Det förekommer att honor bits när dom får ungar, men personligen så tycker jag att dom ska plockas ur avel med en gång!

varför har du parat dom?? lite nyfiken..

dom flesta honor bits när dom har ungar för att skydda dom. det gjorde min hona den första veckan men det gick sedan över. försök att inte pilla där och försök locka ut mamman ur buren så kan du pilla med dom då. när ungarna blivit äldre så e dom inte så vaktiga längre.

För att min hane är jätte trevlig och jag ville gärna har ungar efter honom.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Träning och hälsa del 12
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur