Nu har jag henne hemma på prov

CA

Trådstartare
Jag är så glad! :)
har en valp hemma på prov, ska ev. bli fodervärd på henne :love:

Jättefin och underbart lynne.
Hon är dock lite rädd för hästarna här runt om kring *och grannen har ju bara 60 st* hehe men hon kommer förmodligen att vänja sig.

Hur länge brukar man ungefär vara fodervärd?
är det olika?

Sen, vad tror ni att det är för ras/er i henne?

detail

detail

Sv: Nu har jag henne hemma på prov

Fodervärd i hundvärlden brukar vara livet ut, eller tills ägaren skrivit över hunden på dig. (Vilket brukar infalla efter ett antal kullar om det är en tik, eller ett visst antal år)

Jag gör en frisk gissning på schäfer/rottis/berner sennen! :D

Jag gör en gissning på Howart, eftersom det är fodervärd och det är sällan någon vill ha fodervärdar på blandraser...

Hoppas på ngt sätt att det är en beuceron, eftersom fodervärd brukar innebära att man har hunden på livstid men blir ägare efter ett par valpkullar. Blandisavel som sagt...

//E

hehe rätt gissat kan du ha läst en tidigare tråd:)

jag ska ev. bli fodervärd på henne för att nuvarande ägaren inte vet om hon vill sälja henne eller inte, jag ska absolut INTE avla på henne.

Sen till något helt annat, är det någon som har något bra tips på att vänja katterna vid henne?
Vi har tre innekatter, och den vita katten är ganska grym när han leker.
Han har väldigt lätt för att jaga henne och sen vända sig om och lyfta tassen och drämma till henne, hur ska man vänja dem vid varandra utan att katten e så elak?
Behöver bra tips

Katter och hundar brukar vänja sig med tiden vid varandra och då bli mindre våldsamma mot varandra. Det bästa är väl att låta dem fixa det själva, men om de verkligen skadar varandra får man kanske stänga av någonstans så katterna får vara för sig själva någonstans där de slipper försvara sig. Eller om det är hunden som kanske behöver komma undan och vara ifred så får man väl stänga ute katterna ur just det rummet.

lady_vip menade inte att du skulle avla på henne, med fodervärdar är det ofta så att ägaren inte kan/vill/har tid att ha hunden hemma jämt men ändå vill se hur hunden utvecklas och kanske ta några kullar på den. Ofta vill de också att man meriterar hunden. När ägaren har tagit ett visst antal kullar skrivs hunden över på dig. Det behöver ju dock inte vara så, och det verkar ju inte vara vad ni har tänkt i det här fallet.

jag poängterade bara att jag inte skulle avla på henne, det var inget emot lady_vip
nej, ägaren har inte tid för hunden men hon vet inte om hon vill sälja henne, så därför föreslog jag att vi skulle kunna vara fodervärdar så kunde hon fundera på det, och det tyckte hon lät bra:)

nu ska jag ha henne på prov i 2 veckor sen får jag köpa henne om jag vill!:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 318
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka