Nu har det hänt, som inte skulle hända . Hjälp !

Sv: Nu har det hänt, som inte skulle hända . Hjälp !

Åh fattades bara att du skulle svara! :grin: Maken till otrevligare profil får man leta efter!

Jag är inte naiv och absolut inte okunnig, fråga alla som känner mig.

O exakt vilket fel har du? :crazy:

För något måste det vara när man jämför en pojkvän med en häst! :mad:

Jag kan bara döma efter vad du skriver här o det är både naivt okunnigt o i slutändan livsfarligt.
PL

Jag jämför en okasterad hanne av art X med okastrerad hanne av art Y, det är för mig inte ett dugg konstigt?

Vad tycker ni andra?

För mig känns det som att antingen så är hingstar hästar som bara styrs av sina hormoner som inte kan uppfostras överhuvudtaget och beter sig som svin, vilket då oxå innebär att när man ligger där på gatan och blir våldtagen så får man väl dra samma ursäkt där, eller? " Han kunde ju inte hjälpa det för jag hade ju kort kjol på mig"?

Nej jag kör helt enkelt inte på den teorin, jag tycker att man kan kräva av okastrerade hannar att de uppför sig, och det oavsett art!

Men hästar är ju gulledjur o då kan man naturligtvis inte kräva något. Sen att man inte kan kräva att en veterinär skall behandla en häst som inte lärt sig gränser är ju en helt annan sak.
PL

Om det där var till mig så kan jag berätta att jag nyss hade ute vet för att göra en besiktning och hon fick kommentaren:

Detta var ju en väldigt vacker, välväxt och trevlig häst!

Så nog är hon hanterbar! ;):D

utseende har inget med psyket på dem att göra.
De kan ha ben som är krokiga och ha ett sinne av guld elelr skitsnygga och och djävliga.

En normal märr för det är just en märr du har är sällan några som helst problem att hantera.
Kom tillbaka med råd när du VET vad du snackar om!

Jo fast trevlig syftade på hur snäll hon var att klämma o känna på! :)

Jag har ett sto, märr blir dom efter föl, borde du kunna? :)

Ska du märka ord så är en märr ett sto som fölat.
Efter föl blir de ungston.:p

Hästar är huvudtaget inga leksaker och definitivt inte hinhstar. Hingatar är många andra saker.

Jag har haft om om en hingst som haft ihjäl en människa!
En som lyckats bita tag och lyfta upp en kviga av hereford ras rakt upp i luften osv

Att gulla med dem i det läget finns inte på kartan!

Senast ändrad:

Jag har aldrig sagt att man ska gulla och vara naiv med hästar öht.

Jag har sagt att man ska visa respekt och vara en ledare!

Och att sparka och slå en häst är inte att vara en ledare, det gör bara att man blir liten, uppkäftig och falsk mot hästen.

Titta på Cesar, ni hade lärt er mycket!
(Visst, hundar är rovdjur och hästar är bytesdjur men det är samma psykologi!)

Ja den häst du har nu är säkert hanterbar vid besiktning, men kanske inte vid en sårskada.
Hur som helst är du urtypen för en hästägare vars häst jag inte vill behandla när det börjar bli jobbigt.
PL

Du verkar ha abnormt svårt att ta emot dig skillnaden mellan att misshandla en häst o att markera fysiskt.
PL

Tack men hon har fått en spark på nosryggen och var då helt och fullt hanterbar. Även småsår får jag peta och känna på.

Så du kan hitta på alla möjliga situationer, det finns ingen där hon inte skulle lyssna på mig.

*peppar peppar så är hon frisk och fin*

Cesar står sig nog rätt slätt när det gäller att ev korrigera hästar.
Dessutom är jag övertygad om att han vid behov är fysisk för att korrigera en hund. har sett honom rycka i koppel och peta och nypa hundar tex.
Och skulle en få för sig att flyga på honom i strupen är jag övertygad om att han försvarar sig!

Tack men hon har fått en spark på nosryggen och var då helt och fullt hanterbar. Även småsår får jag peta och känna på.

Så du kan hitta på alla möjliga situationer, det finns ingen där hon inte skulle lyssna på mig.

*peppar peppar så är hon frisk och fin*

Det var ett snabla tjat om DIN häst.
Jag har hanterat flera hundra fullt normala hästar utan problem? Vad är det för konst med det??

Nu är TS häst INTE din häst.

Förstår du inte att hästar är individer?

Det finns grader av fysik. Och det är ta mig tusan inte det minsta roligt att hantera hästar som inte fått lära sig hur de förväntas bete sig.

DET ÄR FARLIGT!

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 499
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 851
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Är kanske bara jakthundsägare som drabbas, men jag känner ändå att informationen bör spridas. Idag är det så att Agria erbjuder...
Svar
15
· Visningar
2 317
Senast: fryckan
·
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2