Sv: Nu har det hänt, som inte skulle hända . Hjälp !
Då är det ju fortfarande inte en tuff häst utan en "normal" häst.
Gud vilket onödigt inlägg!
Jag och min häst har ett galet bra förhållnade, alla som träffar oss förundras över hur fin och bra kontakt vi har! = En modig häst som vill vara med sin ledare!
Ehhh, va??? Det är nåt man kan lära hästen och det har INGENTING med detta att göra. Det tråden handlar om är ledarskap och skillnader på olika hästar och vad som kan vara bra att göra med dom olika..
Att hon går in till mig när jag longerar är nått jag valt själv att hon ska göra då jag lockar på henne, vill jag så står hon kvar ute på volten. Precis! Det är något du lärt hästen och har inget med hästens vilja att göra..
Jag har aldrig någonsin sagt att hon är skarp! Jag har dock sagt att hon är tuff, och det är hon! Maken till självkänsla hos en så ung häst får man leta efter! + att hon är ett fuxsto! Då har du nog inte haft med en tuff häst att göra.. Jag har haft ett par här och det brukar göra ont.. Jag höll bla på att bli ihjälsparkad i vintras av en.. En tuff häst ger sig inte och vill den inte göra nåt så gör den inte det och det lär märkas eftersom den lär göra ALLT för att slippa.. I mitt fall så skulle jag lyfta en hov..
Men det kan jag också tacka hennes underbara uppfödare för, bättre uppväxt kan en häst knappast få!
Då är det ju fortfarande inte en tuff häst utan en "normal" häst.