Nu hade du tur!!!!!

H

hasselby

:eek: Var ute med mina hundar idag i skogen. Mina var kopplade och vi bara gick och myste lite.
Och så hördes ett brak och fram flyger en stor Rottis. Den bara stannade två meter framför oss och stirrade med huvudet lågt...
Jag fick liksom tunghäfta!!
Några sekunder efter det kommer ägaren springandes och tar sin hund i halsbandet och då blir den helt tokig. Och jag väljer att flytta på mig. Och när jag går därifrån ropar tjejen. NU HADE DU TUR! Va svarar jag.. Och ja hon säger nu hade du tur att dina hundar lever! Han tycker inte om andra hundar...
Säger bara varför:mad:

Sv: Nu hade du tur!!!!!

:eek::mad:

Kan då säga-om det hände mig själv, att det vore Bäst för hennes egen hunds hälsa att h*n lät bli mina hundar!:devil:

Men tja, du hade nog tur i oturen.:crazy:

:eek::mad:

Kan då säga-om det hände mig själv, att det vore Bäst för hennes egen hunds hälsa att h*n lät bli mina hundar!:devil:

Men tja, du hade nog tur i oturen.:crazy:

håller med dig!!
man får faktiskt inte ha hund lös..... hm även om jag själv har det på ridturen.:o
men min hund älskar andra och skulle för den delen inte komma på tanken att gå fram till nån annan förrän jag har sagt att det är ok.
varför har man sin hund lös om man vet om att den inte gilla andra?
nej skäms på dig du som gjorde så!:devil:
lägg in dagens ris i tidningen.

syftade på det mylisen skrev:
"man får faktiskt inte ha hund lös..... hm även om jag själv har det på ridturen."
Man får ha sin hund lös även en farlig en men man får se till att den inte springer fram till folk eller andra hundar. Om det skulle hända nåt kan polisen ge order om att hunden ska vara kopplad vid rastning och till och med ha munkorg.

"man får faktiskt inte ha hund lös..... hm även om jag själv har det på ridturen."
Man får ha sin hund lös även en farlig en men man får se till att den inte springer fram till folk eller andra hundar. Om det skulle hända nåt kan polisen ge order om att hunden ska vara kopplad vid rastning och till och med ha munkorg.

Nej precis man får ha dom lösa men under full kontroll:smirk:

Hm nu hadde du tur vilken idiot...hon kanske skulle ha mött min sanktbernard då hadde hon hafft tur.. att hon fick tag i sin hund!
Min hund är snäll men inte om en annan hund ger sig på honnom!!
Den rottisen skulle vara kopplad!!
Den ägaren skulle anmälas!

Men vet man att hunden kan bli aggresiv mot andra hundar så ska man inte ha den lös...

Det är helt otroligt vad människor kan vräka ur sig. :eek:

För några veckor sedan blev våran (tack och lov tomma) barnvagn attackerad av en stor hund längst en populär promenadväg. Hundägaren ansåg att vi minnsan fick skylla oss själva - För vårat regnskydd var provocerande mot djur!!!!!! :eek: (javist, det syns, men det är det som är meningen när man köper något i gul reflex) Många barn och vuxna använder reflexgula västar när de är ute i mörkrett, likaså klär många sina djur i liknande nu under svenska vintern. :mad:

Det är helt otroligt vad människor kan vräka ur sig. :eek:

För några veckor sedan blev våran (tack och lov tomma) barnvagn attackerad av en stor hund längst en populär promenadväg. Hundägaren ansåg att vi minnsan fick skylla oss själva - För vårat regnskydd var provocerande mot djur!!!!!! :eek: (javist, det syns, men det är det som är meningen när man köper något i gul reflex) Många barn och vuxna använder reflexgula västar när de är ute i mörkrett, likaså klär många sina djur i liknande nu under svenska vintern. :mad:

:eek: man blir helt tom

Hm nu hadde du tur vilken idiot...hon kanske skulle ha mött min sanktbernard då hadde hon hafft tur.. att hon fick tag i sin hund!
Min hund är snäll men inte om en annan hund ger sig på honnom!!
Den rottisen skulle vara kopplad!!
Den ägaren skulle anmälas!

A man blir riktigt skraj!

Under en viss tid skall alla hundar som vistas i skog och mark vara kopplade. de är en ny lag som träffe i kraft för inte så länge sen. De har att göra med alla vilda djur som ska ha kalv och allt vad det heter.

annars har jag fattat allt fel :crazy:

Nej det bästa är väl om man är så pass vättig att man har den kopplad MEN man FÅR ha den lös fram till det händer nåt....

Men dom ska väl vara kopplade under en period när alla djuren får sina ungar osv...
Om man inte har hunden inom en ?? radie och har full kontroll. Läste jag någonstans!
sen får dom väl vara lösa.

I stallet fins en hage som inte anv till hästar utan dom hade får där under en period. Och nu anv folk den som rast hage för sina hundar. och detta har bara inte hänt en gång!
1 en jc terrier stöter upp rådjur som han jagar (den får väl panik) så den springer in i staketet och typ fastnar och ramlar och bryter nacken.

2 en Rottis jagar en så den snubblar och den biter den över nacken.
Ägaren höll nog på att svimma.. Trodde inte hennes älskling skulle göra så

Sen var det ett par historier till i samma hage!! Så stalltanten fick sätta upp lappar typ runt hela hagen:cry:

A man blir riktigt skraj!

Hm..Menade inte som du visst tror:eek:
Jag skulle inte velat mött den ägaren bla och tror att det inte skulle vara så kul att kontrolera en 90 kg sanktbernards hane som blir anfallen av en rottis.
vill ej hamna i den sittsen pg en oseriös hundägare!!
och skydda sig det gör väll alla hundar som blir anfallna!
skulle bli mkt arg om min hund skulle skadas pg att folk har koll på sina hundar!!

Hm..Menade inte som du visst tror:eek:
Jag skulle inte velat mött den ägaren bla och tror att det inte skulle vara så kul att kontrolera en 90 kg sanktbernards hane som blir anfallen av en rottis.
vill ej hamna i den sittsen pg en oseriös hundägare!!
och skydda sig det gör väll alla hundar som blir anfallna!
skulle bli mkt arg om min hund skulle skadas pg att folk har koll på sina hundar!!

Ja det skulle man helt klart bli. Jag har ju en liten bc och vill inte att hon ska slåss med en stor hund:cool:

håller med dig!!
man får faktiskt inte ha hund lös..... hm även om jag själv har det på ridturen.:o
men min hund älskar andra och skulle för den delen inte komma på tanken att gå fram till nån annan förrän jag har sagt att det är ok.
varför har man sin hund lös om man vet om att den inte gilla andra?
nej skäms på dig du som gjorde så!:devil:
lägg in dagens ris i tidningen.
vad då inte lös. Nu får man väl ha hunden lös ??

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 451
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 655
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka