Nu hade du tur!!!!!

Sv: Nu hade du tur!!!!!

Under en viss tid skall alla hundar som vistas i skog och mark vara kopplade. de är en ny lag som träffe i kraft för inte så länge sen. De har att göra med alla vilda djur som ska ha kalv och allt vad det heter.
Det är ingen ny lag den har funnits i åtminstone 30 år.
Den sk. hundförbudstiden infaller 1 mars-20 augusti, den period då det kan finnas djurbebisar i skogen. Då skall hunden hållas i koppel alternativt om man har pli på hunden i förarens omedelbara närhet.
Generella dispenser finns från denna regel bl a Sv Brukshundklubbens medlemmmar får träna sina sökhundar lösa i skogen om hundarna är utrustade med tjänstetecken (väst med SBK-märke).

Det är ingen ny lag den har funnits i åtminstone 30 år.
Den sk. hundförbudstiden infaller 1 mars-20 augusti, den period då det kan finnas djurbebisar i skogen. Då skall hunden hållas i koppel alternativt om man har pli på hunden i förarens omedelbara närhet.
Generella dispenser finns från denna regel bl a Sv Brukshundklubbens medlemmmar får träna sina sökhundar lösa i skogen om hundarna är utrustade med tjänstetecken (väst med SBK-märke).

Där har vi det jag som just tänkte söka efter vilka tider det var på nätet!!! Nu vet ni:D

Om en hund inte gillar andra hundar, varför i hvete ska man ändå jävlas med att ha dom lösa??

Den hunden gjorde ju inget. Det va mest människan som hotade eller??
Visst skall en agresiv hund hållas kopplad.
Men lagen för att hunden skall vara kopplad är under vår sommar ..
Man som hundägare har ju ansvar

Den hunden gjorde ju inget. Det va mest människan som hotade eller??
Visst skall en agresiv hund hållas kopplad.
Men lagen för att hunden skall vara kopplad är under vår sommar ..
Man som hundägare har ju ansvar

Nej den gjorde inget denna gång!! Men lite mer än en halv meter bort får hon nog ha sin hund!
Och den såg ju knappast glad ut! Och sen när matte tog den i kopplet kannde den väl lite matte stöd. Och fan vad den levde runt. Matte fick verkligen kämpa för att hålla den!

Och på ryktes vägar vad jag hörde av några andra så e det många hundägare som går omvägar när dom träffar den, för att dom e rädda.;)

usch..min lilla vovve blev biten av två stora Borzoihundar när hon va valp, hade hon vart lös o sprungit väg hade hon inte levt idag.

man vågar ju knappt gå ut med hunden längre när de finns många som har lösa hundar som inte har nån koll på dom.

Nej den gjorde inget denna gång!! Men lite mer än en halv meter bort får hon nog ha sin hund!
Och den såg ju knappast glad ut! Och sen när matte tog den i kopplet kannde den väl lite matte stöd. Och fan vad den levde runt. Matte fick verkligen kämpa för att hålla den!

Och på ryktes vägar vad jag hörde av några andra så e det många hundägare som går omvägar när dom träffar den, för att dom e rädda.;)
ANMÄL MÄNNISKAN DÅ
om det är så många som har problem med hund o förare. Det kommer bara fortsätta tills det händer något .

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 702
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 451
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 655
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur