Nu gör det inte ont längre...

Piruette

Trådstartare
... bara i mattes hjärta

Klockan 11 idag kom dom o tog bort Plutten, det kändes jättejobbigt men jag vet att det var det enda rätta, just nu känns det ganska okej, men det kommer väl att gå upp o ner en tid framöver.

Tack älskade älskade häst för dom fina åren vi fick ihop! du kommer alltid vara nummer 1 o ha den största platsen i mitt hjärta!:love::cry:

Sv: Nu gör det inte ont längre...

Kramar till dig! Vet hur ont det gör,även om man vet att det inte fanns något alternativ. Tog bort min 16/7 och det gör fortfarande förfärligt ont, trots att efterträdaren redan är på plats./L

vad starkt gjort!!! Förstår hur det känns, snart ska min livskamrat få vandra vidare också. Stora tröstkramar!!!

tack snälla ni!

jo, jag har nog oxå redan hitta en efterträdare... en litet sto jag red för några år sedan.. dock kan jag inte få hem henne förens i november eftersom hon har föl nu....

Det går upp och ner....
Tänker lika mycket på min varje dag men tårarna blir faktiskt färre och färre. I stället kan jag nu tänka på henne och skratta i bland.

Vi har inte berövat våra pållar livet, vi har befriat dom från smärtan.

Nu kom det lite tårar igen...

:cry: lider med dig :cry:
men tycker du är stark som tagit det bäst beslutet för din kamrat :bow:

Måste bara tillägga...
Buke är nog den bästa kuratorn i världen när det gäller sådant här :bow:

Skönt att det är över för er båda.Sorgen finns alltid kvar men vetskapen om att man gjort allt för sin kompis lindrar.Lycka till med nya vännen!

jo, jag vet att jag gjorde rätt.... men ändå kommer det över mej ibland.."tänk om jag kunde gjort nåt mer".. men jag vet ju att det inte fanns något att göra..

men jag börjar känna mej ororlig för hur jag ska klara av det.... börjar må sämre o sämre..

JAg tycker du är jättemodig! jag hoppas verkligen att jag inser vad som behövs göras när Chappe kommer till den stunden!! och att jag tänker mer på henne än vad jag tänker på mej

*tröstkramar*

snart 3 år sen medryttar-:love: togs bort... men nu för tiden är det mest leenden när man tänker på henne!

jo, det gör ont.. fruktansvärt ont.. stundom vet jag faktiskt inte vad jag ska ta mej till...
när jag vakande imorse trodde jag att allt bara var en mardröm..men insåg direkt att det var inte så...
DEt var jättejobbigt att kliva upp, men minst lika jobbigt att ligga kvar o när jag tänker på att idag har jag ingen häst att åka till på första gången på 6,5år , då brister det totalt...

läste i annan tråd att du haft honom sen bebis... extra tungt :(

hoppas att din dag blir så bra den bara kan iaf, under omständigheterna!

läste i annan tråd att du haft honom sen bebis... extra tungt :(

hoppas att din dag blir så bra den bara kan iaf, under omständigheterna!

jo, det känns sådär... vi hade ju vuxit upp tillsammans,, var bara 17 när jag köpte honom.

pratade precis med vet o han sa att jag hade gjort helt rätt.. o sen sa hon - Johanna, du har ju verkligen kämpat o försökt med din häst! du kunde inte göra mer...

precis, du VET ju att du har kämpat, trots att det är dyrt och att du hade fått honom utdömd en gång... så du har ju verkligen gjort ALLT...
jag tycker att du var jättestark som tog beslutet på kvällen å sen "verkställde" dagen efter... många behöver ju tid att smälta INNAN de kan "göra det"...
det är bara så synd att sådana personer som dig, som gör allt för hästen, inte har turen på sin sida!

precis, du VET ju att du har kämpat, trots att det är dyrt och att du hade fått honom utdömd en gång... så du har ju verkligen gjort ALLT...
jag tycker att du var jättestark som tog beslutet på kvällen å sen "verkställde" dagen efter... många behöver ju tid att smälta INNAN de kan "göra det"...
det är bara så synd att sådana personer som dig, som gör allt för hästen, inte har turen på sin sida!

jag klarade inte av o se han ha så ont mer som han hade i lördagskväll. O jag bara kände att igår var den rätta dagen... dom i stallet sa att jag kunde vänta till idag då det var ngt billigare att göra det m.m, men jag bara visste att igår skulle det ske... det var en sån underbar dag igår.. solen sken o min sambo var ledig o kunde följa med m.m
Se idag... skitväder!

igår när vi satt i soffan o grät(tom sambon fällde en tår) så kom vi båda 2 överens om att även fast det gör värker i hjärtat så känns det skönt att veta att han inte behöver ligga en kväll till i boxen o ha ont...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 435
Senast: Troll
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 237
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka