Nu gör det inte ont längre...

Sv: Nu gör det inte ont längre...

Dagen efter var värst för mig.....då börjar det liksom smälta in vad som har hänt. Att man faktiskt inte får träffa sin älskling mer.

Tar du dig bara igenom denna dagen så tror jag faktiskt att det känns bättre i morgon.

Men så är det ju det här med vad man ska hitta på? Hade också bara en häst. Håller redan på att bli galen av tristess, som tur är är min semester slut nu, börjar jobba i kväll. Tänk när mina arbetskamrater frågar: Har du haft en trevlig semester? :devil: Eller hur... Först gick all tid och ork åt till att försöka få pållen frisk, sen avslutar man med att avliva. Bättre semester har jag faktiskt haft :cool:

Vill ha en ny häst! Hoppas den går igenom besiktningen på onsdag :bump:

Men som sagt, det blir bättre, jag lovar.

Vad det den hästen som inte fick någon mat i det förra stallet du stod i, du har tagit bort?

R.I.P Plutten.

Jag vet inte hur du känner, för jag har haft turen att aldrig behöva ta bort en häst.
Men jag beklagar din sorg.
Stora styrkekramar!

Många varma tröstkramar

Jag vet hur svårt det är, att ta det beslutet, fast man vet att det är det enda rätta. Fick i början av året själv ta detta fruktansvärda beslut. Det var värst just då jag skulle säga adjö. Resten av dagen gick jag som i dvala, kunde varken gråta lr prata. Dagen efter var otroligt jobbig. Massa tankar som virvlade runt i huvudet. Men idag, flera månader efter, kan jag minnas, och skratta åt vissa minnen.
Jag lovar dig, en dag ler också du av de underbara minnen du har.

Vad det den hästen som inte fick någon mat i det förra stallet du stod i, du har tagit bort?

ja, det var han...
han kämpade på så, men nä'r vi bytte stall så var det som om han orkade ge upp.. lr hur jag nu ska säga.. det gick så otroligt fort..
han ville nog inte sluta sina sista dagar i det andra skitstallet.. o det är jag lycklig för...

stort tack till alla för stöd o fina ord!!! det betyder mkt för mej...
nästan skönare att sitta här o ventilera med folk än med dom hemma..

Jag har oxå hittat en ny pålle som kommer i nov, om inget knas inträffar.
ett litet sto på 158, e:Bellini-Maraton,utb LA/MSV.. som jag red för många år sedan. ska köpa henne av samma som födde upp min Plutten...

det kommer nog att blir bra... ingen kan ta Pluttens plats, men det finns plats för henne oxå..

o vem vet.. kanske försöker jag på mej ett litet Donnerfly föl om några år.. ;)

Jag har oxå hittat en ny pålle som kommer i nov, om inget knas inträffar.
ett litet sto på 158, e:Bellini-Maraton,utb LA/MSV.. som jag red för många år sedan. ska köpa henne av samma som födde upp min Plutten...

det kommer nog att blir bra... ingen kan ta Pluttens plats, men det finns plats för henne oxå..

klokt beslut! du ska nog inte vara utan häst!!!
man FÅR samla på "bästishästisar" utan att någon slår ut någon annan! :)

kort!!!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 435
Senast: Troll
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 237
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka