Nu bär det av!

Sv: Nu bär det av!

Grattis! :bump:

Hoppas allt gick bra under förlossningen och att ni alla mår bra nu!
Lycka till med den lilla tösen! :)
 
Sv: Nu bär det av!

grattis grattis grattis!

hoppas ja inte får nån jättebebis bara :angel:
min sambo vägde 5,3 kg och var runt 58 cm lång när han kom ut...
 
Sv: Nu bär det av!

Åh, fy fan, vilken jätte!!! Här hålls det alla tummar och tår för en lagom stor, lagom hjälpsam och gullig bebbe.......
 
Sv: Nu bär det av!

Grattis till den LILLA!! MIn Gabrijel var ju 2920 g tung och 47 cm lång född 17 dagar före. Så jag vet hur små de är :love:
 
Sv: Nu bär det av!

Stort GRATTIS till er lilla flicka!

Väntar med spänning på att få se bilder.
 
Sv: Nu bär det av!

Grattis Marie och Johan!
:banana:

hoppas ja inte får nån jättebebis bara :angel:
min sambo vägde 5,3 kg och var runt 58 cm lång när han kom ut...

Min man var oxå stor när han föddes. Likaså hans bror, och hans mamma vägde 5 kg. Jag var lite orolig att det skulle ligga i generna på vår bebis, som jag skulle föda, men han vägde bara 3,2 kg när han kom ut.
 
Sv: Nu bär det av!

Tack alla!
Kom hem nu i eftermiddags, jätteskönt! Allt har gått bra, bebis var ute innan vi kommit fram till förlossningen. Hon föddes i bilen på pendelparkeringen vid lerbomotet i Uddevalla. Ambulansen kom kort därefter och med den kom vi fram till Näl :) Sambon var en utmärkt barnmorska:bump:

Jisses vilket äventyr!!

Där kan man sitta med sitt förlossningsbrev! :rofl:

/Timsetim
 
Sv: Nu bär det av!

Oj, snabbt jobbat!


vad söt hon är, och vad jag längtar till september nu, när min lilla ligist ska anlända!
 
Sv: Nu bär det av!

Ojoj...det var en som hade det bråttom...
Det var typ min sambos skräck när jag var gravid. Vi hade runt 40 min till förlossningen och dryga milen var på slingrig "landet-väg". Plus att sonen var beräknad till början av februari= chans till massa snö= insnöad...
Men vi klarade oss:D

Måste bara fråga, hur trivdes ni på Näl??
Vilken avdekning hamnade ni på?
Läg där i februari så man e lite nyfis på hur andra had det då jag vantrivdes till tusen..:crazy:
 
Sv: Nu bär det av!

Var på avdelning 37, (EVA- egenvårdsavdelning nu på sommaren)
Tyckte det var toppen! Johan fick stanna vilket jag tyckte var väldigt skönt. Vi har 9 mil till Näl så det tar ju sin lilla tid att åka dit:p

Vad var det som gjorde att du inte trivdes?
 
Sv: Nu bär det av!

jaaa, vart ska jag börja???

Nä, det värsta var nog personalen.
Griniga, kaxiga, negativa, snipiga, stressade, virriga och en allmän tråkig attityd tyvärr.
Kändes som om jag satt i ett fängelse.
Jag klarade mig bra själv redan från början. Amningen funkade med en gång och Jason var allmänt nöjd och glad. Det verkade som om dom inte klarade det. En förstagångsföderska som inte behöver hjälp var något som trampade dom på tårna.
Fick amma i "hemlighet" då dom skulle vara där och dra i mina spända tuttar. Trots att Jason åt bra, men den KUNDE inte funka med en gång. Så dom drog och då ville han inte äta alls. :crazy:
Så jag vill åka hem tidigare (födde sent på lördags kvällen, och ville hem dagen efter, fick åka på måndag) då kommer dom med massa skräckhistorier om att det är kanske inte så bra.
"Bebisen e så stor så du har nog inte tillräckligt med mat ännu" (vägde 4780 g vid födseln)
"Han har säkert blåsljud på hjärtat som måste kollas"
Som tur var så var det en vettig läkare som sa att det var inga problem att jag åkte hem.
Sen när jag då skulle hem så skulle sambon hämta mig efter jobbet vid 15:00.
Det var ju såååååå jobbigt, dom behövde ju städa min plats innan 13:00. Så från 12:00 ungefär så fick jag sitta i korridoren med all min packning...

Nä, går allt bra nästa gång oxå så kommer jag åka hem med en gång och vara betydligt tuffare med vad jag tycker och tänker om dom.:smirk:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 974
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 969
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp