Bukefalos 28 år!

Ont i ryggen efter förlossning

Hur länge kan man äta alvedon och Ipren egenligen? Jag får fasligt ont i magen och tar omeprazol för det (utan resultat ska tilläggas). Smärtan blir lite mildare nån timme med värktabletter men knappt hanterbar ändå.
Hur länge som helst, jag äter alvedon som medicin mot kronisk smärta. Men om det påverkar din mage så kanske det finns andra alternativ?

Ammar du? Isåfall kan du rådfråga BM om alvedon/ipren påverkar mjölken?
Jag kan inte äta ipren så just den vet/kan jag inget om.
Men jag bröt svanskotan vid förlossningen och det var alvedon som gällde och en muskelavslappnande som jag inte minns vad den hette. Det gick bra att amma med alvedon iallafall.
Jag fick tipset om att skaffa en sittring, jag köpte en barnbadring, och guuuuuud vilket mirakel det var för att kunna sitta ;)
 
Hur länge som helst, jag äter alvedon som medicin mot kronisk smärta. Men om det påverkar din mage så kanske det finns andra alternativ?

Ammar du? Isåfall kan du rådfråga BM om alvedon/ipren påverkar mjölken?
Jag kan inte äta ipren så just den vet/kan jag inget om.
Men jag bröt svanskotan vid förlossningen och det var alvedon som gällde och en muskelavslappnande som jag inte minns vad den hette. Det gick bra att amma med alvedon iallafall.
Jag fick tipset om att skaffa en sittring, jag köpte en barnbadring, och guuuuuud vilket mirakel det var för att kunna sitta ;)
Nä, jag ammar inte längre.

Har fått till mig att den kombinationen jag tar är det enda som finns. Något muskelavslappnande vore inte fel, för det krampar rätt ordenligt på nätterna. Men det finns ju en risk att man blir lite fumlig, inte bra med liten bebis.

Jag har ett par kartor oxynorm och oxykodon kvar sen operationerna i benen. Kan säga att jag är bra sugen på dem nu ;) men jag kommer givetvis inte ta något utan läkares inrådan.
 
Fick en akut läkartid idag. Han gjorde en ordenligt undersökning och kände igenom hela ryggen. Han trodde det var SI leden och sviter av foglossning. Tyvärr inte mycket man kan göra mer än att äta alvedon, Ipren och försöka röra på sig. Så med andra ord, fortsätta som jag gör och bara hålla tummarna.
Hoppas att sjukgymnasten nästa vecka har några mer tips att komma med.

Hur länge kan man äta alvedon och Ipren egenligen? Jag får fasligt ont i magen och tar omeprazol för det (utan resultat ska tilläggas). Smärtan blir lite mildare nån timme med värktabletter men knappt hanterbar ändå.

Jag har diskbråck och tycker att naproxen (ipaflex) fungerar mycket bättre för smärtan än alvedon och ipren.
 
Jag har provat naproxen vid annat tillfälle, funkar inte alls för mig. Jag mår jätteilla.. Är nog ganska känslig för sånt.
 
Nä, jag ammar inte längre.

Har fått till mig att den kombinationen jag tar är det enda som finns. Något muskelavslappnande vore inte fel, för det krampar rätt ordenligt på nätterna. Men det finns ju en risk att man blir lite fumlig, inte bra med liten bebis.

Jag har ett par kartor oxynorm och oxykodon kvar sen operationerna i benen. Kan säga att jag är bra sugen på dem nu ;) men jag kommer givetvis inte ta något utan läkares inrådan.

Att ta starkare smärtlindring enstaka nätter för att i alla fall kunna sova är väl inte alls fel. Sömnbrist förvärrar smärta. Hoppas du mår bättre snart!
 
Nä, jag ammar inte längre.

Har fått till mig att den kombinationen jag tar är det enda som finns. Något muskelavslappnande vore inte fel, för det krampar rätt ordenligt på nätterna. Men det finns ju en risk att man blir lite fumlig, inte bra med liten bebis.

Jag har ett par kartor oxynorm och oxykodon kvar sen operationerna i benen. Kan säga att jag är bra sugen på dem nu ;) men jag kommer givetvis inte ta något utan läkares inrådan.


Om den andra föräldern är hemma i helgen kanske det inte är fel att ta lite starkare medicin några dagar för att få lite vila. Du kan ju alltid diskutera med läkaren på vårdcentralen kanske om du kan få en telefontid.
 
Om den andra föräldern är hemma i helgen kanske det inte är fel att ta lite starkare medicin några dagar för att få lite vila. Du kan ju alltid diskutera med läkaren på vårdcentralen kanske om du kan få en telefontid.
Han är hemma så länge jag är sjukskriven (till slutet på juli ).
Vi pratade lite om starkare medel när jag var inne och det läkaren är orolig för är att man kan bli lite fumlig dagen efter.
 
Har samma problem som dig med Ipren, jag blir som en spärrballong, mår illa och magen svider.

Köp support istället, mycket snällare mot magen.
 
Han är hemma så länge jag är sjukskriven (till slutet på juli ).
Vi pratade lite om starkare medel när jag var inne och det läkaren är orolig för är att man kan bli lite fumlig dagen efter.

Men det är väl inte ett problem så länge din partner är hemma? :)
 
Lyckades ta mig ner på golvet och låg på mage med bebis en stund. När jag kom upp igen hade mycket av värken släppt :jawdrop:
Kan röra mig relativt obehindrat nu, stapplar lite men inte alls som innan. Nu känns det mer ömt än smärtsamt.

Inte bara bebis som behöver magläge verkar det som.
 
Lyckades ta mig ner på golvet och låg på mage med bebis en stund. När jag kom upp igen hade mycket av värken släppt :jawdrop:
Kan röra mig relativt obehindrat nu, stapplar lite men inte alls som innan. Nu känns det mer ömt än smärtsamt.

Inte bara bebis som behöver magläge verkar det som.
Jag har en diskbuktning (någon sorts lightversion/förstadium till diskbråck) som ibland ställer till problem. Lösningen på det är att ligga på mage på hårt underlag och böja ryggen bakåt (skjuta upp sig i framdelen med händerna mot golvet). Det ska typ pressa tillbaka det där som buktar ut av disken.
Som alternativ när jag står och inte kan räta upp mig brukar det hjälpa att ställa sig mot en vägg och pressa bakåt på samma sätt, i alla fall såpass att jag kommer upp i rakt stående. Väldigt av/på mellan handikappande och märks inte alls. Mitt kommer mest av att jag gjort saker där jag stått framåtböjd och yttrar sig så att jag inte kan resa upp/räta ut ryggen sedan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 388
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 336
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 397
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart...
Svar
12
· Visningar
1 569
Senast: Modest
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp