Nu är renoveringen klar!

MaRomer

Trådstartare
Nu är renoveringen i köket klart. Så här blev det:

Före:
28655032.jpg

Efter:
28749975.jpg

Före:
28655030.jpg

Efter:
28749977.jpg

Före:
28655031.jpg

Efter:
28749974.jpg

Före:
28655033.jpg

Efter:
28749973.jpg

Alla bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1098788_page0.html

Sv: Nu är renoveringen klar!

Vilken fin färg på väggen! Och vad roligt att ni sparade den fina köksinredningen och bara fixade till färgen!:love:

Jättefint! Måste fråga vad det svarta på väggarna ovanför bänkarna är? Är det kakel eller målat med någon blank färg? Tycker det var riktigt snyggt i alla fall.

Jättefint! Måste fråga vad det svarta på väggarna ovanför bänkarna är? Är det kakel eller målat med någon blank färg? Tycker det var riktigt snyggt i alla fall.

Ovanför diskbänken så sitter det en "vattenmatta" som vi målat över men högblans svart färg. Och på de andra ställerna har jag målat rakt på tapeten. Ovanför spisen ska det upp en fläkt och en glasskiva framför det svart målade.

Den svarta färgen är bra på det sättet att den är så blank att den går torka av lätt. På den "ensamma" bänkskivan ligger det klinker.''Vi ville iknte lägga mer pengar på köket då vi hyr och letar eget hus.

Det skall läggas ett golv som ägaren står för oxå.

Har även satt upp staket runt endel av tomten:

28771830.jpg

28771829.jpg

28771828.jpg

28771827.jpg

28771826.jpg

Köket har kostat oss ca 2500kr exkl ny fläkt som vi bekostar och nytt golv som ägaren bekostar.
Staketet landade på ca 6000:-. (Detta tar vi med vid ev flytt;))

Snyggt! :)
Kul att ni sparade inredningen men ändå gjorde ett rejält ansiktslyft!

måste fråga om den gråa färgen på väggarna,är det tapet eller målat?
isf vilken färg /tapet? himla läcker,vi ska också göra om köket..badrum,sovrum,vardagsrum,hall,gästrum,datarum,trädgård.. snark :)

måste fråga om den gråa färgen på väggarna,är det tapet eller målat?
isf vilken färg /tapet? himla läcker,vi ska också göra om köket..badrum,sovrum,vardagsrum,hall,gästrum,datarum,trädgård.. snark :)

Målad tapet och puts=) Färgen har jag blandat själv;) Det finns ca 2 liter kvar hehe. Men den e dyr:angel:

skit då :p
har du köpt grå färg o hällt i vit?
vill ha den färgen i mitt kök med:d

Köpte 2 hinkar på 2,5 l vardera. I färgerna Granif och vit.

Tog hela grantitburken och ca 80% av den vita. Blandade i en 10 liters hink.

Märket är Landora.

Tänk på när du blandar egen färg att den blir mörkare när den torkat! (Blir iof alla färger, men oftast får man se färgprover) Så spara alltid lite av den ljusa färgen så att du kan ljusa upp den. OCh måla bara en liten ruta på väggen först;)

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 268
Senast: Lisen82
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 026
Senast: SaraXX
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka