Nu är jag lite småförbannad....

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
...och på krigsstigen!
Mina barn måste "tyvärr" gå på fritids några timmar efter skolslut. Tyvärr säger jag då denna verksamhet inte är känd för sin goda kvalitet och att viss personal tycker att det är roligare att prata med varandra än att vara med barnen eller vara där barnen är.

Jag klev in på sonens fritids först, hittade honom gråtande i ett rum där han håller sig om armen och säger att han har jätteont. Jag ser "direkt" att han brutit nyckelbenet :devil: Letar upp personalen som naturligtvis sitter i ett annat rum och pratar med varandra. Jag undrar ju vad som har hänt och får till svar att han "tydligen ramlat", jag undrar då om de inte sett hur armen ser ut + att barnet gråter floder. Då kläcker den ena "damen" ur sig att "han började säkert gråta för att du kom".

Nu har vi ett barn som fått tillbringa kvällen på akuten med som nu är hemma och har ont pga sitt brutna nyckelben.

Vad gör man nu?

Sv: Nu är jag lite småförbannad....

Skulle nog ha rivit upp himmel och jord och anmält händelsen till rektorn och Krävt att det ska undersökas Hur det kunde hända och Varför inte pojkstackarn blev undersökt och tröstad, i stället för att han som nu sitta ensam och ha ont och kanske var rädd..

Ringer rektorn det första du gör imorgon bitti!! Klockan 8 sharp, så h*n inte hinner iväg på nåt sammanträde....

Kräv förändring!! Föräldramöte kanske. Ifrågasätt varför han har sån personal där!!!

-Fritidspedagogen Julle!!

Har mailat rektorn...Jag har redan ifrågasatt personalen vid flera tillfällen :o

/B_A_L med 100 poäng på lärarutbildningen...

Bra att du har mailat rektorn. Skicka kopia för kännedom till förvaltningschefen och gärna ordföranden i den kommunala nämnden (barn- och utbildning el likn.).

Så här får det inte gå till!!! :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka