Nu är det slutgiltigt

Cilva

Trådstartare
Fjanthästen är från och med nu enbart rid- och hobbyhäst. Hovslagarn har precis varit och spikat på ridskor.

Så inga fler svammeltrådar från mitt håll.

Kan dessutom upplysa om att ridbiten börjar funka riktigt bra nu. På senaste lektionen så kunde vi tom trava.

Ja jag känner ju inte till "fjanthästen",men ett litet tips,vi hade en som hette Louise Prins,han va inte duglig,så han fick gå på ridskolan i 1år.
Sedan skickade vi honom till Robert Berg,han startade nästan omgående och sprang in 300 000!
Han var en m.k.t trevlig modell på häst,såldes till finland tyvär,så jag vet inte huruvida han finns mer.
Stally

Hon är 10 i år så vi hinner inte med ett år på ridskola. Men det verkade vara ett smart sätt att få hästen att hitta tillbaka till travet sas.

Inte för att en ridskola är en dålig miljö och att travet i jämförelse är rena paradiset utan för att miljöombyte kan vara väldigt bra. Hur kom ni på det?

Vi tränade hästen åt någon annan,han var väldigt fin i värmningarna o.s.v.
Kastade in handuken helt i sista svämg,trots alla försök backe,galoppint.ja allt,men nej han ville inte släppa till.

Jag jobbade på ridskolan i staden så jag frågade min chef om han kunde få provanslällning.

Det fick han.Efter 1år så var inte dom andra instuktörerna nöjda med honom trots att han gick med på allt,hopp,dress.,fältt. även lättare tävl.
Han skötte sig utmärkt på ridskolan,bättre än flertalet halvb.
Men,nu stod vi i valet,det var fortf. samma ägare på honom,vi själva hade ingen lust igen ,så vi skickade ridskolehästen till Robert Berg,vi tyckte att han var en passande tränare.

Robert var m.k.t nöjd direkt,det blev snart start,och flera segrar!

Historien slutar med att hästen säljs till Finland,sen vet jag inte vad han blivit av.

Näe du har lite knappt med tid att ställa din häst på rids.... :)

men lycka till med nya ridtravaren! :)

Stally

Varför var de andra inte nöjda, pga frysmärkningen?

Vad tyckte ägaren om det? Verkar ha varit en sympatisk ägare som verkligen ville att hästen skulle gå bra.

N.g.t ligger väl i frysm. men mest 2 ridinstr. som bara bestämt sig för att han inte dög.DEn ena tyckte han tog för stora kliv,och slog bakut ibland när man fattade galopp.
Så var en del av h.b, oxå iochförsig,dom kunde inte ens galoppera endel.
Åt den andra r.i. var han nog bara inte t.r. fin.

På mina lekt. fungerade han helt o.k tillom. med små barn.
Han var ju des. väldigt fin ute och på tär. hinder.
Ägaren tycker det mesta vi gör är o.k. min gubbe har haft hästar åt honom i många år.(Han har des. gott ställt)
Vi har en häst åt h. nu med ,den är t.f. hos en annan tränare,men vi ska snart ta hit henne igen.
Den hästägaren är guld,men litar på vårt omdömme.

Kul du var nyfiken! :)

Skynda långsamt!
Tänk på att hästen ska bygga om kroppen. Och tekniken! Dessutom ska den ju börja tänka i andra banor!

Ge hästen den tid den behöver!!!
Lycka till!

Hon har börjat tänka i nya banor för flera år sen. Bara det att jag inte börjat rida henne förän förra året och det är då hennes eg utbildning satt igång.

Och som sagt var, vi har börjat trava i våras och siktar på galopp nästa år, ungefär :).

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 908
Senast: Svartkatt
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka