Idag gjorde vi vårt genrep inför Div 1 nästa helg! En MsvC2 Gud.. jag vill tävla på Kaaaaandaaaar!!!! Har ju inte tävlat på träns på 250 år , dessutom mindes jag nu varför jag alltid tävlade med stjärnsporrar
Det ska jag ha nästa gång... Han blir för hög och släpper ryggen och trampar luft och så kommer man ingenstans
Väldigt ringrostigt och lite vingligt, har glömt bort hur känslig han är sidledes, ja vafan inte lätt att minnas efter 5 års frånvaro! Men vi lyckades iallafall skrapa ihop 63.8 % med två 5 or i protokollet och hamnade försten utanför placering
Sen var det blandat med 6 , 6.5 och 7 på öppnan och slutan till höger och 6.5 till vänster.
7 på mellan och ökad trav haha det sitter som ett smäck , han är helt programmerad på det när den ligger på diagonalen
Värre när det blir på långsidan och som nu som sista uppridningen på medellinjen då fattar han ingenting
Skritten är som vanligt kort men den är ju alltid 4 taktig, så godkänd iallafall
Galoppen hyfsad, han blir lite het och kort emellanåt och ökningarna kommer han över tygeln, han är bättre i vänster i ökningarna men här var det två höger ökningar ! Tyvärr.
Sen brukar jag inte bry mig vad folk tävlar för klasser och att dom hoppar upp och ner , men Varför man startar en MsvC2 när man 3 veckor tidigare vann en Int. 1 klass övergår mitt förstånd iallafall särskilt när det fanns både MB5 och MsvA att välja på