Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fin hästTestar
Hon är väldigt fin tycker jag!
Riktigt fin!!
TackKul att höra ifrån dig @SkorpSmulan
Du har fortfarande hästen med det vackraste namnet
En fråga, varför inte fråga allt och alla Ni med ston, erfarenhet av ston, hur gör ni nu i hormon och fälltider Som min hovslagare sa när jag rådfrågade "jaha, är vi inne i säljahästperioden igen" Och så är det ju när jag ser tillbaka, samma sak varje år. Lilla H är inte sur eller bitsk men beröringskänslig och "alla hästarna verkar inte vara i stallet". Ingenting är lätt, allt blir svårt och mycket blir farligt tycker hon. Vi kan inte träna som vanligt för allt är som bortblåst, takten blir struttig, vi kan inte gå in på mindre volter då byter hon till korsgalopp, ber jag henne göra om göra rätt stressar hon upp sig. Att bli arg/upprörd är samma som att köra huvudet i en betongvägg så det finns ingen anledning. "Rid ut och ha roligt och vänta ut", är det så ni gör ?
Jag tycker det där är individuellt. Hittills har jag inte stött på ett sto som ett proffs inte kan rida halvvettigt iaf med lite sänkta krav trots brunst, fällning etc. Men att gemene man ska greja det är ju en annan sak. Funkar det inte trots att man tar bra hjälp så ser inte jag varför man ska hålla på och bråka med varann.
Jag hade lagt det på en nivå som funkar friktionsfritt och sen vässat upp inlärning av nya saker etc annan tid.
Det finns skäl till varör jag inte har sto.
Det ploppade ju ut ett sto så det var inte mycket att göra
Vi har ju haft hjälp och det är som det är, hon blir känslig de perioderna, det är nog mest att jag själv blir så mentalt påverkad av det och man känner sig så maktlös. Man vill kunna träna på som vanligt men kan inte, då blir man lite frustrerad känner jag. Men, det kunde ju varit värre, konvalescens tex och då kan man ju inte heller göra som man kanske önskar. Jag tänker också så, att många har ston som fungerar, och det var nog mest det att jag ville höra hur andra upplever det och hur de tänker och gör de perioderna.
Nu blir det konditionsträning och lite klättring istället och hoppas att allt fortlöper lätt och smidigt. Högst troligt är ju jag den ende av oss två som gör det till en grej. Alltså jag som får träna mig på att tänka om
Himla trist att det är så med henneDet ploppade ju ut ett sto så det var inte mycket att göra
Vi har ju haft hjälp och det är som det är, hon blir känslig de perioderna, det är nog mest att jag själv blir så mentalt påverkad av det och man känner sig så maktlös. Man vill kunna träna på som vanligt men kan inte, då blir man lite frustrerad känner jag. Men, det kunde ju varit värre, konvalescens tex och då kan man ju inte heller göra som man kanske önskar. Jag tänker också så, att många har ston som fungerar, och det var nog mest det att jag ville höra hur andra upplever det och hur de tänker och gör de perioderna.
Nu blir det konditionsträning och lite klättring istället och hoppas att allt fortlöper lätt och smidigt. Högst troligt är ju jag den ende av oss två som gör det till en grej. Alltså jag som får träna mig på att tänka om
@tuaphua alltså du har ju värsta mirakelhästen typ
Aldrig stel, vilar massor hela tiden ridmässigt men ändå tiptop ang skolor/tramp och byten osv !
Syns förresten dåligt på denna bild men Loppan har nog inte varit så rund och fin som är på länge..
Eller hon är faktiskt lite för tjock just nu..