Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amanda är utomlands o tävlar just nu och förra gången hade @Tessalonica lyckats boka in henne hos sig :eek: Men de kör nog likadana övningar båda två. Richard är jättebra.
Vi skickar Hedda på betäckning om två veckor. Hoppas hon tar sig i år.

Jag tycker ju Rickard är betydligt bättre!

Idag såg jag direkt i hagen att det skulle vara "one of those days". Pålle spärrar upp näsborrar och högintressant och låter "foooo". Han och hans ljud!
Han höll på att trilla omkull av fasa några ggr till och från ridhus. Men han skötte sig faktiskt under ridning.
Himla skönt att kunna rida ett normalt pass och inte behöva gå in i att antingen fisrida eller rida sidvärts trav på volt. Så fick man ju göra förut.
Han var pigg och energisk så det sprutade energi ur öronen på honom. Men han gjorde inget skit av det.
Vi fick några bra byten. Men också lite bock och orena.
Jag är iaf nöjd med honom.

Hur blir det @polly p behåller du henne?
Hade du inte en spekulant som provade henne?
Kul att gick bra och att du ska ut lite.
Jag hittade plötsligt en tävling :o så nu ska jag starta dressyr om en månad. Löste endags licens. Käckt ifall det bara blir den starten.
Sara är sjuk så jag håller igång hästarna. Fick sällskap av hennes pojkvän igår på en lång ridtur. Himla käckt att han kan rida lite.
Idag kom en kompis med så då fick jag rida den vilde grå men han är riktigt snäll när jag rider ut på honom :D
Läste ni om Dirco i ridsport? Han är ju pappa till våra grå. :)

Jag hittade plötsligt en tävling :o så nu ska jag starta dressyr om en månad. Löste endags licens. Käckt ifall det bara blir den starten.
Sara är sjuk så jag håller igång hästarna. Fick sällskap av hennes pojkvän igår på en lång ridtur. Himla käckt att han kan rida lite.
Idag kom en kompis med så då fick jag rida den vilde grå men han är riktigt snäll när jag rider ut på honom :D

Vad skönt att killen kan hjälpa till också. Jag hejar på dig på tävlingen!

Kl

Vi har fått snö och en minus. Fy! Det tyckte hästen också. Han ville in trots täcken och käk.
Vi gick till ridhuset och red en repa. Han var "fooo"-ig idag med. Men skötte sig under ryttare. Han var taggad till tusen. Men det blir ju bra när man nu kan omvandla det till jobb.
Vi red lite skolor och piruetter i alla gångarter innan vi började bytesjobbet. Nu har han hajat att vi ska byta. Så man fick tvinga kvar honom i galoppen för att han inte skulle börja byta första steget på diagonalen. Det blir fortfarande lite studsigt och ibland miss så att det inte kommer direkt på hjälpen. Men det känns som han fattat det hela lite bättre.
Han var duktig idag. Även om han gjorde en hoppbock en gång. ;)

Min häst är väldigt pigg nu
17882541_203640520139209_4878964895569149952_n.jpg

:D
Det blev en lång vila då operationssåret inte läkte som det skulle men nu har vi iaf börjat sätta igång vid hand. Sadelgjord lär dock dröja ett tag till.

Var ska du starta @Maui ?
Jag åker till Säve. Känns bra att det är ett ställe där det inte står hästar nu när kvarkan har kommit till Göteborg.
Hörde om all snö och vinterväder som kommit högre upp, Lite svårt att fatta när vi haft ett underbart väder idag.

Jag åker till Säve. Känns bra att det är ett ställe där det inte står hästar nu när kvarkan har kommit till Göteborg.
Hörde om all snö och vinterväder som kommit högre upp, Lite svårt att fatta när vi haft ett underbart väder idag.

Har kommit? Den har ju varit här sen förra året??

Spekulanten har inte hörts av mer än att hon är på familjesemester och återkommer. Har fått alla journaler mm. Verkade seriöst intresserad och en bra hästmänniska. Det är väl jag som är rädd att jag gör bort mig..tycker det är jättesvårt. Man kan ju säga att jag ej behöver ha bråttom men det är ju lite en sanning med verifikation.. Ska jag behålla så måste jag akut leta sadel mm. Å då ska det verkligen vara en bra som passar oss båda. Den jag köpte var inte optimal för mig då den inte ger något direkt stöd. Är ju som en flatback. Jag gillar egentligen lite mer djup och nära känsla. Ska hon åka så känns det inte så motiverande varken tidsmässigt eller för min ekonomi. Jag tycker så mycket om henne också men ibland kan jag känna att hon är lite mycket och att jag har svårt för bra inverkan pga mina brister. Samtidigt så känns det bittert att behöva sälja för noll och inget och jag är orolig vad jag ska hitta som passar och blir bra..

Spekulanten har inte hörts av mer än att hon är på familjesemester och återkommer. Har fått alla journaler mm. Verkade seriöst intresserad och en bra hästmänniska. Det är väl jag som är rädd att jag gör bort mig..tycker det är jättesvårt. Man kan ju säga att jag ej behöver ha bråttom men det är ju lite en sanning med verifikation.. Ska jag behålla så måste jag akut leta sadel mm. Å då ska det verkligen vara en bra som passar oss båda. Den jag köpte var inte optimal för mig då den inte ger något direkt stöd. Är ju som en flatback. Jag gillar egentligen lite mer djup och nära känsla. Ska hon åka så känns det inte så motiverande varken tidsmässigt eller för min ekonomi. Jag tycker så mycket om henne också men ibland kan jag känna att hon är lite mycket och att jag har svårt för bra inverkan pga mina brister. Samtidigt så känns det bittert att behöva sälja för noll och inget och jag är orolig vad jag ska hitta som passar och blir bra..

Du kommer dock inte närmre hästen i annan sadel än flatback. De har bara mer uppbyggda stöd runt om än en flatback. De är inte närmre hästen i sitsen.
Sen kan det ju variera och köpt den fetaste flaten som gjorts.
Men gillar du närhet brukar man ju rek cc:ar, vilka oftast är flatar.

Jag har en sån Amerigo. Det är inte mkt mellan mig och häst. Men inga stöd what so ever tyvärr.
Så jag ska nog köpa ngt med mer stöd.
Så kan jag få lite hjälp när hästen slänger sig ute tex.

Du kommer dock inte närmre hästen i annan sadel än flatback. De har bara mer uppbyggda stöd runt om än en flatback. De är inte närmre hästen i sitsen.
Sen kan det ju variera och köpt den fetaste flaten som gjorts.
Men gillar du närhet brukar man ju rek cc:ar, vilka oftast är flatar.

Jag har en sån Amerigo. Det är inte mkt mellan mig och häst. Men inga stöd what so ever tyvärr.
Så jag ska nog köpa ngt med mer stöd.
Så kan jag få lite hjälp när hästen slänger sig ute tex.

Ok..det är väl att jag får känsla att inte komma ner. Har förstått att det varit ett förekommande problem för flera ryttare i den sadeln.

Ok..det är väl att jag får känsla att inte komma ner. Har förstått att det varit ett förekommande problem för flera ryttare i den sadeln.

Ja, du kanske behöver lite mer stöd. Skumpar man runt spelar det ingen roll hur nätt sadel man har. Man hittar iaf ingen nära-känsla.
I know! Jag är lite där nu när jag börjat rida igen. Jag skumpar runt för mkt för att få optimal känsla.
Men min sätter mig iaf i balans IOM att den ligger i balans. Det kan ju vara så att din inte ens sätter dig i balans. Då får man ett helsike att försöka sitta emot sadeln.

Veckans fokus blir att han ska släppa ner halsen mer och gymnastisera sidorna mer, så vi får göra skritt-trav övergångar lite sidvärtes på volten så hoppas jag att jag får lite mer kontroll på halsen och nacken inför nästa tävling.

Kanske ska uppdatera här oxå !

Det lönar sig att vara noggrann, efter förra helgens kritik tränade jag ju på att gymnastisera sidorna så han släppte ner halsen mer så idag red vi på 67.66% och en 6 placering plus lagseger i div 1 . Bästa Hille! Mest nöjd var jag över 8 an i mellantraven och 7.5 i ökade traven :)

Det bästa är att vi kvalat till MsvB igen så jag får ha Kandaaaar :D

Kanske ska uppdatera här oxå !

Det lönar sig att vara noggrann, efter förra helgens kritik tränade jag ju på att gymnastisera sidorna så han släppte ner halsen mer så idag red vi på 67.66% och en 6 placering plus lagseger i div 1 . Bästa Hille! Mest nöjd var jag över 8 an i mellantraven och 7.5 i ökade traven :)

Det bästa är att vi kvalat till MsvB igen så jag får ha Kandaaaar :D
Grattis. Jättebra gjort på den "gamle". Tänk om alla kunde bevara sina hästar så de gick att tävla på så länge.
Såg att ni frös och att det var rena skitvädret vilket gör er insats ännu bättre. Heja KRK som vann, nästan som vanligt :p
Hade tänkt träna lite dressyr idag men paddocken är full av hinder :( och det var kallt så vi red ut istället. Så mkt lättare :o men så bara en baksko trillade av Ratzia så jag har jagat hovslagaren och imorgon får jag på den så då blir det att åka till manege och rida fint :)

Vi var och tävlade igår. Och snön hade letat sig tillbaka också så de var bara att skruva i brodden igen :arghh:
Vi red en nationell Msv B först på dryga 63% spänd för omgivningen men slappande av allt eftersom. Vann den klassen. Sen debuterade vi Msv A. Tappade hakan när resultatet kom och vi vinner med 65,598 :nailbiting: Blev halt paff. En dommare hade oss på 66,4 kunde jag aldrig tro. Men stolt och glad vart jag iaf :D Programmet kändes bra. Satte inget tryck i traven då vi inte riktigt orkar hålla trycket jämt ännu. Enda direkta stora missen var ett galopp inslag i inridningen efter halten. Annars tycker jag det flöt fint :)

image_58f1fad0ddf2b368ff1f0c2a.jpg

Stort grattis till @fio och @Anyo
Himla duktiga ni är :bow:
Känns lite märkligt med mitt inlägg efter era prestationer :angel:
Men vi har iaf tagit oss iväg till annat ridhus idag. Lastning, hantering och ridning gick över förväntan. Himla glad över att jag kunde genomföra det vi planerat :):)
Jag lyckas inte lägga in bilder längre men ska se om jag kan länka en filmsnutt på instagram :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar