Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske ska uppdatera här oxå !

Det lönar sig att vara noggrann, efter förra helgens kritik tränade jag ju på att gymnastisera sidorna så han släppte ner halsen mer så idag red vi på 67.66% och en 6 placering plus lagseger i div 1 . Bästa Hille! Mest nöjd var jag över 8 an i mellantraven och 7.5 i ökade traven :)

Det bästa är att vi kvalat till MsvB igen så jag får ha Kandaaaar :D
Grattis :D

Vi var och tävlade igår. Och snön hade letat sig tillbaka också så de var bara att skruva i brodden igen :arghh:
Vi red en nationell Msv B först på dryga 63% spänd för omgivningen men slappande av allt eftersom. Vann den klassen. Sen debuterade vi Msv A. Tappade hakan när resultatet kom och vi vinner med 65,598 :nailbiting: Blev halt paff. En dommare hade oss på 66,4 kunde jag aldrig tro. Men stolt och glad vart jag iaf :D Programmet kändes bra. Satte inget tryck i traven då vi inte riktigt orkar hålla trycket jämt ännu. Enda direkta stora missen var ett galopp inslag i inridningen efter halten. Annars tycker jag det flöt fint :)

image_58f1fad0ddf2b368ff1f0c2a.jpg

Wow, grymt Ju!

Jag har ridit Pay'n ride. Är mest glad att min oro att hästen ska slänga ut tungan nu är mindre iallafall.
66.9 % i lb:1 är jag helt nöjd med utifrån vår form och styrka nu.
Men la kanske vi ska vänta länge med..gick iof jättebra på träningen sist.
Kände redan på framridningen att orken trött och hon blev dykig, knäppte av mm och jag hittade inte knapparna.
Men det gör inget. Jag är jättenöjd att det fungerade som det gjorde
Skitväder också..
https://www.instagram.com/p/BS-9ghwFwGg/

Det lönar sig att vara noggrann, efter förra helgens kritik tränade jag ju på att gymnastisera sidorna så han släppte ner halsen mer så idag red vi på 67.66% och en 6 placering plus lagseger i div 1 . Bästa Hille! Mest nöjd var jag över 8 an i mellantraven och 7.5 i ökade traven :)

Så kul att en 25-årig till fullblod och fälttävlanshäst får så bra poäng. Då ser man vad god ridning betyder. Kul!

Vi var och tävlade igår. Och snön hade letat sig tillbaka också så de var bara att skruva i brodden igen :arghh:
Vi red en nationell Msv B först på dryga 63% spänd för omgivningen men slappande av allt eftersom. Vann den klassen. Sen debuterade vi Msv A. Tappade hakan när resultatet kom och vi vinner med 65,598 :nailbiting: Blev halt paff. En dommare hade oss på 66,4 kunde jag aldrig tro. Men stolt och glad vart jag iaf :D Programmet kändes bra. Satte inget tryck i traven då vi inte riktigt orkar hålla trycket jämt ännu. Enda direkta stora missen var ett galopp inslag i inridningen efter halten. Annars tycker jag det flöt fint :)

image_58f1fad0ddf2b368ff1f0c2a.jpg
Men var det inte om dig jag precis läste i Ridsport? Så roligt att ni blev uppmärksammade. Egen uppfödning och allt. :) Lycka till kommer säkert att gå fint i fortsättningen med.

Stort Grattis till dig och er :)

• Gilla
Reactions: fio
Fast han är inte rent fullblod utan fullblodspappa och fullblodsMormor!

Den kombon (vad blir det - 75% fullblod eller?) har jag haft när jag tävlade som mest de åren jag gjorde det. Bästa mest lyckade kombon ever <3 Saknar min fina vän än idag !:heart
Stam Honeymoor xx/ Cordon Bleu/Pompe .
(Sen beror det nog en hel del på både vad för stam och hur ryttaren rider också tänker jag :D)

Den kombon (vad blir det - 75% fullblod eller?) har jag haft när jag tävlade som mest de åren jag gjorde det. Bästa mest lyckade kombon ever <3 Saknar min fina vän än idag !:heart
Stam Honeymoor xx/ Cordon Bleu/Pompe .
(Sen beror det nog en hel del på både vad för stam och hur ryttaren rider också tänker jag :D)
Vårt sto som vi ska betäcka har ju också fullblod i sig. Vet inte hur många % men över 50 % :D då pappan är fullblod och även mamman har det på sin sida.

17265050_10154478817292709_316426988774146862_n.jpg

Här blev det väldigt mycket "upp som en sol och ned som en pannkaka". Va trött man blir på sig själv när man blundar för signaler man fått varje år sedan urminnes tider. Jag hängde inte med helt enkelt, jag trollades bort av att hon har varit så himla fin så länge att jag inte hängde med i svängarna när hon "sa ifrån".
Vi har fått hjälp med stelhet och ömhet och skrittar ut ett tag framöver och inväntar bättre tider :)

Jag har varit bortrest några dagar och firat födelsedag. Pålle har fått vila.
Idag hade jag tänkt longera bara. Men kände mig så jäkla fet efter tårtorgien att jag behövde rida. Det vete fasen om jag skulle gjort. Jag blev mest bara på dåligt humör. Hästen var som en bomb. Vi red 3 byten innan han spårade ur totalt och skulle byta och hetsade som en iller på speed. Då skrittade vi varvat med galopp bara rakt fram och små volter och piruetter. Fick rida med honom som i skruvstäd i sitsen först för att han inte skulle kasta sig in i ny galopp.
Jaja.. Vi blev rastade iaf.
Imorgon är han mer normal igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar