fio
Trådstartare
Vad heter videon?
Jag ska leta upp den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad heter videon?
Det är så typiskt en han ocksåMin är ju som sagt också lite så.
Idag var jag dock glad över utvecklingen han ändå gjort. Hade jag försökt rida i den miljö som var idag hade jag dött för några år sedan. Nu var han bara lite spänd. Men gjorde inget av det.
Vi ska ha tävlingar imorgon. Så det måste preppas ridhus och banor.
Jag hade så sett fram emot att rida idag. Vaknar med paj rygg. Kan knappt böja mig, sitta eller lyfta benen. Grejt..
Tänkte iaf försöka rida iom att jag borde vara själv den tiden i ridhuset och viiiill rida. Lyckas iaf kravla mig upp från "fel" sida sas.
STallägaren är inte hästmänniska och smäller upp stora portarna utan att knacka. Sen står han vid sargen och hänger och viftar med papper rätt i hästens huvud när vi rider förbi. Sen försvinner han och dörrarna smäller igen och står och slår i vinden.
Sen dundrar han in i en annan dörr och öppnar luckar i sargen mitt framför där man rider och börjar dra ut slangar och prylar som fastnar i slangen.. Slagen släpas med prylarna fast genom halva ridhuset innan han märker.
Jag var inte själv i ridhuset tyvärr. Det var en brontosaurus på 180 med sin nya stackars medryttare där. Han skenar för allt och ingenting. Det var rätt spännande kan man säga..
Jag hade brådis iväg och han rida i kaoset 40 min. Det blev mest bara miljöträning iom att jag fick väja för skenande gubbar och hästar.
Vi kunde iaf trampa och hålla oss undan lite. Det gjorde han bra.
Superglad att jag ska till just kiron ikväll! Helpaj!
Det är så typiskt en han också alla hannar jag känner, eller åtminstone 9 av 10 hade gjort samma sak. Tänk när min fick för sig att "paraplyträna" min häst på tävling, behöver jag säga att det var inte så bra Han tänkte att det var bra för framtiden men jag tänkte inte så just där och då, efter det får han stanna hemma. Kan ju vara så att han faktiskt förstod att det krävdes lite paraplyträning för att slippa åka med i framtiden, fast jag har svårt att tro det.
Fy vad ledsamt med onda kroppar
Vad heter videon?
Jag har varit hos Kiro så det är mkt bättre , men jag måste stretcha efter ridning och helst före oxå, jag OM jag inte stretchar så måste jag ju gå till Kiro till slut..stretchar jag så behöver jag ingen kiro alls och det alternativet känns helt klart billigare Det är ju muskulaturen som drar allt snett då skelettet inte direkt kan flytta på sig, så rent logiskt så måste man ju underhålla den. Det är ju som att man skulle säga till alla idrottare att dom inte ska stretcha utan använd en bra kiro? (vilket dom säkert redan har) Så den vinkeln fattar jag inte egentligen Du kanske inte har några problem för att du aldrig rider längre
Men just denna gången så fick jag problem när jag ramlade in i bilen på jobben när jag fick hjärnskakning, tog ju emot med ena knäet och sen med huvudet före in i bilen så efter det så hände det nått runt bäckenet vilket har skapat problem jag aldrig haft tidigare
Ja, efter skada kan man ju bli lite väl paj och behöva extrainsatser.
Enligt kiroutbildningen ska man sällan om inte snudd på aldrig behöva stretcha för att ha normal rörlighet/inte ha ont.
Men har man kass arbetsställning eller stressar och inte andas och inte heller tränar rätt och nog så måste man stretcha eller gå till Kiro. Efter skador etc också.
En muskel som mår bra och leder som mår bra håller sig mjuka med rörelse. Den "stretch" som blir av antagonisternas jobb räcker normalt.
Sen kan du inte gå ner i split av det. Men det är inte normal rörlighet. Utan ngt som inte är helt sunt.
Jag insåg att jag inte behövde stretcha när jag red 5-6 hästar om dagen och sprang milen ett par ggr offroad i v.
NU är jag däremot paj. Men jag behöver träna. Inte stretcha.
Min kiros son har i alla år haft ryggproblem och stretchat och tränat. Men inte lyssnat på pappa HUR han ska träna. Efter ett pass ihop när pappa fått nog av att behandla någon eg frisk behövdes inte stretchen mer. Och inte heller mer kirobehandlingar.
En muskel blir spänd av en anledning. Den åtgärdar man istället för att stretcha.
Sen har jag mer restriktioner kring stretch än gemene man IOM att jag är så överrörlig. Normalt skadar det ju inte lika mkt som på mig, om alls.
Men det är ju trist att stretcha om man kan få bättre utslag av korrekta övningar tex.
Fast det är ju just det.. finns ju ingen tid för att träna! Jobbar man i stort sett heltid och har 2 hästar så är det ju inte så att man vill gå och träna kl 22 på kvällen... eller 6 på morgonen !
Jag stretchar också lite extra pga jag kör mkt bil och lätt får spänningar kring höft och rumpmuskulaturen. Det har gått så långt att jag fått höra av tränare att jag inte bör sitta upp på hästen innan jag stretchat. Och det blir bättre av stretchen, inte lika stelt åtminstone. Den bästa är höftböjarstretchen som man kan göra när man mockar eller smörjer typ. Ett kort utfall med höft tryckt framåt typ.Fast det är ju just det.. finns ju ingen tid för att träna! Jobbar man i stort sett heltid och har 2 hästar så är det ju inte så att man vill gå och träna kl 22 på kvällen... eller 6 på morgonen !
Brukar räcka med en liten stund om dagen med pilatesboll hemma.
Men förstår om man får svårt att orka och hinna.
Jag har faktiskt en pilatesboll.. den har legat i sin förpackning i 3 år nu och bara väntar på att bli uppumpad, dock under dessa 3 år så har pumpen försvunnit
Vi hade en Kuga i några år. Jättetrevlig att dra med och käck i formatet men den fullkomligt slukade soppa. Kommer dessvärre inte ihåg om det var bensin eller diesel . Valde därför bort den när det var dags för ny bil.Ni som kör Ford Kuga, för/nackdelar?
Vi har anlitat en som kör med biolight och masserar. Hedda har ju en taskig rygg men hon såg till att hon alltid fungerade. Fick behandling ca en gång i månaden.Å jag undrar lite hur många som använder ET.
Samt effekterna av deras arbete?
Igår var det också ET som jobbar både med kiropraktik och med akupunktur.
Ska vara väldigt välrennomerade.
Loppan fick ju lite behandling i rygg av vet då hon ömmar och har ju en diagnostik i ryggen.
Sen tyckte ju dom hon var skev och vind åt alla håll..
Jag ville ju ev ha genomgång av båda hästarna.
My husband gonna kille me..
Tyvärr fick han ingen virkande fru med fabless för smarriga recept..
Skämt åsido..men båda är ju genomgångna av vet.
Är nyfiken om man har upplevt skillnad och nytta av en bra ET..?
Å jag undrar lite hur många som använder ET.
Samt effekterna av deras arbete?
Igår var det också ET som jobbar både med kiropraktik och med akupunktur.
Ska vara väldigt välrennomerade.
Loppan fick ju lite behandling i rygg av vet då hon ömmar och har ju en diagnostik i ryggen.
Sen tyckte ju dom hon var skev och vind åt alla håll..
Jag ville ju ev ha genomgång av båda hästarna.
My husband gonna kille me..
Tyvärr fick han ingen virkande fru med fabless för smarriga recept..
Skämt åsido..men båda är ju genomgångna av vet.
Är nyfiken om man har upplevt skillnad och nytta av en bra ET..?