Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har bara två egna. Den "vilde" Marco 2008 hopphäst och pensionären Hedda 1999. Sen har vi lånehästen Ratzia 2008. Henne lånade vi sommaren 2014 och har fortfarande kvar. Det är Ratzia jag rider dressyr på nu men hon är till för dottern att hoppa på och går upp till 130.Jag kan ha frågat förut. Men hur många hästar har ni?
@tuaphua Detta jag skriver nu är INTE riktat som nån kritik mot dig eller sambo, ok? Men jag har funderat länge på detta med Equiterapeuter, hästkiropraktorer mfl och givetvis går utvecklingen förhoppningsvis framåt, se bara på alla hjälpmedel som kommit inom veterinärpraktik med CT och MR, ultraljud mm. MEN jag är skeptisk till alternativen, dvs kiro och equiterapi, varför? Jo, har sen unga år själv dragits med en besvärlig kropp, en arm och en rygg som krånglar, så jag har genom åren avverkat ett antal kiropraktorer och naprapater utan någon som helst effekt i längden. Och om de då inte kan fixa en människa som har så ytliga muskler osv hur i hela friden ska då de kunna fixa en häst? Än mindre "känna" att den är sned, har bäckenrotation, sitter fast, har s.k "låsningar" osv osv och med diverse manipuleringar så "lossas" det och hästen ska bli bra? Det tror inte jag. Men jag är solklart öppen för att bli överbevisad?
@polly p Har ni lagt ut huset på annons än?
Vi hade ju tur med Maui att hon fick åka med till station upprepade ggr när hon var föl så hon klev ju på transport som inget hela tiden.
Vi ska använda Bravour till Hedda. Han har tyvärr dålig dräktighetsprocent eller vad man säjer om en hingst.
Vi har valt att köra Hedda till en station nära hingsten så hon får åka till Bergshyttan. Jag tar med henne när jag ska på ridkurs om tre veckor.
Ska även hälsa på Rivica då.
Det kan inte vi hellerNej, det blir i början av Maj tror jag Mäklaren hade tänkt. Skulle in någon blänkare i något magasin med. Vete 17 om jag tror på den typen av annons men vad vet jag..
Vad var det som talade för just den hingsten till Hedda? Bara nyfiken. Kan inte det där!
Hoppas du träffar på henne och kan lämna trevliga upplysningar. Känner du nya ägaren?
Ebba Eriksson?
Hon blev hämtad av en transportör i morse med en väldigt lyxig lastbil för 6 hästar.
Dumma hästen klev på utan att tveka och lämnade oss glatt.
Idag blir det dressyr på 08-an som får duga.
Jag köper ingen ny häst till mig. Får rida på hopphästarna och hoppas vi har ett trevligt föl nästa år.
Så trist när det blir så. Ofta reagerar de på solljuset
Blir kanske bättre när du börjar tävla utomhus.
Hade tänkt skriva lite i 2008 tråden men den var helt död och nu försvinner @Novali01 därifrån också så då händer väl inget.
Får skriva här istället om 08-orn. Ratzia lånehästen gjorde sin första nolla i 130 och blev placerad Fick även placering i 120. Himla käck häst.
@tuaphua Jag bor mellan Borås o Varberg. Bott på liten hästgård sedan -07. Trivs jättebra och har gott om tävlingar osv inom räckhåll. Däremot är hästfolk i min håla väldigt självgoda och "kan bäst" själva vilket givetvis blir tröttsamt. Har 15min till motorvägen dock lite dåligt med tränare på orten..
Allt beror väl lite på hur ni vill bo och vad plånboken säger. Om du vill stå inackorderad eller ha något eget. Priserna där jag bor är betydligt lägre än om man jämför med ex @Maui s tillhåll. Kungsbacka/Lindome kostar mer, likaså Varberg. Om du ska längre ner har jag ingen erfarenhet.
Vad jobbar du med?