Jag är också intresserad av den oljan!Skickar PM när jag kollat hur ni som bor fel ska göra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är också intresserad av den oljan!Skickar PM när jag kollat hur ni som bor fel ska göra.
Är det mig du frågar?
Japp
Trist med skador @tuaphua men tror du verkligen på riktigt att det är en vrickning? Min erfarenhet är att vrickningar tar en väldig tid att läka.
Igår var det äntligen min tur att få ge mig ut i terrängen igen, såååå lycklig men lite nervös för hon hade ju inte hoppat sånt förut. Men givetvis slog det irländska arvet igenom och i slutet tuffade hon på som en äkta terrängmaskin!
Jag hade nog misstänkt nåt från hoven då det kan ge exakt samma symptom med svullnad runt kotan. De hästar jag haft med konstaterad vrickning har nästan aldrig varit svullna utan bara lite halta. Svullnad kota och uppåt brukar faktiskt komma från hoven mer ofta än man kan tro.
Men jösses vad duktig! Ser verkligen jättebra ut och vilket fint språng hon har!Trist med skador @tuaphua men tror du verkligen på riktigt att det är en vrickning? Min erfarenhet är att vrickningar tar en väldig tid att läka.
Igår var det äntligen min tur att få ge mig ut i terrängen igen, såååå lycklig men lite nervös för hon hade ju inte hoppat sånt förut. Men givetvis slog det irländska arvet igenom och i slutet tuffade hon på som en äkta terrängmaskin!
Nu blev jag så sur..Yngsta dottern sa att storasyster kommer hem och rider Loppan. Hon skulle till boyfrienden. Meen ingen storasyster. Hon hade ingen aning för det var inget som lillsyrran nämnt..
Jag blir så lack..Är inte riktigt i form men red Bellona idag men Loppis mår ju bra av att gå med all sin energi.
Blir bara irriterad för jag hade kunnat ta båda lite kortare ist. Samt att det är lite nonchalant, tkr jag.
Ja, ja..Vi kör på fredag och lördag jag och Loppis så genomlever vi nog söndagens lilla lokala ..
@tuaphua Detta jag skriver nu är INTE riktat som nån kritik mot dig eller sambo, ok? Men jag har funderat länge på detta med Equiterapeuter, hästkiropraktorer mfl och givetvis går utvecklingen förhoppningsvis framåt, se bara på alla hjälpmedel som kommit inom veterinärpraktik med CT och MR, ultraljud mm. MEN jag är skeptisk till alternativen, dvs kiro och equiterapi, varför? Jo, har sen unga år själv dragits med en besvärlig kropp, en arm och en rygg som krånglar, så jag har genom åren avverkat ett antal kiropraktorer och naprapater utan någon som helst effekt i längden. Och om de då inte kan fixa en människa som har så ytliga muskler osv hur i hela friden ska då de kunna fixa en häst? Än mindre "känna" att den är sned, har bäckenrotation, sitter fast, har s.k "låsningar" osv osv och med diverse manipuleringar så "lossas" det och hästen ska bli bra? Det tror inte jag. Men jag är solklart öppen för att bli överbevisad?
Ja, det var jättesynd @Maui, hade varit kul att ses irl !
Så spännande med Hedda och betäckning! Vad blev det för hingst?
Jag njuter av min lilla Rut, måste bara ta tag i lastträningen, gahh..
@tuaphua Vad härligt att din sambo kan hjälpa dig med hästen! Skulle vilja hitta en vettig kiro till Bellona men det tar vi sedan!
Missförstod töserna lite då den stora var insatt i att rida men "glömde" att hon hade lång dag på praktiken. Så kan det vara ibland.
Känner mig lite sämre idag, tröttare men får försöka motionera båda poppisarna själv idag och imorgon.
Bellona var fin igår när jag red ut men vi har lite problem ridmässigt och efter jag vetcheckat henne nästa vecka och om allt ser bra ut där så ska vi ta tag i det med lite "beridarhjälp" och mer träning.
Jag rider lite lagom fram till dess. Sedan kan mina ryttarbrister och svagheter vara det som orsakar våra problem och då är det att jobba som en iller på det men vill också kolla henne.
Var e @SkorpSmulan? Hur går det med dina hästar?
@polly p Har ni lagt ut huset på annons än?
Vi hade ju tur med Maui att hon fick åka med till station upprepade ggr när hon var föl så hon klev ju på transport som inget hela tiden.
Vi ska använda Bravour till Hedda. Han har tyvärr dålig dräktighetsprocent eller vad man säjer om en hingst.
Vi har valt att köra Hedda till en station nära hingsten så hon får åka till Bergshyttan. Jag tar med henne när jag ska på ridkurs om tre veckor.
Ska även hälsa på Rivica då.