Nosgrimmor med spännen i nacken?

Victovie

Trådstartare
Finns det sånna att finna ute butiken?
Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den passar Frida riktigt bra!:bump: Får man annars specialbeställa från OS för att få riktigt bred nosgrimma (5cm ialf), rundsytt och pullback? Kostar det mycket?

En annan möjlighet är annars att hitta en sadelmakare i närheten som kunde fixa om den nedre delen av nosgrimman (bredda, fodra o pullback).

Undrar även om ni vet, kan man färga om ett äldre träns? Funderar på att färga om det från denna mkt mörkbruna färg till svart ;).

Vad tror ni? :bump:

Sv: Nosgrimmor med spännen i nacken?

måste bara säga att det tränset kommer passa super på frida :love:

är nosgrimman för liten lr? eller är det så att du vill ha den bredare? haha, jag är trött så jag har inte riktigt uppfattat problemet :rofl:

Ja, dte är jättefint på Frida, men nosgrimman är bara 3 cm, o utan achenfäste :D

HööKs har en variant heter claridge house nånting har köpt det tränset själv och det är kanon bra:rofl:

Är det kandaret du menar? Eller tränset med platta remmar? Hööks har nog tyvärr inte dte om de inte fått in ngt nytt? Söker enbart en achennosgrimma med rundsydd överdel (remmen upp om nacken) och spänne i nacken ;)
O vad är så roligt? :p

oohh. Snälla kan du inte visa bild på tränset? :d

Jag ska lägga upp bild på Frida med tränset på! :D Har dock glömt kameran nere i lägenheten så det får försöka fixas imorgon :bump:

Jag TROR att en nosgrimma (den breeda men med lite vaddering) från os kostar runt 800 att beställa.. kostar ev nån hundralapp mer med med vadering

jag tror att en nos grimma från os är bra mycket dyrare med tanke på att "bara" ett pannband kostar 700-900 kr.

en vän beställde ett rundsytt träns och det slutade på runt 4500 riksdaler:eek:

anledningen till att pannbanden kostar så mkt är ju swarowski-kristallerna.. inte är där väl några kristaller på nosgrimman? ;) KAn hända jag har fel men jag har för mig att dom ligger runt där..

Vic: Nej, spännet är på sidan.. men det var mest för att du skulle få en referens till hur mkt den kostade.. Ring en ÅF för o få reda på exakt pris :)

en nosgrimma kostar 1200 om man beställer från england, har hittat en sida där tränsen är billigare än vad dom är här.

så en os nosgrimma lär gå på närmare 1500 här skulle jag tro..

då måste jag sett fel/minnas fel.. ska ut till butiken i em så får väl kolla då :p

Här e tränset på Frida! :bump:
ung.jpg

Skitsnyggt! :D Kanske är billigast och lämna in nosgrimman hos en sadelmakare som bara breddar den?.

va snyggt det var på frida! :love: hon passar verkligen i det!

hööks har ett rundsytt träns som heter GM Amadeus, där spännena är i nacken. men då måste du ju köpa hela tränset :crazy: e nog lättast att lämna in till en sadelmakare (eller vad heter det, nån som sy träns/läder iaf :p)

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag försöker tappert hitta en lösning... Min häst behöver ett träns som inte ligger an mot nacken precis bakom öronen. Ett "dyon the...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 418
Senast: bejkonfis
·
Dressyr Har nu 3 st dressyrträns som passar på Frida, men kan inte riktigt bestämma mig för vilket hon ska få gå med...:p Alla har de olika...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 004
Senast: Ludique
·
Dressyr Vad har ni för tips på kandar och bett till Izzy? För någon dag sen så bestämdes det att jag ska fortsätta rida och tävla Izzy istället...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 423
Senast: DressyrPower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025