E
ellabella1
Jag har en blandrashund (newfoundland/schäfer/sibirien husky) som drar som en tok och när jag idag var in på en djuraffär och skulle höra vad de hade för förslag för att förhindra detta, sa de att det bästa alternativet vore en nosgrimma. Men redan där blev jag osäker så jag åkte hem och har nu kollat lite forum, finns ju en massa positiva saker men även en hel del negativa.
Så min fråga: Är det bra att använda ett halti som inlärningsredskap en kortare period? För vad jag har fattat det som så är det lätt att man blir lat när man väl skaffar det och har det på hunden jämt men det är inte vad jag vill. Vill bara att han ska lära sig att gå normalt i koppel, just eftersom han är så stor!
Så min fråga: Är det bra att använda ett halti som inlärningsredskap en kortare period? För vad jag har fattat det som så är det lätt att man blir lat när man väl skaffar det och har det på hunden jämt men det är inte vad jag vill. Vill bara att han ska lära sig att gå normalt i koppel, just eftersom han är så stor!