Norrlandsträff?

Sv: Norrlandsträff?

beror på vart i Dalarna men kanske 25 mil ca..

Ett alternativ är ju oxå att vi planerar in det i början på våren...
finns ju tillräckligt med mark där vi kan lägga spår o träna utan att störa de vilda djuren i skogen, vi har ju även en inhägnad på ca
1/2 h där man kan träna.....

i vår jaktkoja kan man bo utan att frysa ihjäl ;) fram till slutet på november

men då har juh iaf jag inte så lång ;P

Nästgårds för mig också! (10 mil kanske beroende på exakt var det är, är det närmare Sollefteå eller Övik?) Kan också tänka mig vara med om det passar med datum, hästpassning osv, vore bra miljöträning för lillkillen. Har inte bil men kanske någon passerar på vägen, annars tar man sig väl i alla fall någonstans i närheten med buss.

Kollade upp det på eniro och från mig som bor i borlänge var det mellan 40-50 mil....lite väl långt:crazy:
Ingen som planerar något mer i mittensverige:idea:
((Är dålig på att planera själv...))

ska vi försöka styra upp detta?

Först: NÄR och VAR?

sen: Vad gör vi?

vem ordnar vad?

Vad vill vi träna på? och vad behövs för att kunna träna det?
vem ordnar material till vad?

beroende på när det blir som sagt o om jag har tillgång till bil osv så är jag på :D
Blir det till dig så vet ja ju vart ja ska utan problem, Hemsön har ja aldrig vare på :o men de är väl inte så svårt o hitta kan ja tänka mig? :p

Men som sagt, jag är På bara jag har bil :)

Eftersom "tripphultsmupparna" ( ;) ) inte vill ha surr om andra träffar i sin tråd, så tar vi det här i stället.

Jag kan som sagt ställa upp med ytor, ev. blodspår och markservice om någon annan håller i bitar som träning i vad än ni vill träna.

Jag är sååå med om de blir träff här uppe :banana:
Jag kör från Umeå och skulle såfall ha plats för fler i min bil!

Jag tränar ju mest lydnad men skulle tycka att de var jättekul att få lite hjälp med spår och så.
Sen hjälper jag gärna till med allt jag kan (lägga spår, agera älg lr vad som helst ;)).

jag kommer ju från boden/luleå.......har också plats i bilen, vi kanske kan samåka? har en delad bur i bagaget. så det är ju plättlätt att ta med en vovve till i bilen. kan även ordna så att en bur (liten då) kan stå i baksätet också, men då blir det ju ont om plats för packning.......

De skulle vara kanonbra ju, blir billigt och bra :)
Jag har två hundar, men en kan lätt sitta på golvet framtill om de är okej med dej?

Till alla:

Ska vi köra nu i höst är de ju lite bråttom att bestämma datum, blir ju snart för kallt/mörkt :crazy:
Slutet av oktober?

Jag bor i Haparanda så jag hade annars också kunnat åka med dig, om det gått för dig förstås! :D

jånna och liten82: vad har ni för vovvar? kanske alla ryms om vi trängs lite?

har så att jag kan fälla två säten bak och ett finns kvar att sitta på.. och som sagt har jag en dubbelbur i bagaget..jag har en bur som jag tror ryms på den större delen av baksätet, så då borde vi få med oss åtminstone fyra hundar om en sitter på golvet i framsätet!

ju fler i bilen desto fler som delar på soppan.......:idea:

haha den ryms ju i hanskfacket :D
men då borde det ju inte bli några problem! Har du någon liten bur till vovven? för då ryms ju packning också! även om vi blir tre pers o fyra (:eek::D) hundar i bilen!

Haha ja hennes modiga 8 kilon är det bara att knöla ihop och stoppa undan! ;) Jo jag har en bur, den är ju inte så jättestor så isåfall tar jag med den åt henne.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Masse
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka