Norrlandsträff?

Sv: Norrlandsträff?

Jag har Kelpie, en hanhund och en tik.
En kan som sagt sitta framför sätet på golvet.
Packningen får alltid plats nånstans :)

jamen dåså! då borde det ju funka! :D

det ryms lite "platta" saker på sidorna om buren där bak i bilen, o så ryms det väl brevid russeln i baksätet också kan jag tänka. :)

Nu behöver vi bara veta när vi ska åka, och framförallt VAR :D

Senast ändrad:

Hur har du med utrymme för mattar/hussar och hundar?
Mina kan iofs sova i bil utan problem bara de är skapligt varmt, men själv sover jag gärna skönt på luftmadrass/säng :angel:

Jo, de borde gå.
Fast de blir rätt mkt packning just när man ska iväg med hundarna, träningsgrejjer, bra "utekläder" för olika väder, sängkläder, hundmat, liggunderlag osv måste ju med.
Vad har du för bil?

Intresse so far

Gnist
Prillan
Emmahpemma
Skogstrollet (? beroende på hur snart det blir)
Sablar22
Yeah
barajag...
liten82
YorkWann
squarepants
jånna
Minerva

Först: NÄR och VAR?

En helg? i ödeskogen oktober/november

Jag kan ju även veckodagar..
Det jag vet att jag inte har fritt är 12/10, då det är utst. i Sundsvall med Strumpan

sen: Vad gör vi?

Viltspår kan jag hålla i, lydnad och personspår etc. om någon/några vill ta tag i något av det eller annat?
Möjligheterna finns ju för "allt" nästan ;)

vem ordnar vad?

Mat fixar jag gärna, till självkostandspris :laugh:

* kikar på antalet och planerar bordsinköp :rofl: *

Utrymme fixar sig nog och som sagt kan jag kolla boendet på bygdegården eller om det finns möjlighet i gamla skolan/gamla efs-lokalen (som båda ligger på gångavstånd) :idea:

Jag och mina två grå skulle gärna komma om det inte krockar med jobb eller ngn utställning! Måste då sova över då det är lite långt att åka bara över dagen...

Intresse so far

Gnist
Prillan
Emmahpemma
Skogstrollet (? beroende på hur snart det blir)
Sablar22
Yeah
barajag...
liten82
YorkWann
jånna
Minerva
falukorw

Först: NÄR och VAR?

En helg? i ödeskogen oktober/november

Jag kan ju även veckodagar..
Det jag vet att jag inte har fritt är 12/10, då det är utst. i Sundsvall med Strumpan

sen: Vad gör vi?

Viltspår kan jag hålla i, lydnad och personspår etc. om någon/några vill ta tag i något av det eller annat?
Möjligheterna finns ju för "allt" nästan ;)

vem ordnar vad?

Mat fixar jag gärna, till självkostandspris :laugh:

* kikar på antalet och planerar bordsinköp :rofl: *

Utrymme fixar sig nog och som sagt kan jag kolla boendet på bygdegården eller om det finns möjlighet i gamla skolan/gamla efs-lokalen (som båda ligger på gångavstånd) :idea:

Mutter mutter.
Jag får kolla på finanserna och vilken helg det blir, hade gärna åkt dit. Men tåg tar en evighet och jag vette tusan om jag orkar ta den resna med hundarna.

Jag vet inte om jag vågar låta den lilla hunden flyga upp ensam bagagetutrymmet. Jag är nämligen helt klart sugen på på köra viltspår med honom så lnge det inte kan sabba söket
Den stora vette tusan om jag har råd att flyga upp och det blir nog svårare att låna flygbur till honom.
Men sugen är jag allt!

Kan ju tänkas att ni blir fler från det hållet som det ser ut i tråden :angel: ;)

Samåkning "is da shit" (för att låna äldre dotterns uttrycksspråk)

Hade jag åkt upp hade vi kunnat dela bil :)

Nu känner jag att det blir alldeles för jobbigt med dubbla resor upp till norrland inom 1-2 månader.

Yorkwann bor ju i närheten, kanske kan höra med henne?

Jag måste stryka mig från listan, nu i höst är det helt enkelt för mycket på gång med en för tunn plånbok för ett sånt projekt. :(
Men blir det en vårtripp kanske jag kan då.

Alltså jag vill också komma, men jag har varken hund eller bil vid det laget:p Jag vill mest åka med för att träffa alla galna bukare och titta på hundträning (så jag vet hur jag ska göra när jag skaffar hund i framtiden:D).

Och det är ju inte SÅ jättelångt (nu inser jag att jag och Liten82 passerade Gnist i somras när vi åkte till Östersund och natruen är ju bara:love: därute)

Vi (jag och sambon) skulle kanske kunna vara intresserade,
med eller utan hund, vet inte hur pass lämpligt det är med liten valp?
*kliar mig i huvudet* (nej inte löss)Men det skulle kunna vara kul även utan hund, alltid kan vi lära oss en hel del :laugh:

Nära har vi ju ialla fall och jag lovar att mata sambon innan så att det blir lite mat kvar åt andra med i så fall. :angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Masse
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka