Norrköping 31/5-1/6

Kibani

Trådstartare
Kändes som om det var dax att fråga om några härifrån ska ställa i Norrköping vid månadsskiftet. Så, nån som ska dit? :laugh:

Själv ska jag dit men har ju ingen hund att ställa så jag ska bara kolla in alla härliga fyrbeningar och försöka lära mig mer om en del raser :D

Sv: Norrköping 31/5-1/6

oh vad är det för utställning? Vart får man reda på alla utställningar som finns? Jag är förstagångshundägare och vill testa ställa ut i sommar.... men har inte möjlighet förtillfället då stamtavlan inte kommit ännu :devil: Men sen så:)

http://www.ostergotlandskennelklubb.nu/ där hittar du nog om de flesta i östergötland ;)

Annars tycker jag det borde stå på SKK, och i Hundsport brukar det vara annonser från alla olika kennelklubbar. Du vet de där plottriga svartvita sidorna man bara bläddrar förbi :D:rofl:

Jag ska dit båda dagarna. men ska inte ställa ut själv. Dvärghundsklubben har en utställning samtidigt som SKK på lördagen, och sen går min ras på söndagen på SKK's.

Nån som vet om man får ta med hundar som inte är anmälda?

aha:idea: Bäst att spara bland favoriter, har inte fått några medlemstidningar än eftersom jag just blivit medlem:D

Jag ska dit och ställa våran lagotto. Det blir andra utställningen för oss så det är med en viss spänning och lite ångest vi åker dit. Nästa blir Sthlm i juli och då lär jag vara nervös om nåt!

Jag ska, men jag bor ju här så det blir ganska naturligt liksom :D. Ska ta med pojkvännen och bara strosa och titta på alla vackra hundar. Lär väl komma hem med ett par fina grejer till vovvarna också.

Åh, jag som så gärna hade träffat dig. Jag ska dit på söndagen och ställa Amstaff!

Förhoppningsvis åker jag upp redan på fredagen, och då kanske jag kan komma och kolla lite ändå på lördagen. Beror lite på när jag kör upp då, och om min lillasyster orkar passa min son extra mycket :p

Jag har funderat på att åka och kolla bara. Jobbar på lördagen, men söndagen kanske jag åker och tittar. Sen finns risken att det ramlar ner några saker till vovven också... :angel:
Det är ju själve fasen att soppåsar inte kan vandra till tunnan själva, men att saker till hunden mfl ALLTID vandrar ner i väskan på egen hand! :eek::D

oh. jag har alltid vart lite smygkär i din hund, så den ringen måste jag springa förbi :D

lite off topic...
nu dumförklarar jag mej själv, men..
hur tar man sej dit enklast om man inte har bil? jag har bott här sen i august, men har aldrig vart i den delen av stan :crazy:

Nej, men, nu kommer jag gå runt och vara supernervös för att bli iakttagen av Bukare ju :eek: :D Får hoppas den vackre uppför sig då, så jag slipper skämmas härinne sen.. Hehe.

Hoppa på treans spårvagn mot Klockaretorpet (om man kommer från city) och åk till smhi. Sen är det bara att knalla bort under vägen och mot Himmelstalundsskolan och Mässhallarna o där ligger fälten :D

Men bor man som jag borta i Eneby så rekomdenderar jag att ta apostlahästarna alt cykeln genom bostadsområdet för att sedan komma ut på himmelstalundsfältet :laugh: det är en bit att gå men det är ett rätt trevligt område att gå igenom ;)

ahh.. det va inte svårare än så? Jag bor i Hageby, så det blir en bit om jag ska gå hela vägen.. så spårvagnen låter som en utmärkt ide :D

Spårvagnar e bra sålänge man vet vart man ska av. Minns när jag skulle till islandshäst vm innan jag börjat på Himmelstalundsgymnasiet o då trodde man ju minnsan att man skulle hoppa av vid himmelstalundsvägen. Det borde ju vara så tyckte man, att skulle man till himmelstalund skulle hållplatsen heta himmelstalund. Det blev en lååång promenad den dagen:angel::rofl:

Men efter tre år i på Himpa vet man precis vart man ska gå:D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
361
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka