G
Gefjun
Min sambos chef har en golden retriever valp på 16 v. Denna väger nu 20 kg. Är det verkligen normalt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AnnikaW skrev:Ja det är ju det. Tyckte bara att det lät så enormt mycket för en 16 v valp, man jag vet ju inte hur Golden utvecklas så. Ägaren har sagt att valpen inte kan gå ner för trappan och inte orkar hoppa upp i sängen. Tänkte att jag skulle få se den själv någon gång. Blir lite orolig för den lille, men det kan ju vara helt normalt.
AnnikaW skrev:Vilken fin hund du har!
Då väger din hund bara 12 kg mer än denna valp! Vad ägaren berättat för sambon så verkar ju inte valpen vara särskilt rörlig heller. Jag hoppas att det kommer att lösa sig, han går på valpkurs med den nu så de kanske säger till där.
Gnist skrev:Precis som alla andra raser, utvecklas golden olika......Så det är inte säkert att det är "tooo much!!" för just den individen.
Gnist skrev:Hur ska jag kunna jämföra din hund, med en hund, som jag aldrig sett ??
Gnist skrev:Ja då blev det ju lite mer begripligt
cillamuffins skrev:det finns goldens som väger en bra bit över 36 kg utan att vara feta. min labbe väger knappt 40 och vi träffar ofta goldens som är både högre och bredare men inte feta.
Gnist skrev:En snabbkoll i min "hundbibel" visade att det finns ingen maxvikt angivet i den officiella (Fci´s) rasbeskrivningen för golden retriever ...