Normalt slitage?

Kraxi

Trådstartare
Köpte ett par nya ridbyxor förra tisdagen, har använt dem 4 gg och är redan noppiga.

Visst, de är inköpta på h**ks, ord pris över 700 kr , men är det ok att de ser ut så, efter 4 gg?

Sv: Normalt slitage?

Nej det är inte ok. Tycker h**ks skiftar i kvalitet, har köpt flera par ridbyxor där som släppt i sömmarna på direkten, men också prisvärda som hållit bättre än många dyra kvalitetsmärken...

På vänster lår.

Såg innan att de hade släppt lite i sömmen nere vid benet, men tänkte att det inte var så farlig men såg jag det andra också.

På olika ställen, se bilden.
Den längst ner är som en reva typ...

bild.jpg

Okej, tänkte om du typ hade ett ridspö som var "vasst" och rispade upp tyget. Men det kanske det inte är?

Jag hade lämnat tillbaka dom men mina byxor blir såna o i. Tvätten:-/om jag glömmer sätta ihop kardborren eller katten hoppar upp i knät:-)

Det finns inget kardborreband på byxorna samt så har jag inte tvättat dem så det kan inte ha varit det.
Mitt spö borde inte vara vasst, men om det var så är det konstigt att mina andra byxor eller vänster sida av byxorna inte ser ut så

Nu fick jag efter mycket om och men byta byxorna :-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V